Chateauneuf du Pape

Published: August 25th 2021

Chateauneuf-du-PapeChateauneuf-du-PapeChateauneuf-du-Pape

Juist vertrokken voor de rondrit.
Woensdag 25/8/2021

Chateauneuf du Pape

Bomma is gevallen met de fiets. Maar leeft nog. Gisteren, dinsdag rond de middag op een afgepijlde 30 km lange rondrit door de wijngaarden rond Chateauneuf du Pape kreeg ze in een afdaling een klapband op het achterwiel van haar fiets. De buitenband en een deel van de binnenband schoot van de velg en blokkeerde het achterwiel waardoor die fiets zowat onbestuurbaar werd met val tot gevolg. Tegen de asphalt. Gelukkig niet op volle snelheid en met fietshelm op. Wel schaafwonden op polsen, ellebogen en knieën. Tussen de wijngaarden op kilometers afstand van de bewoonde wereld met nog 10km te gaan. Het steeds aanwezig ehbo-mini setje in Bomma haar fietstas deed zijn dienst bij de eerste reiniging en ontsmetting. Met reserve binnenband en een spannadrap in gescheurde buitenband dachten we te kunnen verder rijden op een halfplat achterwiel.(Het mini fietspompje en een CO2 busje was geen succes). Echter trappen ging niet meer, wegens te veel pijn in de knie. Wat te voet verder en afbollend in bergaf tot aan een herkenningspunt, waar Bomma en fiets in de schaduw werden achtergelaten, tot Bompa het gezelschap kwam ophalen met de Motorhome vanop de camping.

Vandaag
Chateauneuf-du-PapeChateauneuf-du-PapeChateauneuf-du-Pape

eerste etappe, wel Mistral die dag. Petje achterstevoren, anders vliegt het weg.
zouden we hier verder trekken met onze geplande trip door de Provence, maar dat gaan we even stoppen en de tijd nemen om op effen te komen en de knie te laten genezen.

Voor de rest, alles in orde met Bompa. We staan op een camping onder de schaduw van hoge bomen, zwembad, verse croissants 's morgens, 's avonds komt er een pizza-kraam, de diepvries zit nog vol en ik kan friet bakken in de airfryer.

Van het stadje hebben we nog niet veel gezien, tenzij van het doorploeteren van de smalle straatjes zondagnamiddag op weg naar de camping. Gelukkig zonder één tegenligger. We hebben toch nog altijd de herinneringen en de foto's van een vorige keer als we er nu niet meer geraken.

Eergisteren, maandag deden we een kort bezoek aan een artisanale chocolaterie, tevens verkooppunt van tientallen aoc kwaliteitswijnen van chateauneuf-du-pape. Airconditionned, mooi en prijzig.

We mochten aan de ingang zelfs elk één praline uitkiezen om te proeven, en bij aankoop van minimum €30 aan chocolade kreeg men nog enkele minichocolatjes voor bij de koffie en vermindering op de aankoop van een isolatiebag. Anders kom je met chocopasta thuis. Wat we dan maar gedaan
Chateauneuf du PapeChateauneuf du PapeChateauneuf du Pape

in de verte. zonder petje, anders petje kwijt. Mistral !
hebben.

In de 'Chocolaterie'In de 'Chocolaterie'
In de 'Chocolaterie'

Hoeveel is dat in BF ? - Petje nog niet omgedraaid.
Grand-cruGrand-cru
Grand-cru

de druiven zijn rijp !
SorguesSorgues
Sorgues

Plaatsje onderweg op de fietstocht.
Middeleeuws brugjeMiddeleeuws brugje
Middeleeuws brugje

op de fietstocht
OnderwegOnderweg
Onderweg

toen was alles nog in orde
in de wijngaardenin de wijngaarden
in de wijngaarden

platte band repareren.
Chateauneuf-du-papeChateauneuf-du-pape
Chateauneuf-du-pape

camping 'l'Art de vivre'
camping l'Art de vivrecamping l'Art de vivre
camping l'Art de vivre

zwembad om af te koelen de volgende dagen

25th August 2021

Amai, dat ‘valt’ gelukkig toch effe mee. Geniet nog van de rust en trekt een fleske van de lokale drank tijdens de recuperatie. Je kunt niet weten waar het goed voor is. ? Grtjs Edgard & Mady
26th August 2021

EHBO
Verzorg ze goed!En neem rustig jullie tijd.Pensioen heeft zo zijn voordelen?
27th August 2021

Wat een pech !
Dat was een beetje een valse start! Maar gelukkig “leeft” Bomma nog! Mon, je hebt nu wel werk met de verzorging van blutsen en schaafwonden . Maar alles komt goed. Zeker als je bomma wat verwend met lekkere artisanale pralines. De fiets repareren en weer op pad voor mooie ritjes. We wensen jullie een schitterend vervolg van de reis en veel goede fietspaden...??. Groetjes van Lieve en Jos.
27th August 2021

30€ aan chocolade! Dat zal wel goeie zijn! Hopelijk gaat kniepijn snel over. En hopelijk raakt de lekke band ook hersteld... Toch niet te veel wind tegen met die Mistral ?

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 32; dbt: 0.0271s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb