Blogs from Frymburk, South Bohemian Region, Czech Republic, Europe

Dag 4: 17 juli Vandaag wanen we ons in de middeleeuwen! Want we bezoeken het middeleeuwse dorpje Český Krumlov. Al gaan we er wel met de auto naartoe en checken we het weer op onze gsm en schilderijen of tekeningen maken duurt te lang, dus nemen we toch ook het fototoestel maar mee :). Maar eerst worden we gezellig wakker op het luide, maar zo lieve mama- en papageroep van ons klein spook aan de andere kant van de tent. Tijd om ze te gaan bevrijden uit haar tent in de tent! (de ontsnapping wordt al stevig voorbereid, want als het opeens muisstil is, betrappen we ze heel vaak op het oefenen aan de ritssluitingen!). Soit, we knuffelen nog eventjes met zijn gevieren in bed, want de regen maakte de tent wel heel gezellig! Jaja, regen! ... read more
IMG-20230717-WA0007
IMG-20230717-WA0035
IMG-20230717-WA0026

Dag 1: 14 juli Na al een hele week elke dag een beetje inpakken was het zover! Wij vertrokken richting Tsjechië! Gisterenavond hadden Rick en ik de auto zo goed als volledig ingeladen: dakkoffer volledig gevuld (met fietskar), autokoffer gevuld zodat we nog door de achteruitkijkspiegel konden kijken en fietsen op het fietsenrek. Vrijdagochtend de laatste loodjes: kinderen klaarmaken, lunchpakketten en luiertas inladen, laatste check door het huis en ready to go. Rond 10u15 rijden we de oprit af... of dat proberen we, want we raken met de onderkant van de auto het voetpad. Oeps, te zwaar geladen! Tranen met tuiten bij mij, want het is kiezen: de tent of de fietsen thuis laten. Aangezien onze camping al geboekt en betaald is, is de keuze eigenlijk simpel: de fietsen gaan eraf. Heel jammer, want ik zag ... read more
IMG-20230717-WA0118
IMG-20230717-WA0119
IMG-20230717-WA0117

Our last night in Germany was peaceful and quiet and having packed and sorted we hit the autobahn at 9.30am, next stop Czech Republic. Woolly says – this was a new experience for me and Ian, Jo had been to Prague in the past and rates it highly but even she hadn’t been to the southern area. The drive through was easy and passed with a succession of CD’s, most appropriate of the moment was 2 4 6 8 Motorway which we sang along happily to. We had our passports ready but flew through the border with not a barrier or officer in sight. Jo and Ian told me about the days when every time you went to a new country you had your passport stamped, how wonderful that must have been, I would need a ... read more
A Woolly sized Church
Beautiful Views
Colourful

Tot: 0.05s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 28; dbt: 0.0222s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb