Pre-departure

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo
May 22nd 2009
Published: May 22nd 2009

Den lille rundturen vår

Japanrute. Begynner i Tokyo, så reiser vi litt nordover før vi legger oss i vei vestover og tar en laaaaang togtur tilbake til tokyo. Shinkansen ftw!

Litt sånn før vi reiser

Vi har sydd sammen en reiserute og det endelige resultatet ser mer eller mindre sånn her ut:

solformørkelse

Det er 100%!s(MISSING)olformørkelse mens vi er i Japan, men det fant vi ikke ut før etter at vi hadde bestilt reisen, så den er akkurat mens vi er på vei tilbake til Tokyo (den er kun 100%!h(MISSING)elt sør i Japan), den er vel på rundt 60%!i(MISSING) Tokyo-området, så vi får ta oss til takke med det 😊

Japan rail pass

Vi klarte å somle oss ned på Japanspesialisten for å kjøpe Japan Rail pass (JR-pass).
Når vi kommer til Japan får vi byttet disse inn i de ordentlige billettene (som er utrulig vakre). Me de kan vi kjøre så mye vi vil med JR-baner over hele Japan. Veldig fin ordning de har for turister.
Shinkansen (også kalt bullet trains) er superraske tog. Det skumle med dem er at døren bare er åpen i sånn 90 sekunder ellerno, i løpet av den tida skal passasjerene rekke å gå av og de nye skal rekke å komme på. Det går jo bra, er det noe japanere er flinke til er det å stå i kø. Er fint striper opp på plattformene hvor man skal stå. Er nok bare jeg som synes det er stress.

og litt sånn ellers

Har gått til innkjøp av et nytt kamera, speilrefleks og greier. Japanturen i fjor tok knekken på det gamle kameraet mitt, noe som var litt trist siden det var veldig greit og enkelt (og jeg hadde akkurat kjøpt megasuper minnebrikke). Får håpe det går bedre med dette og at kvaliteten i seg selv gjør meg til en god fotograf. Skal nok bli en del Japanbilder her etterhvert.

Har vært litt sløv i det siste med japanskkurset (jeg skylder på de 7 eksamene som kom så plutselig), Vegard kan litt.. nok til å gjøre oss forstått i alle fall. Og hvis alt annet failer så har man jo penn og papir og kan tegne hva man vil fram til

Tot: 0.098s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 47; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb