Page 2 of Roy Ummels Travel Blog Posts

Asia » Cambodia » South » Phnom Penh September 28th 2011

Beste mensen, Bij deze een korte blog vanuit Noord Vietnam. De laatste blog ben ik geeindigd in Battambang, hier waren we met de rivierboot heen gegaan. Eenmaal aangekomen met de rivierboot stonden zeker 20 mensen op de kade te wachten met hun "hotelpromoties" , het was dus weer een gekkenhuis om hierdoorheen te komen. Eenmaal een hotel uitgekozen hebben we de gratis pendelbus erheen genomen en hebben we ons lekker gesetteld. S'avonds hebben we lekker gegeten en onze blogs geschreven.De tuktukrijders van het hotel boden ons een tour aan voor 15 dollar welke we de dag erna gedaan hebben. In Battambang is de Khmer Rouge aanwezig geweest en er waren diepe grotten waar ze de mensen ingooiden om hun te vermoorden, deze grotten ( de killing cave's ) hebben we bezocht. Ook hebben we de Bambootrain ... read more
Battambang (2)
Battambang (3)
Battambang (4)

Asia » Cambodia » North » Battambang August 28th 2011

Beste mensen! De vorige keer ben ik mijn blog geeindigd toen we op het eiland Koh Phangnan waren, dit eiland hebben we bezocht voor de beroemde "full moon party" mee te kunnen maken. Dit feest is op het strand van Haad Rin en is zoals de titel het ook zegt op de avond van de volle maan. Hier komen iedere maand circa 20.00 tot 30.000 mensen op af. Iedereen draagt fluoriserende kleding en accesoires, en overal zijn blacklights opgehangen om de kleuren nog beter te maken! Ook zijn de "buckets" hier erg bekend, dit zijn kleine emmers gevuld met een mix van sterke drank,redbull en fris welke met massa's worden aangeboden in de vele kraampjes langs het strand. Overal zijn ook shows te zien, meestal in combinatie met vuur! We zijn s'avonds om 10 uur begonnen ... read more
1. Koh Phangnan (2)
1. Koh Phangnan (3)
1. Koh Phangnan (4)

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Pha-Ngan August 14th 2011

Beste Mensen, De vorige keer heb ik beschreven dat we naar het eiland Langkawi gingen. Dit is het enige taxfree eiland in Maleisie, hierdoor was alles op Langkawi ietsjes goedkoper. Omdat we van het mooie Perhentian eiland kwamen, viel Langkawi in eerste instantie een beetje tegen. De stranden waren wel mooi maar niet wat we gewend waren! Nadat we het stadje waar we sliepen hadden verkend , hebben we de dag erna voor 2 dagen motorscooters gehuurd om het hele eiland te gaan verkennen. Er was in het Noordoosten van het eiland een Oriental village wat we wel wilden zien en er waren onderweg ook een paar mooie watervallen te bezichtigen. Na de dag met de motorscooter te hebben rondgetoerd zijn we naar de grote plaats op het eiland gegaan en hebben we onszelf getrakteerd op ... read more
1. Langkawi (2)
1. Langkawi (3)
1. Langkawi (4)

Asia » Malaysia » Melaka » Pulau Besar July 17th 2011

Beste mensen, Bij deze weer een blog over Singapore en een deel van Maleisie. Na een 6 uur durende vliegreis vanuit Perth zijn we om 9 uur S'avonds aangekomen in Singapore, Toen we buiten kwamen was het erg benauwd! Dit was weer even wennen na het koudere en regenachtige Perth. Mylene had een ander vliegtuig als ons en zou pas 6 uur later aankomen dus we hebben op het vliegveld op haar gewacht. Nadat zij ook veilig gearriveerd was, zijn we naar de metro gelopen die ons rechtstreeks naar het centrum bracht, helaas was deze nog niet geopend dus we moesten nog even wachten.Eenmaal aangekomen in het centrum waren we redelijk uitgeput en wilden we lekker gaan slapen, maar eerst moesten we nog een hostel vinden! Na een aantal hostels geprobeerd te hebben en 2 uur ... read more
1.Singapore (2)
1.Singapore (3)
1.Singapore (4)

Oceania » Australia » Western Australia June 28th 2011

Beste mensen! Bij deze weer een korte update vanuit het regenachtige Perth! In de laatste blog heb ik beschreven dat we in Broome waren aangekomen en dat we een weer een relocation hadden gevonden naar Perth! Deze was 7 dagen later. In deze 7 dagen hebben we voornamelijk wat gerelaxed en Broome verkend, Broome is niet zo heel groot, er wonen maar 11500 mensen dus het is 10 keer zo klein als maastricht !! We hadden geluk want er is 1 keer per maand 3 daagse bezienswaardigheid, Stairway to the moon, dit is een natuurlijk fenomeen dat voortkomt uit de reflectie van de volle maan in Roebuck Bay tijdens extreem lage getijden. Dit creert een super mooie illusie van een trap die reikt naar de maan! Op het begin weet je niet waar je moet kijken ... read more
Broome (1)
Broome (2)
Broome (3)

Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin » City of Darwin June 14th 2011

Beste mensen! Na een lange tijd hier weer een update uit het verre Australie! Mijn vorige blog eindigde met het bezoek aan Cape Tribulation, We hebben hiervoor een auto gehuurd voor een dag, en zijn begonnen aan een roadtrip naar het uiterste noorden van Australie! Hier waren prachtige oerwouden en mooie stranden te zien! De dag na onze roadtrip hebben we een boot geboekt naar het Great Barrier reef! Hier hebben we 3 duiken genomen, De eerste duik hebben we samen met een begeleider gedaan ( om ons de mooiste dingen te laten zien ) en de 2 duiken erna zijn we alleen gaan duiken. Het duiken kon je in een woord samenvatten! UNBELIEVABLE! Het was super super mooi! We hebben duizenden vissen gezien en het koraal was wonderbaarlijk! In totaal zijn we 2 uur onderwater ... read more
1 cape tribulation (2)
1 cape tribulation (3)
1 cape tribulation (4)

Oceania » Australia » Queensland » Whitsundays April 29th 2011

Beste mensen, bij deze weer een nieuwe blog vanuit CairnsĀ ! Na mijn laatste blog zijn we begonnen aan onze reis vanuit Noosa naar Cairns, We zijn begonnen met een Frasier island tour, dit Is een 3 daagse tour over het eiland met jeeps. Vanuit Noosa hebben we de bus naar Rainbow beach genomen, vanaf hier gaat de ferry naar Frasier. Nadat we aangekomen waren in Rainbow beach hebben we eerst een meeting gehad waarin alles werd uitgelegd over het rijden in het zand , en werden we opgedeeld in groepen van 6 tot 8 personen. Omdat we zelf moesten koken op het eiland zijn we met onze groep naar de winkel gegaan om het eten (en drinken) voor de volgende dagen te kopen, We hadden het simpel opgelost: voor de eerste dag een barbeque en voor ... read more
110408 005 fraser island kriso
110408 006 fraser island
110408 008 fraser island

Oceania » Australia » Queensland » 1770 April 12th 2011

Beste mensen! Na een hele tijd zonder een blog, hier dan weer een teken van leven uit het verre Australie! Na mijn vorige blog heb ik het genoegen gehad om mijn ouders te verwelkomen op het vliegveld in Sydney. Toen ze aankwamen zagen ze er erg moe uit, maar we waren allemaal erg blij elkaar weer te zien! Nadat we flink geknuffeld hadden, hebben we een taxibusje naar het hotel genomen, Dit zag er allemaal wel heel erg luxe voor me uit! ( na 4 maanden het backpackers leven te hebben geleefd! ) Eenmaal aangekomen op de kamer zagen we dat de "bank" waarop ik zou slapen eigenlijk maar een luie stoel was... Okeee, dan maar eens even goed drinken en dan slapen we er wel op :-) Mijn allerliefste ouders hadden me 2 flessen whiskey ... read more
Custom house
Ready for Mardigrass
Mardi gras 2

Oceania » Australia » New South Wales » Tamworth February 20th 2011

Beste mensen bij deze de blog van mijn Leconfield Cowboy course! ( let op: deze blog kan voor sommige mensen als schokkend ervaren worden!!!! ) We zijn zaterdag met de bus vanuit sydney vertrokken naar Tamworth, hier hadden we een hostel voor 2 nachten en maandag ochtend werden we opgehaald door Tim ( de eigenaar van de farm ) en zijn we nog even naar de 2de hands winkel gegaan om 2 hemden te halen voor te gebruiken tijdens de cursus om vervolgens naar Leconfield te rijden en te beginnen met de cursus! Aangekomen op de ranch hebben we onze bedden gemaakt en hebben we ons omgekleed en zijn we begonnen met een introductie op de farm, hierna hebben we ons paard voor de week gekregen en kregen we uitgelegd hoe ze op te zadelen! ( ... read more
110216 OZ leconfield 008
110216 OZ leconfield 010
110216 OZ leconfield 014

Oceania » New Zealand » South Island February 13th 2011

Beste mensen hier het restverslag van Nieuw-Zeeland! Ik was gebleven bij de oversteek naar het zuider eiland, we zijn s'ochtends vertrokken met de boot vanaf Wellington naar Picton, deze oversteek was zeer mooi, heb dan ook veel op het dek gestaan om te genieten van de mooie uitzichten vanaf de boot! Eenmaal aangekomen in Picton zijn we weer in de bus gesprongen om door te rijden naar onze bestemming in Nelson.Onderweg naar Nelson zijn we nog gestopt bij een wijnproeverij, hier kon je 3 soorten wijn proeven voor 2 dollar, dus daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen ( ook al was het pas 12 uur in de ochtend! ) Eenmaal aangekomen in Nelson scheen het zonnetje heerlijk en we hadden een super relax hostel met zwembad,bubbelbad en sauna dus meteen nadat ik de backpack en ... read more
2011-01-17 17.08.50
2011-01-17 17.09.17
2011-01-17 19.09.45

Tot: 0.173s; Tpl: 0.008s; cc: 17; qc: 87; dbt: 0.1028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb