spenning i hverdagen


Advertisement
Asia
June 29th 2009
Published: June 29th 2009
Edit Blog Post

Matforgiftning, Harajuku, Akihabara og Ueno!


Viste seg at Vegard ikke var fyllasjuk, men var blitt matforgiftet av noe stekt aal han spiste til lunsj. Han er ferdig med aa kaste opp, men er litt shobby i hodet, saa han holder seg inne i dag (og i gaar). Stakkar, men ser ut som det gaar bra med han. Han spiser og drikker som en helt, trass syreskade i halsen, (er visst ikke noe morsomt aa kaste opp galle).
Regner med at han ble litt dehydrert av kombinasjonen kaste opp, svetting og varme, saa jeg prover aa presse i han litervis med vann.


I gaar var en deilig dag, det har nesten vaert for varmt de siste dagene (noe man resten maa regne med naar man reiser til Japan midtsommers). Men i gaar saa var det sol og sommer halve dagen, jeg og Vegard dro en tur til Harajuku for aa se paa all ungdommen som har kledt seg ut, men det var ingen der 😞 Grunnen til det oppdaget vi en time senere, da begynte det aa pissregne noe saa til de grader, det er regnsesong her, saa har regnet litt hver dag utpaa kvelden.
Vegard dro hjem til ryokan for aa slappe av litt, mens jeg dro til Akihabara (jeg elsker det stedet) for aa vindushoppe. Jeg endte opp med en kjempeliten nokkelhank av Gaara fra Naruto og en liten gronn paraply med froskehandtak. Den er vakker!!

Jeg dro paa Jonathans for aa spise middag, og spiste "fried shrimp", det var noe av det beste jeg har spist saa langt her i Japan (til og med bedre enn det rare greiene paa sushi-stedet).




I dag er det glovarmt igjen, jeg har smurt meg inn med et tykt lag solkrem for at jeg ikke skal bli noe mer rosa enn jeg allerede er. Etter aa ha spist frokost dro jeg til Takeshita street (masse kule butikker samlet paa ett sted, verdens feteste sokkebutikker), der kjopte jeg meg en t-skjorte med vest til en hundrelapp og en hettejakke til 20! ja, tyve kroner!!!! (det er sommersalg naa, saa er masse billige klaer). Jeg har planer om aa dra dit igjen naar vi er i Tokyo de siste dagene for vi reiser hjem.

Etter det tok jeg Tbanen tilbake, men hoppet av et par stasjoner tidligere for aa se meg om i Ueno-parken, der var det masse fugler, masse katter og masse uteliggere. Kattene gjorde det til en veldig fin park, de sprang rundt og jaktet paa fugler og var tykke og gode. Jeg gikk igjennom en lang handlegate som hadde masse smaa butikker med alt du kan tenke deg. Jeg kjope et stort stykke vannmelon for 100 yen (fjern en null og del paa to). Det var det beste jeg har spist i dag.

Jeg hoppet paa Tbanen igjen (dagskort er en vinner, slipper styret med aa kjope billetter hele tiden, og 50 kroner er jo en grei pris) og gikk av paa endestasjonen; Asakusa. Her er det et stort tempel og masse smaa butikker som selger spisepinner og kimonoer og masse turistgreier.
Hvis dere har lyst paa spisepinner ellerno saa er det bare aa si ifra.

Jeg fant en ufattelig kul panda t-skjorte, men kjopte den ikke fordi den var for men. Den var lekker though. Takeshita street ftw!!!




Vi reiser fra Tokyo den 2. Juli, saa har 3 dager igjen i Tokyo. Da gaar reisen videre til Nagano hvor vi skal se paa apekatter (er det makaki de heter?). Vi veksler inn JR billettene rett foer vi reiser, saa har vi gratis tog hele resten av turen vaar.

Advertisement



29th June 2009

Hei, fint å høre at Vegard er bedre, vær nå litt forskiktig med hva dere putter i munnen av rå mat da. Fint at dere husker å drikke mye i varmen, og gjerne vann da :-). Sikkert en opplevelse å farte rundt i Tokyo, ta gjerne med spisepinner nordover så kan øve oss sammen. God tur videre på reisen, vi følger med. Hasta pronto.
29th June 2009

Heldiggrisen
Som en reiselysten pappa sitter jeg her nord og er misunnelig på dere. Synd med de gusjegrønne småjævlan som vant over Vegard for en periode. Syntes du skriver veeeldig bra, så bra at æ leve mæ inn i turen deres. Kos dere videre.
3rd July 2009

Ferie
Heia, morsomt og lese skildringene- Da reiser vi til St. Tropez lørdag morgen og blir borte i 14 dagerr. Finner sikkert en kafe der. Kos dåkker. Pappa

Tot: 0.041s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0185s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb