jo2indo

Een nieuw land ontdekken met de mooiste plekken, lekker eten, geurende rijstvelden, stralende zonsopgangen, blinkende sterren en een heldere maan en vele uitdagingen.

Asia » Indonesia » Sulawesi June 29th 2010

Het laatste verhaaltje vanuit Indonesie. Volgende week vliegen we alweer terug. Het zijn roerige weken geweest. Ziekenhuis in en uit, veel gevlogen maar nu is alles weer goed. Afgelopen week hebben wij heerlijk op de Togean Islands gezeten en genoten van een rustige week en niets doen.. Heerlijk op een eiland waar je helemaal niets kunt doen behalve van de zee en het strand genieten en van de zeer mooie zonsondergangen met gezellige mensen eten,drinken en kletsen. Jammer dat we dit niet echt aan het einde van de vakantie hadden ingepland dan hadden we echt helemaal met het vakantie gevoel teruggekomen. Morgen en overmorgen gaan we nl weer 2 dagen de jungle in dus dat wordt misschien nog wel even afzien met heel veel hoge bergen en een diep vallei. Het is hier zo ontzettend mooi ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba June 11th 2010

Zo lake toba deel 2... Afgelopen nacht heerlijk geslapen in een super bed. Eindelijk geen houten bed met een dun matje erop maar een kingsize bed met extra dik matras! Superrrrr!!! Weer heerlijk gedroomd over onze reis en allerlei andere dingen.. het is zo raar dat het lijkt of je hier veel meer droomt dan in Nld...Het kan natuurlijk ook altijd aan de malariapillen liggen ;-) Afijn, heerlijk uitgeslapen daarna ontbeten aan het meer in een super leuk tentje met een heel lief vrouwtje met een kindje van 9 maanden welke al in zijn handen kon klappen en kon staan!! Hoe snel is dat!!! Daarna zijn we in de tuin gaan zitten/liggen van ons guesthouse.. Arend in de schaduw aan het chillen en ik in de zon om toch ff wat kleur op te doen. En ... read more

Asia June 10th 2010

Zo... het is ineens een soortje van fris en koel ( ik gok nu zo'n 24 graden?) in Indonesie! Wat raar!!! We zijn nu bij het Toba meer..zojuist gearriveerd in het mooie plaatsje tuktuk waar heeeel raar geen enkele tuktuk rijdt, ook geen taxi's enz... nee hoor alleen scootertjes met vriendelijke mensen die je wel even voor wat geld naar een bestemming willen brengen.. Na een lange dag reizen is het wel lekker om wat minder hoge temperaturen te hebben! We zijn vanmorgen vanuit Bukit Lawang vertrokken ( vraag me niet hoeveel km we hebben afgelegd) maar om half 10 hadden we een taxi en rond 20:30 zaten wij hier aan tafel Gado Gado en Ayam Rendang te eten.. Dus het klokje rond... Oh wat hebben wij een heerlijke tijd in Bukit Lawang gehad zeg... 2 ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh June 4th 2010

Halo! We zijn eindelijk in het land waar wij wilden zijn! Ik zit nu op een klein mini laptopje te internetten en moest hier toch ongeveer een uur op wachten! Dit is ook de enige laptop op het gedeelte waar wij zitten... haha wat grappig he! Arend is al een paar dagen lekker aan het duiken en ik heb mijn eerste boek al uitgelezen en ga aan mn tweede beginnen.. beetje gezwommen en voor de rest helemaal niets behalve, slapen, eten, lezen etc.. Bier is hier niet te krijgen dus dat is lekker goed voor ons! Het is hier zo ontzettend mooi !! Pulau Weh is een mooi eiland. Wij zitten in Iboih een klein plaatsje en moesten een heel stuk lopen naar Yuliah's place. maar dat was het waard! We zaten de eerste nacht in ... read more

Europe » Netherlands May 27th 2010

Zo na twee heftige weken heb ik eindelijk vakantie!!! Nog druk bezig met inpakken van al m'n spullen en dan bedoel ik ook echt alles!!! Na de vakantie gelijk naar een nieuw huissie waar ik de sleutels nog niet eens van heb! Pfff da's nog meer stress.... Maar goed nog drie nachten slapen en dan... vliegen met mijn lief. Onze reis begint op Schiphol via Cairo naar Kuala Lumpur om vervolgens een paar dagen later door te vliegen naar Banda Aceh airport en de ferry naar Pulau Weh/Weh Island/Pulo Weh/Sabang. Arend gaat daar duiken en ik lekker hiken, lezen, zonnen en zwemmen en 's avonds samen genieten van het heerlijke eten! Ik hoop voor jullie dat ik af en toe zin heb om te schrijven zo niet dan is geen nieuws, goed nieuws toch? Tot schrijfse ... read more

Tot: 0.118s; Tpl: 0.004s; cc: 10; qc: 56; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb