1.den - presun dortmund (testovanie na covid)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Dortmund
October 31st 2020
Published: November 4th 2020
Edit Blog Post

Budicek 5/15. Rychle pobalenie sa na dve noci, nasadnutie do auta a smer fut.stadion dolna streda.

Pred tento velkolepy svatostanok prichadzam presne o 6/00 (testovanie zacina o 7/00).

Uz tu stepuje asi 5clenna skupinka dievok.

No tie sa neprisli otestovat ale oni budu robit testy.

Ma posielaju nech si idem este nakupit alebo proste nech este niekam idem, bo testy zacinaju az o 7/00. Co samozrejme neakceptujem a staviam sa k natiahnutej paske vo vyske clenkov pri budove.

Som tu prvy, asi po 15.min prichadza dalsi zaujemca.

Ukecana zenska zrejme uz v dochodcovskom veku resp tesne pred dochodkom.

Vdaka nej cas ubeha dost rychlo.

Postupne zacinaju prichadzat dalsi a dalsi ludia.

Par desiatok miut pred zaciatkom testovania, prichadza miestny 78rocny spravca tunajsieho cintorina. Suverejne vyhlasuje, ze on ma privilegia a stavia sa na zaciatok rady. Ja ho pustat isto nebudem, ostatnym ludom to nevadi.

Chlapik sa pozna so zenskou, bo ta byva pri cintorine, tak ju iste uz par krat v minulosti smekol. Chlapik i zenska dost perverzny.

7/05, policajt nas pusta za pasku, smer branicka.

Starosta este vravi ludom nech dodrziavaju 2m odstupy, na zemi su nastriekane zlte ciary ale kedze prsalo, jaksi tie ciary zmizli.

Predomnou este testuju dobrovolnych hasicov.

Na vyzvanie vchadzam do arealu.

Cez zamrezovanie okienko ukazujem skafandristom obcanku, zapisuju si ma na tlacivo. Nuz 21 storocie, technika sem este nedorazila (ok, skor debilko co to naplanoval si to predstavoval ako lazo plazo, ziadne pripravy, chaos pred testovnim je vsade)

Fasujem dve cisla ako na tombole.

Po opisani obcanky pokracujem asi 2m dalej kde je stojan na dezinfekciu ruk a papierove vreckovky.

Smrkam do servitku, dezinfikujem si ruky a uz idem k skafandrovej zdravotacke.

Odovzdavam jedno cislo.

Spajlu si davam pichnut do lavej dierke.

Oproti statnej karantene, bolo toto o nieco lepsie, no i tak mi slza vybehal.

Po odobrati vzorky som vojakom nasmerovany pod nachystane rozprostene satore.

Vonku prsi, tak clovek stoji v mensej vode.

Na moje prekvapenie tu uz boli 5ludia. Nuz su si rovnejsi a rovnejsi. I ked neskor vraveli, ze zenska bola tehotna ale co okolo nej teda robili ostatny fakt neviem.

Asi po 15min hlasia moje cislo, dostavam obalku a v nej certifikat.

Som negativny. Certifikat zdrap papiera, styl diplom zo zakladnej skoly. Ziadne oficilane razitko na nom neni, iba cislo vojenskeho utvaru (sered) a podpis pracovnicky.

Na prekvapenie je certifikat i v ang. jazyku. Avsak najdolezitejsia vec "nehodiace preskrknite" prelozene neni. Tak chudak cudzinec, cul nevi ci je pozitivny a ci negativny.

Casovo som na tom vynikajuco.

Nasadam do auta a smer domov, tu nakladam mami, vyvazam sa na bus stanicu sered.

Ta pusta, samozrejme mimo kocky, ludia popijaju uz zrana.

Bus o 8/00 prichadza nacas, dnu sme 4, vratane sofera.

Ideme cez bajkalsku, kde vyskakuje jeden clovek.

Ako sa blizime k nivam, opacnym smerom nenormalne kolony aut. Drive inn asi nebol moc stastny napad na odber.

Bus stanica v ba totalne prazdna.

Vnutri vsak par ludi, zvacsa bezdaci ci ludia co si chodia vyzdvihnut objednavky do alzy.

Bus na viedenske letisko napraskany.

Povodne som pisal na podporu slovak lines, ze asi nastupim pod mostom snp, ziadny problem v tom nebol ale stihol som to na hlavnej stanici.

Pod mostom pristupuju dalsia ludia a naozaj preplneny vyrazame smer letisko.

Svk hranice ziadne, na rakuskej nahodne zastavovali auta.

Na security akcna sbs, ked som musel z vacku vytiahnut biologicky odpad vo forme mojej osmrkanej papierovej vreckovky.

Smer salonik, tentokrat ziadne rady, iba starsi par (cesi resp svk, mali kartu csob).

Obsluha z nich moc nadsena nebola, mali neaky problem s kreditkou, nakoniec im este dala vypisat papier o osobnych udajoch, co sa vypisuje v kazdej restike v nemecku a zrejme to doslo i do rakuska.

Ja ukazujem appku, baba skenuje, pyta si boarding pass, tam nevie najst cislo letu. Nakonec nachadza a uz som v saloniku.

Vstupna brana teda nic moc prijemna recepcia.

Najskor si sadam do miestnosti mimo bufetu ale nakonec sa presuvam k bufetu, nech sa zbytocne nenachodim.

Polievka, vinko, 2x hlavne chody, chipsy, vinko a 2 jablcka na cestu.

Bohuzial malu vodu nemali, iba 2l, tu som brat nechcel.

Ak si clovek siel nabrat jedlo, musel si nasadit masku, pri stole nebolo treba. Bohuzial jedlo bolo vegetarianske, zadne maso, no i tak som sa zasytil a rychlo krokom ku gate.

Maska a vinne vypari robia svoje, zacina mi byt na grcanie.

Pred gatom fasuju ludia arrival karty do nemecka, ja uz mam svoju vypisanu.

Do lietadla sa nevstupuje chobotom ale odvaza nas k aeroplanu bus.

Posledny krat sa nadychavam cerstveho vzduchu a sup ho dnu.

Lietadlo poloprazdne, mam pre seba celu 3 sedacku.

Po vzlietnuti sa obsluha jaksi nema k otvoreniu zachodov, tak na moju otazku ci ich otvoria, sa ospravedlnuju a uz su v prevadzke.

Let prebehol v pohode.

Pocas letu od nas vyzbierali arrival kartu, tam som zaskrkol, ze test mam.

Vystupujeme na plochu a asi 150m ideme pesi po ploche. V bratislave nieco nemyslitelne.

Nikde ziadne kontroli a uz som na uzemi nemecka.

Na letisku sa da free otestovat, co ako som pozeral vyuzivalo dost ludi.

Bus c.490 smer aplerbeck U odchadza za 4min.

Rychlo kupujem v automate listok na zonu B (6€) a cakam.

Prichadza 490 avsak ta ide len na parkoviska.

Nakonec moj spoj nesiel, isiel az dalsi o 20min.

Jeden nemec riadne nasrany. Na to mu dalsi vravi das ist deutschland. Nebolo by na tom nic divne, keby ten deutschland chalan nebol turek.

Na zastavke mimo ang jazyku este polstina a turectina. Refugees welcome.

Z letiska ide tiez airport expres (9€) kazdu celu hodinu avsak o 15/00 som ziadny nevidel, moja mhd odchadzala o 15/05

Cesta k ubahn ubehla super rychlo.

Okrem mna si nik necvakol listok v buse, tak nevim ci isli vsetci na cirno alebo maju neake karty.

Bus zastavka je par metrov od metro zastavky.

Metro vyzera skor ako elektricka a ide nad zemou az neskor sa zaryva pod zem.

Metro dost prazdne.

Masky su povinne.

Vyskakujem na hlavnej zel. stanici.

Tu ma uz caka julia.

Prvy dojem z mesta nic moc, vsade samy inostranec, zvacsa tureckeho povodu, par bezdakov a inych pochybnych existencii.

Ubytko v a&o Dortmund Hauptbahnhof .

Na dve noci, doublebed so sprchou za 87€. Avsak cena sa dala dat dole o 10€, no to by julia musela zrusit rezervaciu a vytvorit novu. Ale s tym nelogicky nesuhlasi. Plati to ona, tak mi to je fuk

Tak ako cela siet tychto retazcov i tento je hlavne orientovany na lowcost ludi, hlavne hostel. Takze kopa turkov, balkancov.

Na recepcii treba este vypisat zvlast papier s osobnymi udajmi (len julia), pouzite pero sa muselo premiestnit do cervenej nadoby. Ozaj im to uz drbe.

Recepcny mal masku a rukavice.

Izba nic moc ale na dve noci staci.

Po zotmeni vyrazame do ulic.

Vonku nenormalne kvanta ludi. V centre sa maju nosit povinne rusky na co upozornuju info tabule na verejnom osvetleni. No ludia to nosia ako sa im chce. Ono ako clovek definuje kde zacina centrum?

Kazda restika je full, niekde sa tvoria dokonca rady na vstup.

Najskor miname turecku ulicku, kde je kebab vedla kebabu. Toto nemecke narodne jedlo si nechavam na zajtra.

Cul kotvime v restike Zum Alten Markt .

Vonku je prijemne, ostavame na terase.

Casnicka nam oznamuje, ze vsetky jedla na jedalnom listku nemaju. Zostava ich im uz len par.

Od pondelka zacina v nemecku lockdown. Bary a restiky sa zatvaraju, fungovat bude len take away. Hoteli mozu ubytovat len ludi co idu na biznis trip.

Jedlo si nechavam vybrat od julii, moje jedlo maju, julia si vybera az na 3 pokus.

Velke pivo tu znamena len 0,4l za 4€. Chutovo vsak super.

Porcia masa obrovska. Mal som dost velky problem to do seba napchat.

Postupne prichadzaju dalsi a dalsi hladosi, no v kuchyni maju uz len 3 jedla. Zasoby teda vypredali.

Po jedle sa este tulame centrom.

Tu fakt nic zaujimave neni, budovy onicom, take osarpane to tu vyzera.

Ludi vsak stale kvanta, si uzivaju este posledny slobodny vikend.

Nazad na izbu.

Zajtra ideme kuknut k stadionu a navstivime blizky park. Hadam to tam bude lepsie ako tu.

Zatial dortmund velke sklamanie.

Advertisement



Tot: 0.74s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 45; dbt: 0.4781s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb