280.den -zahreb


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Central Croatia » Zagreb
November 4th 2018
Published: November 5th 2018
Edit Blog Post

Noc bola fakt nahovno.

Nafukovaci matrac vpohode ale strasna zima. Vobec sa v tomto byte nekurilo. To je vysvetluje aj tu vlhkost. Nevim ci je odstavena od plynu abo len setrila. Fakt nahovno.

Z postele vypadavam o 8/00 a cakam do 10/00 ci sa mi bude venovat abo co. No ona len lezala v posteli a hrala sa so psom. Bookujem teda hostel a hajde prec.

Este je prekvapena,ze preco odchadzam.

Ha a pica mi este dala v noci von na okno topanky, bo jej smrdeli (stacilo ich nasprejovat). Takze rano topanky zvnutra krasne vlhke.

Check in je az od 14/00 tak idem pomalicky pesi cca hodinku az do hostela bureau.

Cestou kupa oproti bus stanici v pekarnicke neake tie neskore ranajky.

Povodne som si chcel dat na ranajky pizzu co som vcera nezjedol /som ju ponukol vcera cs ale ta vraj jedla v robote/. No mikrovlnka tu nikde nebola a studenu som ju do seba tlacit nechcel.

Odporucam navstivit tuto pekarnicku a nie tie na bus stanici, tam je kopa ludi a trosku drahsie. Staci prejst cez cestu.

Na hlave mam ciapku seredani, par ludi na mna divno kukalo. Nuz radsej ju tu teda nosit nebudem, nechcem o nu dojst a mozno by sa mi este aj nieco uslo po hlave.

Hostel je vo dvore, ma prekvapilo,ze je v rovnakej budove ako sukromne gymnazium.

Na recepcii oznamene,ze check in mozem spravit az od 14/00, zlata azia, tam clovek dosol a hned ho supli vacsinou do izby.

ale recepcna v pohode. Posiela ma do podzemia, tam su skrinky na batohy, biliard, stolny futbal, dalsia miestnost kuchyna a dalsia oddychova miestnost s pc a tv.

Nuz hostel vyzera fajn teda.

Cakacka na 13/00 kedy ma ma dojst vyzdvihnut tw.

Dnes naplanovala vylet do maksimir parku.

Prichadza mi sprava,ze sa jej minul kredit tak je bez netu. No super.

No neskor dochadza dalsia,ze kupila novu simku. Vraj sa tu oplati vzdy kupit nove cislo, stoji to 80kn na mesiac a clovek ma neobmedzene volania a data. Ale dako sa mi to nezda aby si clovek kupoval kazdy mesiac novu simku s novou kartou.

Na recepcii kopa 10percentnych zlav na flixbus, par si berem do vacku ale i tak zrejme tuto spolocnost do 15/12 kedy konci planost kuponov nevyuzijem.

Pesibusom po maksimirskej ceste sa dostavame k parku. Tam som samozrejme uz bol ale to bolo na jar sa mi zda alebo tesne pred letom.

Oproti parku je stadion dinama, tam pojdem inkognito vo stvrtok.

Park velmi rozlahly, sa mi zda,ze tu je 5 jazier.

Na zaciatku predavaju pecene gastany, popcorn a cukrovu vatu. Kupujem gastany, mi dali zlavu jednu kunu,bo som zle spocital mince ale majitelia len kyvli rukou.

Tw este nikdy nejedla tuto pochutku, hned si to pochvaluje.

Ucim sa dve nove cinske slovicka /vrchnak a fuck/ ale vyslovnost mi nejde, tw ide puknut od smiechu.

V parku dost ludi so psami. Turistov minimum, zadne hordy ako v centre.

Na jesen je toto miesto velmi pekne, krasne sfarbene stromy, kludne jazierko, popadane listy na zemi,uz len slnko chyba.

Na kopceku je mala kaviarnicka, samozrejme plna. Chorvati su velky kavickari.

Prechadzka kade tade, sme odbocili na neaku zapadlu cesticku, ideme, ideme a cesticka sa zmensovala az skoncila, tak zas nazad.

Tw si robi nenormalne vela selfie.

Tento park by bol na taiwane hned povazovany za narodny park, teda rezervaciu. Ono ako si tak spominam, tak velky klasiciky park som v mestach na taiwane ani nevidel

Treba jej na zachod, padame do park cafe.

Hned tri kaviarnicky na kope, jasne,ze full.

Ja klasicky kapucino ona machatio.

Stretko sa blizi ku koncu, este ma vola do studentskej restiky ale kedze nemam studentsku kartu hned to zavrhujeme.

Inak za prvy mesiac tu minula 2000e / dost cestovala, mnichov, lublana a nakupovala/. ono sem dosla len s minimom oblecenia. Nic teple nema tak postupne nakupuje.

Je jedinacik, jej rodicia su uz dost stary 65rokov.

Po navrate domov planuje zacat pracovat na svojej figure, zamestnat sa v medzinarodnej firme. Najradsej by potom bola keby ju ta firma poslal do zahranicia a tam by ostala zit.

V piatok leti na dva dni do pariza. Tam ma stretko s francuzom, ktoreho ucila cinstinu. Ale nepochopil som ci ho stretla aj v reali abo len cez neaku appku. To vyzera,ze je na nho dost nazhavena. Posledny vztah mala pred 4 rokmi. Bol to prakticky jej jediny.

Cakame na elektricku, po chvili kukam na cisla, ups toto neni spravna zastavka.

Ideme o kusok dalej okolo ekonomickej fakulty / tu studuje/.

Skaceme na c.17 a smer domov.

Elektricky tu zvacsa jazdia nove ale najde sa aj par starych kusov, u nas boli cervene tu su modre.

Opat idem na cierno. Tw ma usituje,ze ma pre mna listok. Ano ma, len necvaknuty t.j. jak keby ani nebol.

Mini rozlucka, ona pokracuje dalej v elektricke ja do hostelu.

Spraveny check in. Platim kombi kunami a kartou.

Na izbe som zatial sam ale maju prist dalsi ludia.

Sprcha, opratie jednej mikiny a treniek. Kazdy den si rucne operem dve suciastky, Dufam,ze o dva tyzdne sa bude dat u dalsej cs v lublane oprat a dufam,ze bude hlavne normalna.

V mobile mi piplo upozornenie aby som nezabudol na cs meeting.

Tak rychlo spakovanie a smer pivnica pinta.

Stretko ma nazov language exchange.

Pivnica / nie ako u nas pivnica ale pivnica znamena nieco ako u nas vinaren/ mala, par ludi. Co je dolezite nefajci sa tu.

Tu pri dvoch stoloch dve skupinky. Jedna sa bavila nemecky a druha rusky.

Tak sadam k rusom. ono su to dvaja chorvati. Jeden starsi a jeden mladsi, ten sa chysta do ruska tak so starim precvicuje tento jazyk.

Po mojom prichode prepinaju do chorvatciny.

Stary furt basni o komunizme a o rusku.

Som tu jediny clovek co pije alkohol, tak toto tu je fakt stretko len o precviceny si ineho jazyka.

Neskor prichadza chorvatka. Tak sa separujeme na dalsi stol, kde hovorime po ang.

Ona je pravnicka a vzdy ked ma zacat rozpravat v robote ang dostane temu a nic nevie vypotit.

Objedna si cerveneo vino. Zuja pivo je vraj najhorsie v chorvatsku, no s porovnanim s azijskym je to jedna basen.

S kamskou bola cez cs v barcelone. Sa tesili,ze kolko usetria na ubytku ale nakonec ich to vyslo viacej ako keby byvali v hosteli. Bo svojmu hostitelovy furt nakupovali, ten ich bral stale do barov, kde oni platili.

Z chorvatska mi odporuca navstivit mestecko varazdin kde je pekny hrad v strede mesta. Mozno nabuduce.

Teraz sa chysta do puli. Istria je prakticky talianska,bo tam zije strasne vela talianov. Ked kukala moje fotky odtial moc nadsena nebola ako zbadala nazov ulici v taliancine.

Ani nie po 20.min odchadza prec bo dorazil jej odvoz. Je z neakej blizkej dediny

Tak sa poberam i ja. Fajn skusenost ale nabuduce asi ne.

Prechadzka az k vlakovej stanici.

Dost som sa zdrzal pri prechode cez cestu, bo sa tu bezal neaky maraton. Kvanta bezcov.

To malo za nasledok, kolonu elektriciek. Clovek by veru necakal ked ide elektrickou,ze ostane trcat v zapche. Zhruba 7 elektriciek za sebou.

kneza branimira tam nachadam fastfood, davam mega drahy ale dost velky hambac.

Ono sa zda,ze to tu je drahe ale ak clovek pozrie na gramaz vychadza to lacnejsie nez u nas. Maso v hambaci malo dobre 3cm a velke jak dlan.

Napraskany presun na ubytko.

Vonku uz dobra kosa, uz nech tu je moja zasielka zo svk a nahodim konecne zimnu bundu.

Na izbe dvaja chalani a tri sikmacky.

Jednu sikmacku som stretol uz pri mojom prichode okolo 11/30. Ako fakt neprijemna baba. Po osloveny ma skoro zabila pohladom,ze co len od nej chcem, nech neotravujem. a to som sa pytal len kde su zachody.

Zajtra ma tw skolu anglictiny. Hodina stoji 25e /len ona a lektor/. Ale ide tam len prvy krat, tak prva hodina je gratis, uvidi ako sa jej to bude pacit. Bola sokovana ked som jej povedal,ze na taiwane som stretol kopu ucitelov anglictiny, ktorych to nebol rodny jazyk. Si myslela,ze vsade vyucuju len original rozpravajuci anglicky ludia. Hehe sikmaci su dobre naivny. Ono trebars na vyuku dojde slovak ale predstavi sa,ze je trebars z usa. Tak to maju nakazane niektory. Cerpam z knihy cinsky sen.

Nuz teda zajtra bud pojdem na turu do pohoria medvednica abo nist nerobenie na ubytku.

Ono som sa na medvednicu pytal na recepcii ale tu uz ina baba a dost neprijmena. vsetko len googlila, to som si mohol aj sam.

Naklady :

Masovy burek : 12k
Kolac :5k
2xKava : 20k
Stredne gastany : 15k
0.5l tocene Pivo, pivnica pinta : 15k
Texas burger : 32k
2xHostel bureau, 8dorm, share sprcha : 152k
3xHostel bureau, 8dorm, share sprcha : 31.01€ (228kkarta)



Advertisement



Tot: 0.672s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.3578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb