Blogs from Cancale, Brittany , France, Europe

Europe » France » Brittany » Cancale July 11th 2020

Vandaag verplaatsing van Beauvoir naar Saint Malo, Bretagne dus. Langs kleine kustwegen en granietstenen huizen. Uitgebreide tussenstop in Cancale. Het stadje dat leeft van de oesterteelt. De drukte valt op. Waarschijnlijk het begin van de vakantie van veel Fransen. Quatorze Juillet komt er aan. Aan de haven zitten alle terrasjes vol. Het is aanschuiven aan de talrijke oesterstandjes. Proeven is dus een must. Een schoteltje van 12 met een halve citroen in het midden. Een wit wijntje in een kartonnen bekertje kan ook. Nogal ongemakkelijk om dit alles zonder morsen ter plaatse te proeven wegens gebrek aan enig meubilair. De lege oesterschalen mag je terplaatse weggooien. De meeuwen zijn er nog blij mee ook. Saint Malo begon met een tegenvaller. Druk verkeer, en op de geselecteerde camping konden we niet op. Complet ! We kregen wel ... read more
Menhir du champ Dolent
Cancale - Le Port
Cancale - de haven

Tot: 0.04s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 12; dbt: 0.0164s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb