Lake Toba

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba
June 11th 2010
Published: June 11th 2010

Zo lake toba deel 2...
Afgelopen nacht heerlijk geslapen in een super bed. Eindelijk geen houten bed met een dun matje erop maar een kingsize bed met extra dik matras! Superrrrr!!! Weer heerlijk gedroomd over onze reis en allerlei andere dingen.. het is zo raar dat het lijkt of je hier veel meer droomt dan in Nld...Het kan natuurlijk ook altijd aan de malariapillen liggen ;-) Afijn, heerlijk uitgeslapen daarna ontbeten aan het meer in een super leuk tentje met een heel lief vrouwtje met een kindje van 9 maanden welke al in zijn handen kon klappen en kon staan!! Hoe snel is dat!!! Daarna zijn we in de tuin gaan zitten/liggen van ons guesthouse.. Arend in de schaduw aan het chillen en ik in de zon om toch ff wat kleur op te doen. En natuurlijk verbrand! Daarna een tukje in tuktuk en nu weer wakker en klaar om te lunchen.. Vandaag is onze zgn relax dag. Na alle activiteiten en reizen van de laatste dagen is het fijn om een relax dag te houden. Morgen gaan we een brommer huren om het eiland over te crossen. En volgens mij begint het WK vandaag dus we gaan ook nog wel een wedstrijdje kijken gok ik zo.. Morgen zal 's middags Engeland spelen dus daar kunnen we allicht wel ff naar kijken.
Maar de jungle tocht daar ging ik over schrijven.. 's morgens was het verzamelen bij een hostel en daar bleek de groep veel groter te zijn dan ons eerst werd verteld Maar goed dat maakte niet uit. Wij hadden John bij ons die wij een dag eerder in Medan leerden kennen. Hij was echt best wel groot.. zeg maar heel groot. Vooral in vergelijking met de mensen die daar rond liepen. Je hoorde iedereen ook zeggen.. BESAR BESAR ( =groot). Hij zweette ook echt enorm.. maar goed hij was wel van plan om de trip te doen. Nou wij eindelijk de jungle in met Charlotte en Janske (nld), Mel, Roy en John ( engels) en nog 2 gidsen. Het werd een leuke maar zware tocht.. Gelijk bij binnenkomst in de jungle brak het zweet enorm uit. Niet normaal meer. En ja dan komen er ook gelijk muggen op je af.. De Charlotte en Janske waren niet erg gekleed op een jungle tocht en die hebben ook enorm moeten boeten met alle muggenbulten.
Nou we kwamen al snel orang oetangs tegen in de bossen echt gaaf om ze te zien hoor! Jammer alleen dat de foto's niet echt mooi zijn maar je mocht geen flits gebruiken en je lens beslaat best wel en inzoomen zonder flits is ook niet echt mooi dus de foto's zijn eigenlijk een beetje mislukt! Ach het gaat erom dat wij ze gezien hebben.. Eindelijk een break met fruit om weer even wat energie op te doen. Daarna weer lopen en lopen om vervolgens weer 3 orang oetangs te zien.. wow!!! Een moeder met een jonkie.. Daarna weer lopen en lopen om hoog op een berg te lunchen met lekkere nasi goreng met een eitje en wat komkommer.. mjammie dat ging er wel in! Daarna begon de barre toch naar beneden naar de rivier! Er was regen op komst dus we moesten snel zijn. Alleen John was gevallen en kon echt niet meer hij kreeg een soort hyperventilatie aanval en we dachten echt dat het niet goed zou komen. Na een sigaretje ging het weer goed met hem. en hij zou de afdaling maar op zijn kont doen.. Zijn broer was al gescheurd en zijn onderbroek was al te zien ( eeiiuuewww) Maar hij heeft het wel geflikt! We kwamen gelukkig voor de regen beneden aan maar het was wel suuuper glad! Beneden bij de rivier was een man op ons aan het wachten met thee en koekjes en we gingen lekker zwemmen in de rivier wat echt heerlijk was na zo'n barre tocht. Ons onderkomen was slechts wat houten palen met een zeiltje erboven.. maar dat maakte niet uit want we waren toch moe.. Oh ja eerst deden we nog wat lucifer en kaart spelletjes met wat gingerthee en koekjes.. En toen slapen..... mhmm iedereen heeft gemidddeld maar 3 uur geslapen gok ik zo.. gebroken werden we wakker.. Maar dat deerde niet.. Hup uit bed en er stond ons een heerlijk ontbijt te wachten en dat op maar 1 pitje! Daarna gingen we klauteren naar de waterval wat weer enorm spekkie glad was. Vervolgens een lunch en daarna het kamp afbouwen om weer terug naar het dorp te raften.. allerlei rubberen banden aan elkaar gebonden en naar beneden.. Wow wat een uitzicht niet normaal... Toen weer terug in het dorp en hup douchen en een biertje want dat hadden we wel verdiend.... Zo nu heb ik wel weer ff genoeg geschreven.. ik ga weer eens een duik in het meer nemen... Tjusssss

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb