Blogs from Saverne, Alsace, France, Europe

Europe » France » Alsace » Saverne April 15th 2015

Na de lange winter brak het zonnetje door. We konden terug op herontdekking. Erik en ik besloten vier dagen naar de Vogezen, Saverne te trekken voor mijn verjaardag. Dit was bijna 10 jaar geleden. Onze eerste regendag deden we een bezoekje aan Strassbourg. Precies Parijs in het kleiner met eveneens de gezellige sfeer. Zeker een bezoekje waard! We verbleven op de camping dichtbij het centrum van Saverne: gezellig en vooral rustig! Elke avond hebben we genoten van onze luxe Limbabwe-home! We bezochten Roches Plates, Saut de Prince Charles en Krappenfels. Eén voor één leuke gebiedjes, met verschillende prachtige juweeltjes. Roches Plates was het grootste van de drie. Le Péril jaune 6a, Papillon 5b en Corps à corps 6a waren de toppers voor mij. Maar we deden meer dan 12 routes op die dag, dus ..... Allemaal ... read more
Hans Dulfer
Pin up langs linker dakrand, naar dennenboompje!
Saut de Prince Charles

Europe » France » Alsace » Saverne December 9th 2011

We was exciting for own travel to Las Vegas. We won a jackpot on a slot machine at Niederbronn and we decided to go to L.V. We took the plane from Entzheim to Paris and from Paris to L.V. The fly lasted 8 hours. When we arrived we filled with wonder. ... read more

Europe » France » Alsace » Saverne May 13th 2010

Today is a day we have been looking forward to since we planned this trip. We went through the area of Germany and France where Uncle Jim saved a man’s life and was injured himself. We spent a lot of time researching this area near the Rhine River at the border of France and Germany. As we drive along I watched the road signs trying to see any of the towns we knew Uncle Jim and his unit had been. We saw several of them and I tried to get pictures of the road signs - not easy to do through bus windows. I took several pictures of the area just so we would know how the area looked. We hoped to see the Moder River but learned it was a small tributary of the Rhine ... read more
Village
US Flag
St. Avold

Tot: 2.335s; Tpl: 0.028s; cc: 6; qc: 34; dbt: 0.1035s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb