Blogs from El Paredón, Pacific Coast, Guatemala, Central America Caribbean

De cursus is voorbij en relaxeren is begonnen! De laatste 3 dagen van de cursus zijn we voor ontspanning naar Cay Chaulker geweest. Een eiland in de Carribean met alles erop en eraan; blauwe luchten, witte stranden, palmbomen en harpoengeweren. De 'waddeneiland'-impressie was redelijk adequaat, er is behalve luieren en stappen weinig te doen op dit eiland. De tweede dag hebben we een snorkeltour gedaan om aan het eiland te ontsnappen. Het op één na grootste rif ter wereld (the Great Barrier Reef is de grootste) ligt langs de kust van Belize. Zodra de internetconnectie het toestaat komen er filmpjes aan met schildpadden en mantas.. Geweldige duik gehad! Vincent is na een bezoekje aan Miami bij de groep gekomen. De vrees dat er een andere “Crazy Dutchman” bij de groep kwam bleek volledig gegrond! De internationale ... read more
Als je goed kijkt zie je drie vulkanen
Als je bij me thuis bent geweest
Whoop!

Le Guatemala n'est pas repute pour ses plages, mais je me suis dit qu'il fallait qd meme que je jette un oeil sur la cote Pacifique (parce que c'est pas rien le Pacifique!). Du coup je me suis retrouve dans un "surf camp" trouve sur internet, dans le petit (mais alors tres petit) village d'El Paredon. Je vous decris le truc rapidement: plage de sable noir tres fin, longue de plusieurs kilometres, absolument personne (mais alors vraiment personne) des palmiers, des petites cabanes au toit de palme, et des vagues a faire palir d'envie (ou de peur selon ses gouts et affinites...). Forcement, je me suis un peu mis au surf, et je dois dire, ben, que c'est vachement dur! Mais je compte bien en refaire et devenir un pro un jour (ou presque...). Pour le ... read more
El Paredon Surf Camp
coucher de soleil
Une rue du village

Tot: 0.04s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 16; dbt: 0.0182s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb