Page 4 of lyck Travel Blog Posts

Europe » Italy » Lazio » Rome May 28th 2009

Vi står op lidt efter vækkeuret har ringet og får pakket det sidste. Vi er lidt foran. Vi når ind til en tank inden supermarkedet åbner kl. halv ni men halvdelen af pumperne er lukket til med gaffa-tape så man ikke kan tanke (dejlig lavpraktisk) og den vil ikke tage vores kort i den eneste pumpe der duer. Vi kører vist bare over og handler i stedet. Vi får handlet og når tilbage til pladsen til lidt i ni hvor vi får tjekket ud og så af sted. Som altid vil GPS’en gerne lige forbi den nærmeste storby inden vi kører videre og som altid synes vi det er nemmere bare at køre igennem end at overbevise den om at tage en omvej. Det er dog slet ikke så slemt endda, det vi har mistet er ... read more
Vupti, så er vi landet

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Nice May 27th 2009

Satte ikke vækkeuret i dag men vågnede omkring 8 alligevel. Vi vil ikke skynde os alt for meget for vi har haft ret travlt på det sidste. I dag skal vi bare til Nice og vi tager bilen så det bliver forhåbentlig noget nemmere end det har været til mange af de andre storbyer. Vi har bare tastet Nice på campingpladsen, så det er spændende om den kører os til centrum eller hvad den finder på. Da vi har kørt i 3 kvarters tid nærmer vi os centrum men kører først mod vandet. Pludselig kører v langs strandpromenaden og der dukker en ledig plads op på vejen. Vi stopper op og holder ind. Vandet ser sindssygt lækkert ud. Stranden er primært sten, men vandet er det mest lyseblå vi nogensinde har set, og farven rækker nok ... read more
Sporvogn på græs
Dejlig køligt
Udsigt fra restauranten

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Nice May 26th 2009

Vi stod sent op i dag, vi skulle køre i omkring 6½ time og kørte denne gang uden stop. Der var lidt meget trafik på vej ud af byen, men det gik over hurtigt og så var det bare ligeud stort set hele vejen til Nice. Da vi ankommer omkring halv fem og starter med at have lidt bøvl med strømmen. Det er så stik nummer 3 vi kommer til at skulle klare, så der var noget om snakken om at man ikke bare kunne nøjes med det store blå CEE stik til campingvogne. Vi får lov at låne et selvom vi hellere vil købe det for at have det til næste sted, nu ser vi om der er endnu en med den type. Efter at have slået telt op er vi begge helt vildt varme ... read more
Sne på bjergene

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 25th 2009

Stod op omkring kl. 6 og ville gerne med toget tidligt. Vi smurte nogle madpakker sammen med morgenmaden og skulle køre 5 kilometer i bil inden vi kunne tage toget til Barcelona. Efter at have søgt lidt efter en parkeringsplads i området og været tilbage i bilen 3 gange for lige at huske noget tog vi toget kl. 8:16 og skulle så være i Barcelona (centrum) kl. halv ti. Da vi ankom startede vi med at gå til la Sagrada Família der en Gaudí’s livsværk. Til vores overraskelse er det ham der står bag en meget stor del af seværdighederne i Barcelona. Sagrada Família har han selv arbejdet med i over 40 år og vidste fra starten at han ikke ville se det til ende. Vi fik fortalt at han til spørgsmålet om hvornår kirken blev ... read more
Indenfor
Håndarbejde
Big place

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 24th 2009

Vejrudsigten siger overskyet og mellem 20 og 25 grader i dag. Vi starter med at gå over til WiFi-området for at få lagt et par dage mere fra dagbogen på nettet. Vi får også langt om længe betalt den regning der lå i postkassen da vi kørte og jeg får sat et autosvar på mail’en på arbejdet om at jeg er på ferie (ups…). De fleste vidste dog jeg havde ferie, så der var ikke noget vigtigt. Vi får også kigget lidt på vejret på de næste par destinationer og her i området, det ser godt ud. Vi skal gå en tur langs strandpromenaden i dag. Det skifter mellem at være klipper og strand langs vandkanten og stien går omkring 5 kilometer op og ned ad bakke forbi et par byer. Vi kommer til en by ... read more
Jagt på grankogler
Så kom solen
En tur til stranden om aftenen

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 23rd 2009

Da vi først skal til Barcelona mandag har vi lige et par dage hvor vi rigtig kan slappe af. Vi står op omkring kl. otte og går efter en bad og morgenmad - udenfor! Går vi en tur over og kigger på vaskefaciliteterne. Man kan købe en gang pulver og to poletter (en til at vaske og en til at tørre) til 6 Euro. Det er en flot pris, men det skulle regne i dag så vi må hellere. Til gengæld har vi kun til en lille maskine inklusive håndklæder. Imens går vi en tur ned og ser nærmere på stranden, der ligger lige ved siden af pladsen, men vi fik slet ikke tid til at kigge derned i går. Den er bred og sandet er rigtig dejligt. Det blæser lidt og der er slet ikke ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 22nd 2009

Vi stod op kl. halv 8 men måtte ikke køre før kl. 9 så vi gav os god tid. Det hele er også meget nemmere når det er lyst og teltet er tørt. Da vi tjekker ud her er der ikke noget ekstra gebyr for noget som helst, så det var rigtig fornemt. Vi havde i går købt et grønt får (ja…) til at sætte på bilen i går, vores første tur-klistermærke udover det vi har fra Düsseldorf. Vi glemte desværre at købe et i Paris, det var ellers planen vi skulle have klistret bilen til, men vi prøver alligevel. Der var rigtig mange biler i området der havde et får på bagklappen, så vi tænkte det måtte være noget lokalt og købte et i grønt på en tankstation - Vi kalder ham Shawn. De fleste ... read more
Kæmpe solcellepark omgivet af vindmøller
Igang i den hårde jord

Europe » Spain » Basque Country » San Sebastián May 21st 2009

Vi sov længe i dag. Indtil kl. 9, det var en dejlig varm nat og det blev heller ikke alt for varmt tidligt i teltet. Vi ville køre til San Sebastian i dag. Vejret var ikke specielt godt, vi havde meget store forventninger til vejret efter at have kørt så mange kilometer i går nærmest uden at se en eneste sky. Det holdt tørt, men var overskyet hele dagen. Da vi kommer ned i nærheden af byen stopper al trafikken og der kommer en kæmpe flok mennesker med flag gående gennem byen. Vi drejer af og finder en anden vej ned til stranden, men de er nærmest ikke til at undgå og byen er pakket med biler. Vi beslutter os for at parkere bilen. Der er markeret med blå striber hvor man gerne må parkere og ... read more
Mere strand
Shawn is live!
Aftenudsigt fra pladsen

Europe » Spain » Basque Country » San Sebastián May 20th 2009

Vækkeuret ringet kl. halv fem og vi står op omkring kvart i. Det er stadig mørkt. Vi mangler kun at pakke vores soveting og teltet plus lidt af det løse, heriblandt en masse miniskovsnegle der er kravlet op på teltet i det fugtige vejr, og helst ind under nogle sprækker. Dem vil vi helst ikke have med videre, så det er rundt om teltet med en lommelygte inden mens Thea slæber ting ud af teltet. Det hele er lidt fugtigt, men vi får det pakket ned og når ned og får børstet tænder og tisset af så vi kører kl. 6 præcis. GPS’en siger ankomst 14:27, men vi regner med to stop undervejs. Første udfordring er at GPS’en vil lede os af en motorvej der kører i udkanten af Paris, morgentrafikken er allerede slem. Vi holder ... read more
Almost there
Sunny weather
Find Holger

Europe » France » Île-de-France » Paris May 19th 2009

I dag er så slap-af dagen. Dagen hvor vi måske skal finde på lidt at lave, men ellers skal vi have pakket, sendt mail hjem til familien. Hvis vi er heldige have fundet et sted hvor vi kan sende vores billeder hjem elektronisk så de er sikret. Indtil videre ligger de dog både på min bærbare, kameraet, en lille harddisk og en usb-pind. Vi regnede lidt på det og det vil tage omkring 6 timer og sende hjem på ½ mbit hvilket svarer til en gennemsnitlig dansk sendehastighed, så det bliver nok ikke helt nemt. Der er stadig muligheden for at sende en usb-pind hjem til en adresse i Danmark, det kan være det bliver den nemmeste og billigste løsning. Vi må lave en liste med alle de ting vi skal nå, plus at vi skal ... read more
Druer overalt
Udsigt
Champagne

Tot: 0.143s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 85; dbt: 0.0834s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb