Niet flink!


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland
July 4th 2010
Published: July 5th 2010
Edit Blog Post

Het was een rumoerige nacht op de camping. Veel lawaai, veel teveel toiletpauzes en ja ook wat regen. Tegen dat ik het besefte was het al gedaan, gelukkig was men handdoen niet te nat. Iets na 6u ging ik nog eens naar het toilet en men Finse collega was al aan het inpakken. Ik ging voor nog 2 uurtjes slaap. Dit werden der echter 3, oeps. Dan geraakte ik nog aan de praat met een stel Nederlanders op de camping en zo werd het helemaal laat. Er stond immers 120km op het programma. Als ik de camping verlaat, ga ik nog even kijken bij de baai naar het uitzicht. Dan ga ik een stuk over de drukke E8 maar gelukkig is er een fietspad. Dit zie je best veel rondom de steden hier in Finland. 2 maal wijk ik uit in een lus en heb zo even kleinere wegen. Hier en daar zie je mega ontbossingtaferelen. Het laat een rare indruk achter. Onderweg vind ik toch nog een winkel ook voor men inkopen. Ik had dit de eerste 40km niet verwacht met al die kleine dorpjes. Op sommige stukken word ik achtervolgd door een horde vliegen. Ook doet het even nog een klein buitje maar voor het regenpak is het echter veel te warm. Het is al snel voorbij. De rest van de dag blijft het drukkend warm. De zon speelt echter regelmatig verstoppertje. Na Himanka kijk ik op de GPS en zie dat het nog een dikke 80km is en ik heb geen zin om laat aan te komen. Ik bekijk de alternatieven om te kamperen in Kalajoki. Hier zijn 2 campings maar wel nog een stuk voor het centrum. Erna had beter geweest. Ik gebruik de papieren kaart maar op het einde besluit ik toch om de GPS te volgen en dit was geen goed idee. Ik kom uit op een gravelweg waarna ik moet afslaan op een zandweg. Ik word achterna gezeten door teveel beestjes een ook een grote wesp die blijkbaar is van men zonnecrème wil proeven. Uiteindelijk sla ik af naar de campings en zie er een die op het strand ligt. Prachtig zo op het strand kamperen. Ik ga verder naar de volgende. Ja, niet zo wijs want deze ligt gewoon in een bos. Echte tentplaatsen zijn er niet. Zet je maar ergens tussen de huisjes is de boodschap. Ik zet me naast een overdekte BBQ waar ik de fiets droog kan stallen. Er is een bescheiden keuken in vergelijking met gisteren maar ik trek men plan. Door het niet afwerken van men rit, staat er me morgen 150km te wachten. Ik zal de wekker maar zetten!

Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0326s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb