19.den - presun permet

Albania's flag
Europe » Albania
June 21st 2021
Published: July 6th 2021

Budicek 430 ale budil som sa od 200 skoro kazdu polhodinu.

Rychle zbalenie, ono ani neni co balit ked mame male batohy. Z oblecenia co mam som zatial nepouzil kratke tricko a tielko.

Ulice mesta su prazdne.

Julia robi velky vyber v atm, ja len malicky, cca 15€.

V jednej pekarnicke kupene dva rozky. Predavac opat mily ako aj ostatny ludia.

Na bus stanici dva minibusy, oba popularnej albanskej znacky mercedes.

Jeden tirana a druhy sarande.

Chlapik nas naviguje do sarande. Sme prvy cestujuci. Postupne prisli este asi 4ks.

Podla chalana z ubytka cena 600l, podla webu 800d. Tak uvidime.

Vyrazame 605, sedime hned za vodicom, bo julii neni po vcerajsom vine dobre a cesta bude riadne klukata.

V meste naberame este neakeho cloveka a ide sa.

Ziadna zavratna rychlost, asfalt strieda strk, jamy v ceste. Hlavny tah horsi ako u nas cesta 3triedy.

Serpentiny bez oznacenia, bez zvodidiel, noci ci za dazda by som tadeto veru nechcel ist.

Priemerna rychlost asi tak 35km/hod, na niektorych usekoch sme to dali o 10km/hod viac.

Okolo paradne hory, v udoli policka, na pastvinach ovce.

Sme tam na cestu skrizila krava ci koza.

Obiehame ludi na somaroch. Konecne poriadna exotika.

Vchadzame od mestecka leskovik.

Konecne normalna asfaltka a nie pidi cesticka, kde sa na niektorych miestach nevosli vedla seba ani dve auta.

Dedinka riadne osarpana, zvacsa stary ludia. Na nase prekvapenie tu nezastavujeme po namahavej horskej ceste ale valime dalej.

Kusok za odbockou na grecke hranice sa opat cesta totalne dodrbe.

Po asfalte ani chyru, sme opat vo vyske a v serpentinach. Klobuk dole pred vodicom.

Pauzu sme mali po 3hod v dakej zapadnutej dedinke, kde len 6domov a restika.

Na jednom useku cakacka asi 10min, kym bager nalozi nakladiak s hlinou. Najskor som myslel, ze zosuv pody ale nie, chystaju tu zbrusu novy povrch cesty.

Na nho sa asi 10km pred cielom napajame. Fungel novy asfalt. Pocitam, ze o rok to bude natiahnute az po dobru cestu pri greckych hraniciach. Teda ak tu cestari nepracuju slovenskou rychlostou.

Po 4hodinach a zdolanych cca 140km sme konecne v cielovom mestecku permet.

Sofer nas vyhadzuje pred mostom, skasol nas po 1000l kus. Zasluzene peniaze veru. Bo fakt nahovno cesta. Ozaj neodporucam autom i ked vyhlady bombasticke a clovek vidi ozaj chudobnu cast albanska kde ludia ziju len z toho co si dochovaju, dopestuju a potom nieco z toho predaju.

Vonku opat riadna horucava.

Pochodujeme ku kely guesthouse.

Motame sa pred kaviarnickou kde by malo byt toto ubytko. Zrazu nas oslovi chlapik, majitel ubytka.

Dostavame lepsiu izbu ako sme bookli. Velka izba s manzelskou postelou a dvoma singel, velky balkon a zachod bez prkinka.

Ani tu moc wifi nefici ale da sa.

Bus k llixhat e benjes ide okolo 1330, tak mame cas aj na prieskum mini mestecka. Ak by sa nam nechcelo cakat tak taxi stoji 6-8€ vs 100l bus. No my mame cas.

Mestecko uplne prtave, nic co by tu cloveka zaujalo.

Na kavicku zapadame hned pod nasim ubytkom. Julia nechava klasicky tringelt, tak sme sa trochu pochytili. Fakt nechapem naco toto robi.

Male namesticko s par kaviarnami, restiky sme nasli asi 3.

Zapadame do miestneho fastfoodu, tetula vravi, ze nam moze spravit len sendvicove hambace, bo jej nejde elektrika abo nieco podobne mlela.

Jedlo nic moc, cena uplne odlisna od toho co mala vypisane na tabuli. Sendvic trochu drahsi, pivo zas lacnejsie.

Videli sme tu i mini cukraren, tak kupujeme dve sladkosti, cena turistička 100l/ks zlaty nezkazeny pogradec. Obsluha moc prijemna nebola.

Okuknutie maleho kanonu, nazad na izbu, plavky a von pred ubytko odkial ide minibus.

Tu mas oslovil taxikar ci ideme do gjirokaster. Nie. Tak nam potvrdil minibus k termalnym pramenom a na zajtra nam ukazal odkial idu do tohto mesta busy.

Toto bol jediny fajn clovek v tomto meste ak nepocitam majitela ubytka.

Fakt to tu bolo citit mega turisticky, i ked turistov sme tu moc nevideli.

Minibus prichadza, nasadame a deje sa nieco co som zazil na florese v indonezii.

V buse sme 6 co je pre vodica malo, tak kruzime mestom hore dole ale nik sa nepridava, az na jedneho spaniela.

Za mestom bus parkuje, domaca rodinka ide von, my nechapeme. Tetula nam preklada. Je nas malo, tak pride pre nas auto a to ozaj prislo.

Nastastie sme sa pomestili, bo sa dalo sediet aj v kufri, take vacsie combi.

Vyrazame cestou smer petran. Vodic to vali po novom asfalte jedna radost.

Na useku, kde robia cestu svieti cervena ale to ignorujeme, tak isto ako cestou sem. Sak sa dako pomestime.

Prichadzame na miesto. Vodic ukazaje 5 a slovicko back. Tak mame 3hod na termaly.

Aut je tu odstavenych dost, vratane 3nemeckych karavanov. Z inych krajin tu boli auta z ceska, moldavska a ukrajiny, jeden motorkar z madarska.

Kamenny stary most vyzera velmi fotogenicky, prechadzame ho a hura do umelo vybudovaneho velkeho kamenneho bazenu.

Cakal som teplu vodu, ked uz hot springs, no ta je len vlazna.

Cvachtanie sa a neskor presun hlbsie do kanona, kde je par malych bazenov.

Bolo treba par krat prebrodit rieku ale ta sahala zvazca kusok nad clenky.

V bahne sa mi vyzuva slapka, tak idem na boso.

Niektore bazeny smrdia liecivou vodou. Nesadame do ziadneho.

Dostali sme sa trochu hlboko, dalej to nemalo zmysel ist, hlavne ked je clovek bosy.

Nazad k hlavnemu velkemu bazenu a relax.

Ludi stale pribudalo, nuz sme to zabalili a cakali v tieni na bus.

Ten nakonec isol az 1730.

Pri cakacke zoznamenie sa so spanielom angelom z barcelony.

Ten bol az hlbsie v kanone, fajn foto ale cesta namahava. Sa zabaral az po kolena do bahna.

Gjirokaster je vraj uplne super mesto, to som cital aj na travelistane. Tak sme sa rozhodli zostat v nom dve noci. Neni problem najst ubytko aj bez rezervacky, no my ju robime.

Tentoraz prichadza mini bus, odchadzame uplne full.

Na prednom skle nalepene, ze cena 100l je spiatocna, tak hovorim, ze uvidime co domaci a platit nebudeme.

Vodic ide opat ako divy.

V meste postupne vyhadzuje ludi. Nik neplati.

Turisti (my a spaniel) vyskakujeme na konecnej v centre. Neplatime, spaniel plati.

Ponuka nam spolocnu veceru ale to odmietame, sme riadne ko. Hadam sa stretneme v ksamile.

Nabiehame do supermarketu, plan vino a antipasty.

Vino len s korkom, tak nic.

Ideme do dalsieho. Tu rovnako, kupujeme teda aspon pivo, olivy a syr. Predavacka dost neprijemna tak ako vsetci v tomto pica meste. Ucet dost veliky.

Zastavka este v zelovoce, mandarinky, nektarinky a broskyne. Konecne prijemny predavac.

Na izbe vecera a ko system uz okolo 2030.

Z vonka prenikaju zvuky z dnesneho futbalu. Pod nami je kaviaren co ma vonku platno.

Osobne by som uz cielene na tieto hot springs nesiel. Nic extra to neni, max sa ozaj len zastavit cestou do korce ci cestou nazad ale v permete neostavat. Clovek sa tu necity ako vitany.

2x ranajky - 60l
2x bus korce - permet (600hod)- 2000l
2x machiato - 150l
2x spiatocny bus permet-benjes - 200l

Tot: 0.604s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.3371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb