Page 3 of lyck Travel Blog Posts

Europe » Italy » Veneto » Portogruaro June 7th 2009

Vi har trukket skodderne for i nat og da Thea spørger om vi har noget vand svarer jeg hurtigt ja - i køletasken. Der går et stykke tid i mørket inden jeg opfatter at vi ikke sover i telt. Klokken er 9 og der er stadig bælgmørkt i soveværelset. Vi har morgensol på altanen så vi spiser derude. Det blæser stadig en del. Det bliver overskyet i dag men 26 grader, mens vi gerne skulle have sol de næste mange dage derefter. Vi bliver indenfor det meste af dagen men når da en tur ved stranden og ned i byen. Til aften spiser vi på en rigtig fin og hyggelig restaurant hvor der er helt fyldt op med mennesker, vi når lige at få et bord. Vi havde set den i går og maden så god ... read more
Mere mad?

Europe » Italy » Veneto » Portogruaro June 6th 2009

Da vi står op har det kun regnet det der faldt i går aftes, men teltet er rimelig fugtigt. Vi sætter os udenfor og spiser morgenmad. Solen skinner lidt, men der er skyer på det meste af himlen, nogle af dem ikke så pæne. Vi snakker om at udskyde morgenmaden for ”lige at pakke sammen”, men vi har slet ikke pakket noget endnu og teltet roder en del så vi spiser færdig. Da vi skal til at pakke sammen begynder det at regne. Det fortsætter stort set hele perioden mens vi pakker sammen og først da vi er ved at rulle det våde telt sammen kommer solen frem. Det tog vildt lang tid og var enormt anstrengende at pakke sammen i sådan et vejr. Vi skal så også have fundet et sted vi kan sætte teltet ... read more
Udsigt fra vores altan på 5. sal

Europe » Italy » Tuscany » Lucca June 5th 2009

Sov lidt længe i dag for vi skulle egentlig ikke noget i dag. Vi beslutter os dog rimelig hurtigt for at tage til Lucca igen selvom vejrudsigten siger regn og der er også kommet nogle skyer ind der ikke er helt hvide. Vi lejer nogle cykler på campingpladsen som vi smider bagi bilen. På grund af varmen i teltet de sidste dage lader vi døren bagtil stå åben uden overhovedet at tænke på vejrudsigten eller skyerne. På vej begynder det at regne, men stopper heldigvis efter meget få dråber. Vi må bare tørre op når vi kommer hjem hvis det bliver slemt. Det eneste vi kan komme i tanke om der ligger ved døren er hynderne til stolene og så må vi jo bare hænge dem til tørre. Da vi efter en times tid kommer til ... read more
Udsigt over murene
Mere udsigt
Se den halve trappe øverst

Europe » Italy » Tuscany » Florence June 4th 2009

Vi skulle til Firenze i dag, vi havde snakket lidt om at droppe det til fordel for en dag mere i Lucca, men ender med at vælge Firenze. Vi tog den med ro om morgenen og var der først omkring kl. 11. Vi havde besluttet os for at se om vi kunne finde en plads i centrum for ifølge GPS’en var der nok at tage af lige omkring Arno der er en kæmpe flod der løber gennem centrum og også løber helt ud til vores campingplads en times kørsel væk. Inde i byen er der som forventet mange små ensrettede veje, så for at finde parkeringspladsen bliver vi ledt over Arno 4 gange fordi der nærmest kun er ensrettede veje langs den mens man så må køre i begge retninger på broerne. Nogle er også så ... read more
Må man køre her?
Det er så endnu en kirke
Dåbskirken

Europe » Italy » Tuscany » Pisa June 3rd 2009

Vi vågnede allerede omkring kl. 7 og var egentlig udhvilede så vi spiste og gik op til receptionen da de åbner og beder dem ringe til mekanikeren der også er autoriseret Peugeot og Citroën forhandler så det må være i orden. Der bliver aftalt kl. 14.30 - lige efter siesta. Vi beslutter os for at køre til Pisa med det samme da vi regner med at det sagtens kan nås inden halv 3. Vi sætter GPS’en til at køre direkte til tårnet da rygterne siger der ikke er så meget andet at se. Vi finder en parkeringsplads få hundrede meter derfra ved en skole. Første vinkel vi ser det fra er det egentlig ikke skævt, men det bliver det nok. Da vi kommer tættere på vrimler det pludselig med folk der laver det klassiske ”Se! Det ... read more
Mere tårn
Hele pladsen
Lucca udefra

Europe » Italy » Tuscany » Volterra June 2nd 2009

Da vi vågner omkring kl. 9 er det lige stoppet med at regne. Tidligere omkring kl. 7 regnede det stadig. Der er stadig vand overalt på pladsen og der er ikke rigtig noget der tyder på det løber væk foreløbig. Vi ligger og slapper af lidt endnu indtil vi beslutter os for at tage til en plads der ligger mellem Pisa og Firenze. Vi har 3 timer til vi skal være ude af pladsen så. Den første time går med lige at få ryddet tingene lidt væk, alt imens vandpytten under teltet bliver til en mudderpøl. Da vi omkring kvart i tolv har pakket teltet ned i nogle skraldeposer og skal folde presenningen sammen er der bare en helt brun mudderpøl under teltet. Man kan endda se logoet fra en H2O-klipper der har sat et aftryk ... read more
Om'er - nu med tørt telt
Italiensk pasta på gasgrillen

Europe » Italy » Tuscany » Volterra June 1st 2009

Da vi vågner regner det stadig voldsomt. Vi prøver at sove det væk men det hjælper ikke rigtig. Vi spiser morgenmad og kravler tilbage i sengen og hører lidt Harry Potter. Stadig regnvejr. På vej hertil så vi en coop, selvom logoet havde de rigtige bogstaver tænkte jeg at det nok ikke var det vi troede det var. Men det var det. Coop hernede er så hvad der nok svarer til en Bilka eller Kvickly Xtra hjemme ved os. Den lå inde i et lille center og havde det hele. Vi får handlet ordentligt ind, hvilket vi ikke har fået i et stykke tid, og håber så det ikke regner mere da vi kommer ud. Det regner stadig, og underligt nok har skyerne hele tiden været meget vide og slet ikke mørke, men det bliver ved ... read more
... i regnvejr!

Europe » Italy » Tuscany » Volterra May 31st 2009

I dag skal vi køre til Toscana. Vi skal ikke køre ret langt så vi tager den med ro. Da vi har pakket vores ting ned går vi op til restauranten og får langt en masse dage på nettet. Fra dag 10 til dag 16 ryger op, så må der være læsestof nok til dem derhjemme. Vi kommer først af sted omkring kl. 13, men de havde sagt i receptionen at vi kunne sagtens trække den til 13-14 fordi der var så lidt gæster. Det var rigtig dejligt når vi nu ikke havde så lang en tur foran os. Vi skulle kun køre i lidt over 2 timer men det viste sig at være en enormt opslidende tur. Det var hovedvej næsten hele vejen. Fyldt med huller og sten så man skulle hele tiden holde øje ... read more
Ja, det er så deluxe-toiletterne
WiFi-området om morgenen inden vi tager afsted
Poolen det nye sted

Europe » Italy » Lazio » Rome May 30th 2009

Vi sov længe i dag. Det skulle jo også være slap-af-dag. Da vi står op går vi op til restauranten og tjekker på nettet hvor Giro d’Italia kører hen hvornår. Har fået at vide at jeg hellere må fortælle at det altså er et cykelløb. Vi overvejer om vi kan fange den nord for Rom, hvis der er noget der hedder det, efter vi er taget af sted, eventuelt på vores køredag i morgen hvor vi alligevel ikke har så langt til Toscana. Det viser sig at i morgen er sidste etape hvor de bare kører rundt inde i Rom, og i dag kører de syd for os. Vi har cirka en times kørsel til en lille by vi er blevet enige om passer fint. Den ligger tæt på motorvejen og et godt stykke fra målområdet ... read more
Feltet lige efter

Europe » Italy » Lazio » Rome May 29th 2009

Vi skal til Rom i dag. Vi satte vækkeuret til kl. 7 men kom ikke rigtig op før kl. 8, vi var også blevet enige om at tage det stille og roligt. Vi starter med at gå op til Info Point på campingpladsen for at se hvordan det er meningen man skal komme til Rom nemmest herfra. Vi køber billetter til 3 dage men det koster meget lidt ekstra så vi vælger bare at tage dem - måske kan de bruges til et eller andet. De gælder så for al offentlig transport og indgang til stort set alle museer eller seværdigheder hvor man så frit kan vælge 2 at bruge dem på. Vi går tilbage og spiser morgenmad. Inden vi tager af sted for at finde banegården. Der går et tog næsten på den anden side ... read more
Fontænen
Superis...
Meget højt ned!

Tot: 0.112s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 88; dbt: 0.0663s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb