Achilles


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland
July 5th 2010
Published: July 9th 2010
Edit Blog Post

Ik ben vroeg uit de veren voor de rit tot Oulu. Kort na vertrek kom ik al snel op de drukke E8 en dit zou de hele dag zou blijven. De zon schijnt fel en het wordt een warme dag. De weg is zo onaangenaam dat ik maar besluit van een muziekje op te zetten. Ook komen er dazen op het toneel en eentje vind men achillespees. Gelukkig ben ik geen Griekse held en kan ik snel weer op pad.’s Middags lunch ik op een picknickplaats langs de weg. Hier maar ik ook kennis met een nieuw insect, eentje dat bij zijn beet een stukje vlees opeet. Een roofvogel volgt alles slaat alles nauwlettend gade. Na nog een laatste stuk over de drukke weg, waar de fietsstrook niet meer dan 10cm bedraagt, kom ik via rustige wegen Oulu binnen. Ik navigeer naar het me opgegeven adres. Hier maar ik kennis met Sasa een Tanja, een jong koppel dat ik Oulu woont. Beide hebben ze geografie gestudeerd. Sasa komt echter uit Slovenië maar woont sinds 2 jaar in Finland en spreekt al vloeiend Fins. De meisjes hebben lekker gekookt voor me en daarna gaan we naar de stad. We doen een kleine wandeling. Tanja vertelt me allemaal zelfverzonnen legendes omdat er niet zoveel te beleven is. Ik geef haar de tip om er een toeristische act van e maken. We gaan uiteindelijk nog iets drinken op de markt. Voor 6,30€ heb ik een cider. ’s Avonds thuis snoepen we nog een zoet gebakje.

Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 27; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb