Day nineteen - the day it stopped raining

Italy's flag
Europe » Italy » Tuscany » Volterra
June 2nd 2009
Published: June 20th 2009

Da vi vågner omkring kl. 9 er det lige stoppet med at regne. Tidligere omkring kl. 7 regnede det stadig. Der er stadig vand overalt på pladsen og der er ikke rigtig noget der tyder på det løber væk foreløbig.
Vi ligger og slapper af lidt endnu indtil vi beslutter os for at tage til en plads der ligger mellem Pisa og Firenze. Vi har 3 timer til vi skal være ude af pladsen så. Den første time går med lige at få ryddet tingene lidt væk, alt imens vandpytten under teltet bliver til en mudderpøl. Da vi omkring kvart i tolv har pakket teltet ned i nogle skraldeposer og skal folde presenningen sammen er der bare en helt brun mudderpøl under teltet. Man kan endda se logoet fra en H2O-klipper der har sat et aftryk gennem både presenningen og teltets underlag. Det er en rigtig fin blanding. Alt er drivvådt så det tager altså bare væsentlig længere tid at pakke det hele sammen. Det koster en del papir og en lille sort håndklæde vi ellers havde købt som dørmåtte til inde i teltet bliver vredet adskillige gange i processen. Vi kører ud af pladsen kl. 12:02 videre mod bedre tider. Solen er også begyndt at skinne så måske kan vi få tørret tingene inden vi sætter teltet op på den næste plads. Skal også lige siges at jeg har haft et badehåndklæde og et bare badeshorts hængene på en snor lige siden det begyndte at regne. Det når at tørre så man ikke kan vride det inden vi pakker sammen, men ikke meget mere.
Vi kører nordpå og skal igen kun køre et par timer. Denne tur var slet ikke ligeså lang selvom det var samme type rute. Jeg tror bare vi har haft for meget at se til dagen før den sidste tur. Vi ankommer allerede omkring kl. 14 så vi har masser af tid til det hele.
Vi får frit valg på hele pladsen igen og da vi har fundet os en breder vi lige den lummervåde presenning ud på græsset inden vi går tilbage og fortæller hvilken vi har valgt. Da vi kommer tilbage har det allerede hjulpet så meget på de dele af den der ikke er klasket sammen pga. vinden så vi vender den om. Solen bager ned og vi ved der må være en pool et sted. Da Thea sætter en pløk i presenningen i et hjørne hopper den op så hjørnet bliver holdt oppe over jorden af pløkken. God ide… Vi sætter pløkker i hele vejen rundt så hele presenningen svæver 10 centimeter over jorden. Smaaart! Den er tør på den tid vi kan finde teltet og badetøjet frem så vi ligger teltet ud ovenpå men bunden opad så bunden af teltet kan tørre mens vi er i poolen. Vandet er pragtfuldt og vi bliver i et stykke tid inden vi går tilbage og får sat teltet op. Da det kommer op og faktisk er dejlig tørt hopper Thea ind for at lufte ud men der er brandvarmt derinde og der lugter altså heller ikke godt. Vi får åbnet alle siderne alligevel og det går da også hurtigt over. Begge termometre siger 33 grader målt delvist i solen. Det føles som meget mere.
Vi får pakket ud inden vi går tilbage til poolen hvor jeg tager en tur mere i vandet og vi får ligget lidt i solen og læst. Bagefter er det stadig rart med et rigtigt bad med shampoo og den slags luksus inden vi laver aftensmaden vi skulle have haft i går. Vi har købt toscansk rødvin og en italiensk bolognese blanding vi laver sammen med noget pasta med kød indbygget, hedder det ikke tortellini? Så lidt salat til. Dejligt at komme lidt i gang med grillen og sådan igen.
Bagefter får jeg skrevet de sidste 3 dage i dagbogen mens vi sidder i teltet og slapper af. Det er første gang i et stykke tid vi har haft tid til at slappe ordentlig af i solen. Det føles som om vi har været her en hel dag allerede, men vi er også kommet nogle timer før vi plejer. Normalt kan vi kun lige nå at pakke ud inden vi skal spise sent for så at gå i seng, måske med et indpas af en tur til poolen eller et supermarked.
I morgen skal vi have fundet en mekaniker, der var en reklame oppe ved receptionen vi spurgte lidt til, de ville gerne ringe og lave en aftale for os, så det skal vi have gjort. Tjek olieniveau-lampen har blinket i et stykke tid og jeg har også måttet fylde lidt ekstra på for at få den til at holde op. Der er også planlagt olietjek om 1.000 km og vi har bestemt ikke været flinke ved bilen. Den har kørt mindst 3 ud af de sidste 4.000 kilometer med speederen i bund, for slet ikke at nævne varmen og de mange stejle bakker den har kæmpet sig op ad med 100 km/t nogle gange mindre… Den har gjort det over al forventning.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0484s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb