papegøyen

paranoidparrot

Heisann, tenkte jeg kunne lage en blogg hvor jeg legger ut bilder fra ferier og småreiser rundt om kring.

På denne siden kommer jeg til å skrive om Budapest når vi flytter dit: MyBudaBlogg

Feel free til å legge igjen comments på det jeg skriver, er morsomt å vite at det blir lest. Men dere trenger ikke kommentere på alle skriveleifene, jeg har ikke tid til å lese korrektur 😉 Jeg presterte å legge igjen USB-kabelen til kameraet hjemme i Norge, så det blir ikke bilder foer jeg kommer hjem igjen. Sånn kan det gå.

Asia » Japan » Nagasaki July 17th 2009

Siste dagen i Kyoto tok vi toget til Osaka. Regnsesongen er visst over naa og for foerste gangen siden vi kom lot vi paraplyene ligge hjemme. Og gjett om det ble varmt!! Sol fra skyfri himmel og luftfuktighet til tusen. Var litt godt da, men vi svettet som noen svin. Vi dro paa akvarium, og siden vi hadde vaert saa lure aa kjoepe billetter foer vi dro saa slapp vi en halvtimes koe i varmen. Det er det stoerste akvariet jeg har vaert i, det var masse otere her, noen seler og et par delfiner, noen havskilpadder og en megasvaer tank med to hvalhaier i (smaa, but still.. var litt trist, men veldig fascinerende). Etter aa ha sett alt sammen dro vi aa spiste is, saa tok vi et pariserhjul som reklamerte for at de var ... read more

Asia » Japan July 9th 2009

ja... Vi har tatt toget og sett paa torrey gates. kilometer paa kilometer med roede porter. Kult. Og veldig veldig varmt. Ogsaa var det mange katter der. Jeg hoerte noen kattunger og fant en sint mamma og masse smaa kattunger gjemt inni mellom noen statuer. De var nusselige!! Saa dro vi til et tempel i skogen som jeg ikke husker navnet paa (maa sjekke det senere), der moette vi Luke som var turlederen min fra i fjor. Det var morsomt. Her drakk jeg vann fra en kilde som sku gi meg et godt og sunt liv.. faar se ;) I dag dro vi paa mangamuseum. Her var det etasje paa etasje med mangaboker som man kunne ta ned og lese. Hvis jeg hadde kunnet japansk ville jeg vaert i himmelen. De hadde en hylle med engelsk ... read more

Asia » Japan July 7th 2009

Etter aa ha trasket rundt i nagano en hel dag, dro vi til turistkontoret hvor vi fant ut at det var en ninjaby ca. en times busstur utenfor byen.. saa da dro vi dit :p Den ene byen var for kids, saa var masse hinderloeyper og labyrinthus, det var goey. Jeg spiste en ninjais og kasta ninjakniver paa en ninjablink. Men Vegard sa stopp naar jeg ville leie ninjaklaer! Den andre ninjabyen var et museum hvor det var utstilt vaapen og alt var fint forklart... paa japansk. Det var et labyrinthus her ogsaa, men dette var vanskelig! Heldigvis var det en soet liten gutt som loep foran oss og proevde aa finne veien. Det var utrulig goey! Jeg har ikke sett en eneste mygg, men jeg har i overkant av 20 kloende bevis paa at de ... read more

Asia » Japan July 4th 2009

Nagano dag 1 Da er vi i Nagano. Vi hentet togbillettene paa Ueno i Tokyo og tok toget derfra til Nagano, turen tok ca. to timer. Naar vi kom fram tok vi taxi til ryokan, vi er visst de eneste utlendingene som bor der, saa vi trengte ikke engang si navnet vaart, de viste oss rett til rommet. Vi ble litt overrasket over at frokost og middag er inkludert i prisen, men det er bare deilig, saa slipper vi aa gaa ut hver kveld. Etter aa ha satt fra oss sekkene dro vi for aa se paa det store buddhisttempelet som ligger rett over hotellet. Vi kjopte billett og gikk inn, der var det en underjordisk gang som var helt moerk, det var kjempeekkelt! Vi Gikk litt rundt paa tempelomraadet og fant en dam FULL av ... read more

Asia June 29th 2009

Matforgiftning, Harajuku, Akihabara og Ueno! Viste seg at Vegard ikke var fyllasjuk, men var blitt matforgiftet av noe stekt aal han spiste til lunsj. Han er ferdig med aa kaste opp, men er litt shobby i hodet, saa han holder seg inne i dag (og i gaar). Stakkar, men ser ut som det gaar bra med han. Han spiser og drikker som en helt, trass syreskade i halsen, (er visst ikke noe morsomt aa kaste opp galle). Regner med at han ble litt dehydrert av kombinasjonen kaste opp, svetting og varme, saa jeg prover aa presse i han litervis med vann. I gaar var en deilig dag, det har nesten vaert for varmt de siste dagene (noe man resten maa regne med naar man reiser til Japan midtsommers). Men i gaar saa var det sol og ... read more

Asia » Japan » Tokyo June 27th 2009

dag 1 Jess, da har vi slaatt oss til ro. Etter at Vegard hadde faatt sjekka mailen saa la vi i vei til Akihabara, delen av Tokyo som er stappet med tekniske duppeditter og smaa anime/manga butikker. Der saa jeg masse jeg skal kjope, men venter til like for vi drar saa jeg slipper aa drasse det rundt i Japan. Etter det dro vi til Imperial Gardens og saa paa ei pen bru, vi fant ikke innganen til parken, saa vi ga opp etterhvert og dro tilbake til Asakusa. Der gikk vi innom et hotell med datamaskin for aa se om Vegard hadde faatt svar fra de vi sku mote. Vi kom aldri saa langt, for de stod rett innenfor dora. Saa vi ble med dem og noen fra turgruppa deres til en Sushi-bar, jeg var ... read more

Asia » Japan June 25th 2009

Flyturen til Tokyo var lang, mest fordi jeg hadde hodepine og paracetten laa i den innsjekka kofferten. Auch. Men det gikk over etterhvert, og siste delen av flyturen var det helt fint igjen. Naar vi kom inn til Tokyo lette vi litt etter riktig metro (vanskelig naar alt staar paa japansk, men en snill dame hjalp oss). Vi fikk lagt fra oss bagasjen paa ryokan (Taito Ryokan heter stedet), men kunne ikke sjekke inn for tre. Saa vi gikk litt rundt i Asakusa (omraadet vi bor i) og satt oss til slutt ned paa en restaurant for aa spise litt. Naar vi kom til ryokan klokka tre, saa skulle vi sove et par timer, men ble til at vi vaaknet klokka tolv om natta, og da var det morkt ute. Saa i dag skal vi se ... read more

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo June 10th 2009

Jess. Da var det to uker igjen til vi drar til varmere strøk. Gleder jeg meg? JA! Har jeg sommerfugler i magen? Litt. Feriebudsjettet ble litt amputert pga. operasjonen til pus og depositum til leiligheten i Budapest, men må man så må man. Fikk et par tusen i feriepenger fra Risvollen, det hadde jeg ikke regnet med og kom som en fin liten overraskelse. Trur nok turen blir fin uansett. Alt av tog og overnatting er betalt, så de eneste utgifter blir vel mat og suvernirer.. og siden jeg ikke er så alt for begeistret for fisk så blir det nok ikke så mye mat heller :p Har kjøpt en STOR pakke med kattemat så pus ikke sulter mens vi er borte. Det er sikkert nok mat til å holde et par måneder, hun spiser jo ... read more

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo May 22nd 2009

Litt sånn før vi reiser Vi har sydd sammen en reiserute og det endelige resultatet ser mer eller mindre sånn her ut: * Letter fra Oslo 24. Juni og lander på Narita i Tokyo den 25. * Vi er i Tokyo og omegn fram til den 1. Juli * Reiser så til Nagano for å se om vi ser noen aper. Aper er søte dyr. Vi drar derfra den 6. Juli. * Så drar vi til Tsumago og sover der før vi sender sekkene med en buss og går til fots til Magome. * Vi tar buss fra Magome til Kyoto (nå er det den 7. Juli) hvor vi blir fram til den 14. (vi får ikke med oss festival i år, men får ta det igjen en annen gang) * Den 14. reiser vi vestover ... read more

Tot: 0.239s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 78; dbt: 0.131s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb