De Eastcoast deel 2

Oceania » Australia » Queensland » Whitsundays
April 29th 2011
Published: April 29th 2011

Beste mensen, bij deze weer een nieuwe blog vanuit Cairns !

Na mijn laatste blog zijn we begonnen aan onze reis vanuit Noosa naar Cairns, We zijn begonnen met een Frasier island tour, dit Is een 3 daagse tour over het eiland met jeeps. Vanuit Noosa hebben we de bus naar Rainbow beach genomen, vanaf hier gaat de ferry naar Frasier. Nadat we aangekomen waren in Rainbow beach hebben we eerst een meeting gehad waarin alles werd uitgelegd over het rijden in het zand , en werden we opgedeeld in groepen van 6 tot 8 personen. Omdat we zelf moesten koken op het eiland zijn we met onze groep naar de winkel gegaan om het eten (en drinken) voor de volgende dagen te kopen, We hadden het simpel opgelost: voor de eerste dag een barbeque en voor de tweede dag een grote pan pasta!

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om alle spullen in de jeeps te laden en om nog een instructie over de jeep zelf te krijgen. De jeeps waren allemaal Toyota landcruisers dus flinke jongens! Hierna zijn we richting ferry vertrokken om ons avontuur te beginnen! Nadat we aangekomen waren op het eiland zijn we naar grote zandduinen gereden, Hier hebbenwe gewandeld en er lag een super mooi meer ( lake wabby ) waarin we lekker konden zwemmen, Erna zijn we naar een scheepswrak gereden om dit te bezichtigen. Omdat de eerste dag een rustige dag was zijn we rond 6 uur richting het kamp gereden om ons hier te installeren. Het kamp was ter beschikking gesteld door aborigionals en omdat zij nogal in geesten etc. geloven mochten we hier niet fluiten, of in het kampvuur spugen ( vraag me niet waarom exact niet want ik heb geen idee! ) We sliepen hier in kleine 2 persoons tenten! Savonds hebben we lekker gebarbequed en daarna rond het kampvuur gezeten!

De 2e dag was een hele drukke dag! Eerst zijn we naar hele grote duinen gereden (knifeblade sandblows) en daarna naar een mooi meer (lake allom) wat vol zat met baby schildpadjes! Hierna zijn we naar hangover creek gereden om lekker te gaan zwemmen in het prachtige heldere zoete water. Dit water kon je zelfs drinken! Hier hebben we ook nog een uurtje cricket gespeeld met de hele groep op het strand. Hierna zijn we verder gereden naar de Champagne pools, dit zijn rotsachtige inhammen waarin het zeewater stroomt, de golfslag veroorzaakt een hoop bubbels, hier komt de naam ook vandaan! Na de champagne pools zijn we naar indian head gereden, dit is een hoge rots die je een mooi uitzicht geeft over het eiland en de zee. Volgens de verhalen werden hier de aborigionals die gestraft moesten worden vanaf gegooid, als ze dit overleefden dan werd hun vergiffenis geschonken ( natuurlijk overleefde niemand deze val, en ookal zou je het overleven, dan waren de haaien rap bij je! ) Het was trouwens wel erg jammer dat we niet in de zee konden zwemmen op dit eiland, er waren namelijk veel te veel haaien en dodelijke kwallen die op de loer lagen om je iets aan te doen! Na indianhead zijn we terug richting kamp gereden want het begon al redelijk donker te worden ( het wordt hier momenteel rond 6-7 uur donker ) savonds hebben we lekker gekaart met iedereen tot in de late uurtjes. Ook kwamen de dingos af en toe eens kijken of er nog iets te eten viel!

De 3e dag hebben we eerst alles ingepakt op het kamp en zijn we richting lake Mackenzie gereden. Om hier te komen moet je eerst 2 uur door het bos rijden, dit was natuurlijk ook super! Aangekomen bij lake Mackenzie konden we genieten van het super mooie strand en mega heldere water! Het zand is hier voor bijna 100 procent silicum dus het was zo fijn dat je zelfs je tanden ermee kon polijsten ( wat we natuurlijk ook allemaal moesten proberen! ) ook was het goed om je hele lichaam mee te scrubben! Na lake Mackenzie zijn we weer 2 uur terug door het bos gereden richting de ferry en terug naar rainbow beach. Savonds hebben we met de hele groep een afsluitings bbq gehad!

Ons volgende avontuur was Castaway. Dit was vanuit het plaatsje 1770 (Agnes water)
Castaway is een dropping met een vliegtuig op een onbewoond eiland, hier mag je je 24 uur uitleven! We zijn sochtends opgehaald bij het reisbureau door onze piloot, aangekomen bij het vliegtuig vroeg hij ons wie voorin wilde zitten in de cockpit, natuurlijk was ik de eerste die luidkeels ja riep!!! Nadat we opgestegen waren en eventjes aan het vliegen waren overhandigde de piloot de controle over het vliegtuig aan mij!!! COOL!! Dat had ik nog nooit gedaan, een vliegtuig gevlogen!! Na een beetje spelen ( naar onder, naar boven, naar links, naar rechts ) nam hij het stuur weer over en werd het tijd voor de landing op het strand, we hadden vanuit het vliegtuig een super mooi uitzicht over het eiland en zagen ons kamp voor de nacht al liggen. Aangekomen bij het kamp hebben we onze spullen in de tent gelegd en zijn we eens rond gaan neuzen..We vonden al snel 2 oestermessen en iemand anders had 2 citroenen meegenomen ( we waren in totaal met 11 mensen op het eiland ) Dus we gingen zoeken naar oesters! Deze hadden we al snel gevonden op de rotsen en hebben ons vol gegeten! Daarna hebben we met ons allen een mooie wandeling van een aantal uren over het eiland gemaakt. Na het diner (een stoofpot wat de piloot had bereid) hebben we een groot kampvuur gemaakt op het strand en tot in de late uurtjes bier en goon gedronken! De dag erna ben ik opgestaan en meteen de zee in gerend!! Wat een luxe!! Erna zijn we nog met een paar mensen een wandeling gaan doen om de vuurtoren die op het eiland lag te bezichtigen. Helaas werden we hierna weer opgehaald door de piloot om terug te vliegen naar 1770. Het was weer een super mooie ervaring geweest..
De zelfde avond hebben we de bus genomen richting Airlie beach, hier hadden we een 3 daagse zeiltrip geboekt die naar de Whitsunday eilanden ging. Sochtends aangekomen in Airlie beach hebben we nog wat geslapen en daarna zijn we het stadje gaan verkennen, hier is ook een mooi kunstmatig strand aangelegd met een mooi zwembad waar ik ook nog een middagje heb gelegen. Toen ik lekker was aant slapen op het gras voelde ik de grond een beetje schudden, eerst dacht ik natuurlijk dat iemand langs liep maar het begon steeds harder te schudden!! Aardbeving!! Nou… hebben we dit ook weer eens meegemaakt! Het was een beving van 5,2 dus gelukkig geen tsunami erna! De dag erna zijn we naar de boot gegaan en zijn we vertrokken naar de Whitsundays. Het zeilen was super, alhoewel ik wel af en toe ook een beetje misselijk was als er hoge golven waren! Ook de eilanden zagen er allemaal super mooi uit met prachtig wit zand. We konden hier wel in de zee zwemmen maar we moesten wel stinger suits aantrekken ter bescherming van de kwallen! Ik heb hier ook 2 keer gedoken, hoewel het zicht niet al te denderend was heb ik wel zeer mooie en grote vissen gezien en geaaid, ook heb ik met een grote zeeschildpad gezwommen! De avonden hebben we doorgebracht op het dek van het schip onder een mooie sterrenhemel terwijl we wat drinkspelletjes deden met de rest van de groep!
Na de whitsunday eilanden zijn we terug aangekomen in Airlie beach en daarna verder getrokken naar Townsville, hier hadden we de ferry naar Magnetic island. We zijn 3 nachten op magnetic island gebleven, hier hebben we een paar mooie wandelingen gedaan en zijn we gaan snorkelen. Voor de rest hebben we lekker genoten van de zon, de zee en het strand!

Na Magnetic island ben ik verder getrokken naar Cairns, Paul komt hier ook naartoe over een aantal dagen. Hij is nog eventjes gebleven omdat hij graag zijn 1e duikbrevet wilde halen op Magnetic island ( het was daar een stuk goedkoper!) zodat we samen voor ons 2e op kunnen gaan in Cairns of in Azie.
Ik blijf nu nog tot 3 mei in cairns, om vervolgens richting Darwin te trekken. We hebben een Camper gehuurd via een relocation website, omdat je " de camper terugbrengt " kost het maar 5 dollar per dag en krijg je 210 dollar benzinekosten vergoed. Het is ongeveer 2600 km rijden naar Darwin.Hier hebben we 6 dagen de tijd voor. In Darwin willen we ook gaan zoeken voor een maandje werk

Aanstaande zondag hebben we een auto gehuurd voor cape tribulation te bezoeken en voor maandag hebben we 3 duiken gereserveerd in het great barrier reef!! Ook hebben we een onderwatercamera gehuurd dus er komen nog mooie foto's!

Iedereen wederom weer bedankt voor al jullie leuke reacties op mijn blog en facebook en de zonnige groeten vanuit het noorden van Australie

mooi
amigo echt waar ik flip uit wat mooi allemaal haha, echt zo vet,damn wat is nederland toch een leelijk land he wuahahahaha,wat n leuk verslag weer,en die fotos geweldig, trouwens je site zeg maar is ook helemaal veranderd ziet er nog leuker uit nu,veel plezier verder maarja dat lukt zeker he zo te lezen en te zien haha,kijk er weer naar uit naar the next one, ben ook echt benieuwd straks als jullie naar azie gaan,moet ook zo geweldig zijn daar,damn echt vet dat jullie dit allemaal doen dikke xx en knuf becca

blog
Hoi Roy. Alweer een mooi geschreven blog hebben weer genoten van je verhaal . veilige duik maandag ,goede reis met camper naar Darwin .XXX

blog gelezen
hoi Roy......zals diech noch wèl kinne weene heij in Mesrteech?'t is mèr good totste zoe geere vastelaovend viers.....aanders zouge veer diech mesjien noetsmie trök.Haw dich good en let gèt beter op dien spölle(höbste d'ne tellefoon nog gevoonde?) dikke poen vaan dien tant Gerda en de groete vaan noonk Tom
3rd May 2011

Hey Roy, het klinkt weer allemaal super gezellig, en de foto's bevestigen dat! Ook heel mooi weer wat je daar allemaal ziet, volgens mij raak je in Australie in een heel leven nog niet uitgekeken! Ook echt weer wat voor jou he, dat vliegen en rijden. Profiteer er maar van, je zult het niet snel weer meemaken! Ook voor jou, geniet het komende half jaar nog maar extra goed, time flies, al betwijfel ik of je wel weer terug zult komen haha... ach hier in Nederland is het ook goed vertoeven hoor, de gezelligheid valt overal wel op te zoeken, tis alleen wat minder aan een stuk avontuurlijk! Poen Pascale.
3rd May 2011

Sjoen zèg
Hey neefke, Wat höb geer ut toch good daor! Ech sjoen en chique allemaol en straks de great barrier reef! Oeioei bin zoe sjeloes es iech de fotookes vaan de beukskes mot geluive :S Maak dr een sjoen collage vaan, daor bin iech wel in geinteresseerd ;) Geneet in volle teuge! Dr weurd nog altijd vaöl aon uuch gedach. Dikke poen op diene broene snoetsss xxx
110409 087 fraser island indian head roy

sjiek!
110413 031 castaway roy

mmmm!
110413 053 castaway

ruige foto!

Tot: 0.046s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.023s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb