Poolse en Duitse collega´s


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland
July 6th 2010
Published: July 9th 2010
Edit Blog Post

Voor ik in Oulu vertrek ga ik met Tanja nog naar het centrum. Ik hangaar met verschillende winkeltjes koop ik vers brood en nog enkele zoetigheden. Nog even naar de sportwinkel voor een fietshort in afprijzing, gewone inkopen. Sasa komen we ook nog even tegen in het centrum. Rond de middag kruip ik op men stalen ros richting Simo. Ik verlaat Oulu over een rustige fietsweg en geniet nog na van de rustige outskirts van de stad. Voor 30km kan ik het rustige fietspad aanhouden maar dan gebeurt het onvermijdelijke en kom ik op de drukke E8. Onderweg passeer ik nog fietsers die ik later terug zou ontmoeten. Sommige stukken beschikken over een fietspad, de rest gaat over de vluchtstrook. Kort voor een pauze wordt ik achtervolgd door een andere fietser. Het is een Poolse student die ook naar de Noordkaap reist. Een stukje voor Simo kom ik hem een Duitser weer tegen. Ik ben als eerste op de camping. De andere volgen later. In de keuken drink ik bruin water, ik dacht het de lichtinval was maar toen ik buiten ging, zag ik het duidelijk. Daar stond een kraantje met drinkwater wat echt helder was. Gelukkig werd ik niet ziek. ’s Avonds ontmoet ik de anderen in de keuken van de camping waar we nog bijpraten over waar we al gefietst hebben en waar we nog naartoe gaan. Ik en de Pool ga naar de Noordkaap en de Duitser doet een rondje rond de Baltische Zee. Ik verneem ook nog dat de ander maar 10€ voor de camping betaalden en ik 20. Morgenvroeg ga ik hierachter informeren, wat een rip off!

Advertisement



Tot: 0.234s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.09s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb