279.den - presun zahreb


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Central Croatia » Zagreb
November 3rd 2018
Published: November 4th 2018
Edit Blog Post

Po slabom spanku smer blizka bus stanica.

Vonku hmla.

Na raňajky davam mandarinku a bengbeng este z thajska kde som kupil cely karton.

Bus stanica stara ale pohoda.

Flixbus meskal 15min ale cestou toto meskanie dobehol a prisli sme dokonca o 5min skorej.

Po vystupeni na bus stanici v zahrebe sok. Som si pripadal jak v azii, kopa sikmacov.

Cs meska pol hodinu. Prichadza so psom.

Prvy dojem z nej nic moc, co sa neskor aj ukaze ako spravny odhad.

Nasadame na elektricku a ideme k nej domov, bez listku.

Vraj takto cestuje kopa domacich. Vzdy ked uvidia revizora (vraj moc casto nechodia) vystupia.

Revizor ma uniformu a tasticku v ktorej ma stroj na pokuty. Takze je lahko identifikovatelny.

Ani tejto cs nejde dohlavy ako som si mohol dovolit cestovat tak dlho.

Ked tak rozmyslam, chorvatov som tusim na ceste ani nikde nestretol.

Nuz byt jednoizbak. Budem spat na zemi na matraci (neni problem) avsak problem je vlhkost a zima v byte.

Cs vravi, ze je na mizine a dufa, ze dnes dostane sprepitne aby mala dake prachu bo do vyplaty daleko. Je casnicka. Hlavne ale ze ma na cigarety. Na obed si dala tri kruzky klobasy a maly syr.

Po hodine spolu opustame byt, nazad sa mam vratit o 21.00 ked pride z roboty.

To mi nevadi. Ale zajtra pojdem do hostelu a dalsiu cs co mam na pondelok zrusim. Ta tez pisala, ze mam prist na ubytko az okolo 20.00 a pravdu povedat zatial moc stastia na cs v chorvatsku nemam.

Nuz nasadam na elektricku c.6 a smer centrum.

No vyskakujem hned na prvej zastavke. Mal som furt blby pocit, ze pride revizor.

Okrajovymi sidliskami (klasicke komunisticke cinziaky) presun k vlakovej stanici.

Sledoval som tlupu sikmaciek tak nebolo treba vytahovat gps. Nastastie sli mojim smerom.

Pred stanicu kopa ludi, par policajtov.

Vonku pod mrakom ale neni moc zima.

Nabieham do free botanickej zahrady, kde vyuzivam free zachod.

Odtial pomaly presun do Pivnica Budweiser kde sa mam stretnut s taiwanku z rijeky a ma dost este havaicanka z cs. Spolu potom smer futbal.

V miestnom fastfoode davam maly kebab. Najskor som chcel velky ale ked som videl velkost maleho hned som si to rozmyslel.

Fakt kopa masa, priloha podla vyberu a hranolky k tomu.

To zjedenie v parciku, kde na stenach budov boli namalovane dva velke obrazi mrtvych fanusikov dinama zahreb. Obaja okolo 20rokov.

Toto je na balkane dost popularne. Ked zomrie (zabiju) neaky fans pri nestastnej udalosti spraviu mu takuto spomienku. Toto iste je pri belehrade pri moste kde zomrel fanusik trnavy. Srbi mu tam na stenu namalovali podobyzen.

Prichadzam do restiky, pivo drahe (20k) a chut nic moc.

Taiwancanka meskala 10min a havaicanka nedorazila (vraj to nemohla najst).

Sikmacka je dost srandovna a neni zabrzdena jak ostatne sikamcky.

Ideme na futbal, tam jej beru z flase vrchnak. Je z toho vyvalena.

Tak jej vysvetlujem, ze plastova flasa je velmi nebezpecna 😊

Futbal onicom, fans asi tolko co dojde stvrtok zo svk na dinamo, 1000ks

Lokokotiva zahreb je asi nieco ako bol u nas inter bratislava.

Tw (taiwancanka) konstatuje, ze toto neni fifa tak to po polcase balime.

Doslo asi aj 15fans z puly, ti povzbudzovali. Na kazdeho fans boli vycleneny dvaja policajti a dalsi cakali v zalohe v autach.

Tw je teraz moj guide po zahrebe, predsa je tu uz mesiac, tak to tu dobre pozna 😊

Centrum, dolny, horny grad.

Stare pekne budovy, mozaikova strecha na kostole, kaviarnicky restiky a kvanta sikmacov aj s vlajeckami. Normalne sa bojim ist aj do prahy, tam to bude 2x horsie po turistickej stranke.

Robim kopu tw fotiek na jej vyziadanie.

Kopa srandy.

Padame do baru rakija na kavu. Ja reku skusime rakiju ale mali v ponuke len 4druhy. Unika mi potom zmysel nazvu baru. Dala sa tu fajcit aj sisa.

Kedze ma tw svoje dni tak moc neje a nepoziva ani alkohol. Co ma neskor sokuje tak nesmi pit ani lad, vraj to je skodlive v tento cas. Som sa pytal ako dosla na tieto veci. Na taiwane sa to tak robi, tak to asi je pravda, bola jej odpoved.

Prechadza po meste, ulicky, prakticky vsetky top sighty v okoli centra.

Nasadnutie na elektricku a bez listka cca 30min vzdialena pizzedia verona.

Tu tw odporucili jej chorvatsky spoluziaci.

Mimochodom v druhej elektricke bol revizor a uz kasiroval ludi.

Pizzeria velmi prijemna. Pizza tez skvela a velka.

Dal som si prosuto, to tw velmi chutilo. Jedla ho prvykrat a taktiez prvy krat bola se mnu v bare , i ked to bola len kaviaren.

Pizzu sme si nakonec dali zabalit.

Pobavila historka tw.

Mali halowensku party, ona sa nezucastnila, na izbe spi s este jednu babu.

Ta si tam doniesla chalana. No chalan jej vravi, nene nist nebude sak tu mas spolubyvajucu. Tw bola z toho cela v soku.

Zajtra by sme mali mat dalsie stretko. Tentoraz ma zobede k rieke.

Pesi asi 6.5km presun k cs.

Ta nebola doma, vencila psa. Ale kluc mi nechala pod rohozku.

Pokec skoro ziadny, bo isla robit nieco na pc. Tak davam sprchu (zlate kyblovanie v indonezii u cs) a lahinam.

Fasujem deku ale i tak zima. Jednoznacne zajtra hostel.

Nepochopim ani tuto cs, naco ma akceptovala ked nema na to vhodne podmienky a to zajtra vraj mam odist pred dvanastou a vratit sa okolo polnoci s tym, ze pondelok mam vypasnut o 7.00

Po meste a hlavne na okraji potesili fubtalove grafiti. Fakt to pekne vyzera.

Naklady :

Trojuholnik pizze : 8k
Maly kebab + hranolky : 16k
Kava + pivo : 30k
Pizza + pivo : 60k


Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb