21.den - gjirokaster

Albania's flag
Europe » Albania
June 23rd 2021
Published: July 13th 2021

Na ranajky melon a v kaviarnicke v starom meste espreso. To za rekordnu sumu 100l.

Pokracujeme do kopca po schodoch k pevnosti.

Schody opravuju, dost nervozny robos ked musel kvoli nam prerusit pracu.

Od pevnosti dalej do kopca cestou necestou az na vrch dedinky nad mestom.

Tu sa nam naskyta pekny vyhlad na okolite kopce.

Pokracujeme vychodenou cestou az k nasmu cielu, ali pasha most. Zo stareho mesta cca 3km ale do riadneho kopca.

Nuz vychodena cesticka nas miesto na most priviedla pod most, tak sa srabeme hore.

Most velky kamenny, fajn pre foto. Pod mostom aj dost cerstvo vyzerajuci pomnik cloveka.

Okolie by bolo uplne genialne ak by tu neboli porozhadzovane odpadky, hlavne pri dedine.

Stretli sme aj kozo pasca a jeho tri kozy. Jedna nas chcela nasledovat.

Nazad do mesta volime trasu spoza pevnosti.

Pod pevnostou je skratka, tunel. Som sa bal, ze bude neosvelteny ale svetlo bolo a na pocudovanie aj dost cisto.

Vonku uz opat na skapanie, zas okolo 36c.

Julia voli navstivit blizke jazero (2.5km) liqeni i viroit.

Ide sa po hlavnom tahu, slnko pece, okolite hory su skryte v opare.

Nenormalna cesta.

Jazero rozlahle a dost pekne.

Oddych na lavicke v tieny.

Obed vybaveny v jazernej restike.

V takomto teple maximalne salat. Davame obycajny a grilovany. Pivo nesmie chybat.

Prichadzaju dalsi hostia. Do jazera hadzu nilon s hacikom.

Neskor sa pridava aj obsluha.

No chytit sa nedari nic.

Pekelnou cestou nazad.

Ani neviem ako som dosol na apartman. Ale sak jebat na to, ze je venku na skapani, hlavne, ze sa hybeme.

Ulice mesta uplne mrtve.

Nieco pred 1700 opat ideme von kde je furt na skapanie a ulice ludoprazdne. Sme tam sa mihne daky masochysticky turista.

V starom meste hladame restiku s tv, bo futbal. Fakt ale nevim naco ju tu hladame ked ani vcera tu zadna s tv nebolo. Lebo julia co sa nudi na izbe.

Nakonec to nasranim balime. Fakt toto uz nebudem nabuduce robit, jebat sa do mesta v 36c. Nech si ide julia sama.

Nakonec som na veceru vybehol sam dole do mesta. To sa uz slusne okolo 1930 zaplnilo.

Vybral som prachy v atm, najskor reku madarska otb ale ponukali dcc kurz tak som vytiahol vedla v alpha banke 11k l. Jasne, ze mi dali 2x5k l, to zas bude problem rozmenit.

Na veceru som zobral pitu. Ta riadne natrieskana masom, zeleninou a hranolkamy. Vsetko to hodene do seba na izbe. Dorazil som sa este melonom.

S juliiu ticha domacnost, tak uvidime ako to bude pokracovat.

Vecer nam este niekto buchal na dvere. Otvorim a tam domaca. Priniesla nam ovocie. Fakt ludia su tu milsi ako v macedonsku.

2x machiato - 200l
2x obed - 1200l
Pita - 190l

Tot: 0.058s; Tpl: 0.019s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0308s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb