20.den - presun gjirokaster

Albania's flag
Europe » Albania
June 22nd 2021
Published: July 13th 2021

Na 800 sme si objednali ranajky. S majitelom sa stretavame pred kaviarnickou.

Po chvili nam obsluha prinasa caj z miestnych byliniek. Tie tu domaci hojne zbieraju a neskor predavaju.

K caju maslo, chleba, hrozno, figy a este neake ovocie v sladkom naleve. Konecne zmena v ranajkach. Jedlo bolo super.

Balime batohy a hor sa na bus smer dalsia destinacia gjirokaster.

Minibus tirana nas odkazuje na iny minibus co pride o 900.

Tak cakame, dalsi minibus nas uistuje, ze uz len chvilku.

Cakame a cakame.

V tom niekto krici a okolo iduci minibus bez oznacenia zastavuje.

Nasadame my dvaja a jeden ujko.

Ten vysada par kilometrov dalej.

Sofer obcas naberie neake tasky a ine zasielky.

V dalsej dedine kelcyre vodic prevzal obalku s drogami alebo liekmi.

Tu berieme dalsiu osobu. Nad dedinou je zrucanina hradu.

Vodica vsetci po ceste poznaju. Tak same zdravenie a trubenie.

Pred nasim cielom este posledna zastavka pri pramenoch horskej vody. Napit dostalo auto i vodic.

Blizime sa do civilizacie, sofer si dava bezpecnostny pas.

Vyhadzuje nas v centre noveho mesta. Nase ubytko je vsak v starom centre a to je v riadnom kopci.

Strajkuje mi telefon, kazde dve sekundy mi vyskakuje blba google hlaska a este k tomu mi opat zmizli vsetky body v google mapach.

Nastastie pred jednym hostelom je free wifi, julia hadze ubytko do svojho mobilu a ide sa.

Otvarame drevenne dvere, dnu terasa so stolikom a na nom rucne napisany nazov ubytka.

Pochvili prichadza chalan, ukazuje nam izbu. Vchod je z ulice, dve singel postele a kuchynka len na okrasu. Chladnicka sa neda poriadne zavriet a voda je zvacsa vlazna a nie studena.

Sme pozvany na kavu a ovocie zaliate v sladkom naleve.

Po obcerstveny vyrazame do prazdnych ulic.

Vonku uz okolo 1100 riadne teplo, podla webu 36c.

Stare mesto je v riadnom kopci, cesta je z kamenov dost klzkych, ulicky uzke.

Domy maju krytinu taktiez z plochych kamenov.

Centrum najskor osarpane prazdne domy, neskor samy suvenir shop a restika.

Vonku fakt minimum ludi.

Nakoniec na obed ideme do noveho mesta, kde julia vyhliadla restiku.

Objednavame ryzove gule, salat, pivko a sprite aby si julia mohla spravit radlera.

Casnik nam ukazuje na mobile teplotu, fakt 36c

Ako pozornost fasujeme zmrzlinu.

Ryzove gule boli dobre ale drahe.500l za 6ks, za taku cenu ma clovek kopu masa.

Po jedle idem vybavit cez cestu kadernika.

No nikto nikde, sused ho po chvili vola, bol v rovnakej restike ako my.

Bzzzz a zero. Chape a dava sa do roboty, neobchadza ani moje obocie.

Kadernik mal celu dobu na sebe rusko.

Julia plati 300l a ide sa nazad hore do stareho mesta.

Postupne sa dostavame az k pevnosti, no dnu nejdeme. Vyhlad je dobry i odtialto.

Strechy pokryte kamenom, fajn domceky, niektore rozpadnute, nove mesto zvacsa cinziaky.

Tulame sa sem a tam ale zeby toto bolo neake super pekne mesto nemozem povedat.

Hore, dole, doprava, dolava, lakanie do restik, ponuka suvenirov.

Niektore bocne ulice sa rekonstruuju, tak robosi a hluk.

Uz mam fakt plne zuby tohto chodenia v nenormalnom teple ale julia musi vidiet vsetko ako keby nestacilo ist do ulic na vecer ked teplota trochu opadne.

Nas dalsi ciel je obeliks, k nemu nie a nie najst cestu.

Nakoniec nahodou nachadzame dvere vedla irish pubu. Ziadne oznacenie len klasicke drevenne dvere.

Z neho je fajn vyhlad na okolie.

Konecne aspon neaky oddych na ubytku kde mame fan. Ten postacuje.

Kupili sme aj melon, pica nam nauctovala dvojnasobnu cenu za kilo 35 vs 70. Sme si to uvedomili az na ubytku.

Melon vlozeny do chladnicky, ktora sa poriadne neda zavriet. Hadam sa vychladi.

Po oddychu opat do mesta. Vonku furt teplo.

Klesame do noveho mesta. To ozaj nic moc. Cinziaky a na hlavnej ulici obchody a par kaviarniciek, restiky skoro ziadne, fastfoody asi dva.

Mesto este aj o 1800 vyludnene.

Na veceru zapadame do taverna laberia. Tu davame salat, pol grilovaneho kurata a pol litra bieleho vina.

Jedlo fajn, vino uslo.

Dorazame sa este opodial skvelou zmrzlinou.

Posedenie v ubytku a hor sa do vecerneho stareho mesta.

To uz ozilo, v ulickach (4 kratke) turisti, restiky trocha zaplnene. Najviac ludi v drahom irish pube.

Centrum stareho mesta prejdene za 10min a nazad na ubytko a melon.

Uplne zbytocne tu ostavame dve noci, mesto o hovne. Max na jednu noc. Mali sme ostat radsej dve noci v korce.

2x Bus permet - gjirokaster - 800l
2x obed - 1400l
Nakup - 800l
Melon - 390l
Nakup - 200l
2x vecera - 1000l

Tot: 0.626s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.3154s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb