De Eastcoast deel 1


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » 1770
April 12th 2011
Published: April 12th 2011
Edit Blog Post

Beste mensen! Na een hele tijd zonder een blog, hier dan weer een teken van leven uit het verre Australie!

Na mijn vorige blog heb ik het genoegen gehad om mijn ouders te verwelkomen op het vliegveld in Sydney.
Toen ze aankwamen zagen ze er erg moe uit, maar we waren allemaal erg blij elkaar weer te zien!
Nadat we flink geknuffeld hadden, hebben we een taxibusje naar het hotel genomen,
Dit zag er allemaal wel heel erg luxe voor me uit! ( na 4 maanden het backpackers leven te hebben geleefd! )
Eenmaal aangekomen op de kamer zagen we dat de "bank" waarop ik zou slapen eigenlijk maar een luie stoel was...
Okeee, dan maar eens even goed drinken en dan slapen we er wel op :-)
Mijn allerliefste ouders hadden me 2 flessen whiskey meegenomen en ook nog een slof drum!!! Wat willen we nog meer???
Snel een fles whiskey geopend en geproost op de veilige aankomst en het wederziens! Na een paar glaasjes had mam ook nog wel zin in een wijntje en dus zijn we nog eventjes naar de bar van het hotel gegaan! Na een aantal biertjes en wijntjes werd het tijd voor de oudjes om lekker het bedje in te kruipen, en ik mij in mijn stoeltje te nestelen voor een lange slaap!
De ochtend erna werden we door paul wakkergebeld om 11 uur!! Verslapen!! aahhh!!
Snel douchen en aankleden en het centrum in voor een rondleiding door de inmiddels "ervaren" Sydney gids! (moi)
We zijn uitgestapt in de buurt van de opera en eerst eventjes het centrum ingelopen voor een ontbijtje! Na het ontbijt is paul bij ons gekomen en zijn we begonnen met de rondleiding!
Eerst naar town hall om dit te bekijken, en daarna zijn we met de metro naar "ons hostel" Chilli blue in Kings Cross gegaan om te laten zien waar de jeugd slaapt!
Daarna via de mooie botanical gardens naar de opera house gelopen en daar hebben we ons lekker een paar biertjes gedronken!Na deze biertjes begonnen we goede honger te krijgen en zijn we naar Chinatown
gegaan om te dineren in een echte food court! (dit is een groote zaal vol met diverse restaurants en een binnenplein waar alle tafels staan) Hier lekker Thais gegeten voor een goedkope prijs!(9 dollar p.p.)
Omdat de vorige dag op de luie stoel niet zo super bevallen was ben ik toch maar terug gegaan naar het hostel, hier was geen plaats meer maar ik kon 4 dagen in de "common room" op de bank slapen! ( ook goed )
De volgende dagen heb ik mijn ouders hun tijd gegund om Sydney eens te verkennen! Het weekend erop was Mardi Grass, ( dit is een homo/lesbisch festival met grote parades! ) Hier zijn we natuurlijk naartoe gegaan!
Het was een 3 uur lange parade zoals we gewend zijn van carnaval maar dan ietsjes extremer!!!!! Het was super leuk om te zien! Daarna zijn we nog eventjes lekker gaan stappen!
S'maandags was het tijd om "onze" camper op te halen en aan onze reis aan de eastcoast te beginnen! Het was een super luxe 6 persoons camper met alles erop en eraan!
Nadat we klaar waren bij het verhuurbedrijf zijn we een winkel gaan zoeken om de nodige boodschappen te doen!! ( en natuurlijk bier te kopen! )
Hierna zijn we begonnen aan onze trip richting Blue Mountains! Aangekomen in de blue mountains hebben we een camping gevonden en zijn we voor de avond eens lekker gaan zitten onder het genot van een biertje.
Paul had pasta gemaakt dus mam hoefde lekker niet te koken vandaag! (zij ook blij!)
De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt om de three sisters te bezichtigen, dit zijn 3 rotsen naast elkaar op een grote berg. Toen de camper genomen om de watervallen te bezichtigen en daarna verder te rijden richting
een national park. Omdat het redelijk laat begon te worden hadden we besloten ergens langs de weg te stoppen voor een overnachting! We zagen een leuk restaurant liggen met een grote parkeerplaats,
Hier zijn we gaan vragen of we mochten overnachten, en de mensen waren erg vriendelijk, als we het gastenboek zouden tekenen dan mochten we blijven!
Lekker de stoeltjes en de luifel uitgeklapt op de parkeerplaats en genoten van de super mooie sterrenhemel!
De dag erna zijn we weer verder vertrokken naar een national park, hier aangekomen zagen we dat we bijna de enige waren in het grote bos wat zouden blijven overnachten! Spannend!! Alles was leuk ingericht,
Er waren plaatsen gemaakt voor caravans/campers en er was zelfs een grote vuurbak bij waarin je een vuurtje kon stoken! Eerst maar eens eventjes tijd maken voor een 2 uur durende wandeling door het bos!
Na de wandeling kwam paul erachter dat hij een bloedzuiger op zijn kuit had zitten ( het zag er onderhand uit als een grote slak! ) nadat hij hem eraf had geveegd heb ik er eens voor de lol op getrapt, SPLET.. 1 grote bloedvlek!
( ik had nooit verwacht dat die krengen zoveel bloed konden zuigen in zo weinig tijd! ) Toen we weer aangekomen waren bij de camper en onze schoenen uitdeden kwam mam en pap er ook achter bloedzuigers op hun sokken te hebben!!
Gelukkig waren deze nog klein en konden ze niet door de sokken heen bijten. Even later liep ik rond en zag dat ik ook erg veel bloed tussen mijn tenen had, OOK een bloedzuiger grrr...deze is terecht gekomen op het kampvuur!
Na een gezellige avond voor het kampvuur gezeten te hebben werd het tijd om naar bed te gaan en te genieten van de absolute stilte in het bos!
De dag erna waren we van plan om wat mooie valleien te bezoeken en daarna naar een wijnproeverij te gaan. Eerst nog gaan kijken bij een stoomtrein of deze reed...helaas reedt vandaag alleen de dieseltrein,dus dit hebben we maar overgeslagen. ( voor de liefhebbers, dit was het perron waar ook de stoomtrein van harry potter vertrok! ) Na een hele tijd te hebben rondgereden en genoten te hebben van het mooie uitzicht kwamen we tot de conclusie dat we ons verreden hadden!
Toch maar weer terug gereden richting perron ( waar we eigenlijk begonnen waren ) om daarna richting de wijnvalleien te rijden. Omdat het al erg laat was hebben we eerst nog een overnachting gedaan!
De volgende dag zijn we richting de wijnvalleien gereden en hebben we wat wijntjes geproefd! dit was ook weer erg lachen! Hierna zijn we doorgereden naar port Macqairie!
In Port Macqairie was ik al bekend dus kon ik de oudjes ook een kleine rondleiding geven!S'avonds zijn we lekker gaan uiteten bij een pizzaria!
De dag erna hadden we een heerlijke relaxte dag op de camping in Port Macqairie! Omdat pap en mam mijn renschoenen hadden meegenomen vondt ik het eens tijd om ze weer eens te gaan proberen en lekker te gaan rennen in de ochtend!
Na het rennen lekker gedoucht en met zijn allen boodschappen gaan doen in het centrum.
Pap en mam zijn daarna nog naar het koala hospital gegaan om dit eens te bekijken!
S'avonds weer een lekker biertje gedronken. De dag erna zijn we richting Coffs Harbour gereden! Hier was een lekker strand waar we eventjes zijn gaan liggen.
S'avonds zijn we gaan barbequen en hoorden we van de aardbeving in Japan, Ook zou er een tsunami richting Australie komen dus iedereen was in afwachting van het nieuws.
S'avonds laat bleek dat het gevaar was geweken en we geen angst hoefden te hebben wakker te worden in een waterbed :-)
De dag erna zijn we verder gereden naar Byron bay! Dit is een van de leukste stadjes wat ik ben tegengekomen tot nu toe op de eastkoast! Hier was genoeg te doen en zijn we dus ook voor 4 nachtjes gebleven!
We hebben hier bijna de hele dag op het strand gelegen en wilden daarna het stadje inlopen maar waren "te lui" om op te staan dus hebben we lekker de hele avond aan de camper gezeten onder het genot van een biertje!
De eerste nacht hebben we in de camper geslapen bij pap en mam, de dag erna zijn we voor een paar dagen naar een hostel gegaan om wat vrienden te treffen en te feesten!
Hier in Byron hebben we ook de verjaardag van mam gevierd met een heerlijk etentje bij een japans restaurant! Daarna zijn we met zijn allen naar de discotheek gegaan om eens goed door te zakken ( inclusief de oudsjes!!! )
Dit was echt een leuke gezellige avond!Na byron bay zijn we verder gereden naar surfers paradise! We verwachtte heel veel hiervan (als je de naam hoort) maar het viel eigenlijk een beetje tegen vergeleken met byron bay...
Het was een leuke stad met een mooi strand maar alle hoge gebouwen ( wolkenkrabbers ) deden de sfeer een beetje verpesten... s' middags hebben we op het terras gezeten met een leuke lifeband en s'avonds zijn we nog even doorgezakt in een lokale pub om vervolgens een nachtduik te maken in de zee. ( nee, hier waren de oudsjes niet bij! ) Omdat surfers niet zoveel was zijn we de dag erna naar Brisbane gegaan.
Hier had ik een vriend wonen die ik een aantal weken van tevoren had ontmoet en die me uitgenodigd had om in zijn huis te slapen! Gratis overnachtingen slaan we nooit over!
Pap en mam zijn toen naar een camping gegaan dichter bij het centrum om daar te overnachten! We zijn een dag Brisbane zelf gaan verkennen en we zijn een dag naar het " kunstmatige strand " gegaan. Dit was helaas een aantal maanden geleden overstroomd dus nog gesloten voor reconstructie. Toen zijn we maar lekker op het gras gaan liggen. S'avonds hebben we lekker een film gekeken bij Alex ( mijn maat ) thuis en hebben we een biertje gedronken!
De dag erna zijn we naar een barbeque bij een vriend van Alex thuis gegaan, we hebben toen lekker gegeten en een potje cricket gespeeld, s'avonds zijn we weer lekker doorgezakt!
Omdat alex 45 minuten van de stad afwoonde zijn we voor het weekend naar een hostel gegaan zodat we ook uit konden gaan in Brisbane zelf! Ook zijn we in het weekend nog naar een Frans filmfestival gegaan om een grappige film te kijken!
Mijn ouders waren ondertussen alweer doorgegaan met hun reis richting Cairns want zij hadden maar een maand de tijd voor hun trip over de eastcoast! We hadden afgesproken elkaar weer te treffen in Cairns!
Na Brisbane heb ik de bus genomen naar Rainbow beach, Paul bleef in Brisbane voor een surfcamp! Eenmaal aangekomen in Rainbow beach regende het.....jammer.....ook bestond het stadje maar uit een grote straat!
In rainbow beach hebben we een dagje op het strand gelegen ( ook in de regen ) en zijn we een dag naar de duinen gelopen om deze te bezichtigen, deze waren wel erg mooi en we hebben ook van de duinen af geboard met een snowboard!
Na rainbow beach ben ik weer terug gegaan naar Brisbane om vanaf hier het vliegtuig te nemen naar Cairns! Eenmaal s'avonds om half twaalf aangekomen in Cairns wilde ik gaan lopen naar het appartement (ongeveer 7 km) maar dit werd me met klem afgeraden door de mensen achter de balie waar ik de weg vroeg, er zaten namelijk te veel krokodillen op weg naar de stad...en die zouden mijn benen eraf bijten!! Tsjah...de bus dan maar!
Aangekomen bij het appartement was pap buiten al aant wachten op me en hebben we nog lekker wat biertjes gedronken tot 4 uur snachts!
De dag erna zijn we Cairns ingelopen en zijn we eens gaan kijken bij de lagoon.. Dit is een kunstmatig strand wat aangelegd is omdat er geen normaal strand is bij het centrum.
Na de lagoon zijn we naar een leuke cafe gegaan om voor de nodige verfrissing te zorgen! S'avonds hebben we lekker op het balkon gezeten van het appartement!
De verdere dagen zijn we nog lekker naar het centrum geweest, hebben nog wat cafetjes bezocht en mam heeft haar superlekkere lasagna voor me gemaakt! Ook hebben we nog een keer gegeten bij de Thai! Dit heeft super gesmaakt!
Ik heb echt genoten van de luxe van het appartementje in Cairns! De laatste dag samen hebben we lekker gegeten en gezellig samen op het balkon gezeten, daarna zijn we vroeg naar bed gegaan omdat de terugreis van pap en mam weer om 5 uur in de morgen begon.
Na afscheid genomen te hebben ben ik nog lekker terug naar bed gegaan om nog te genieten van mijn laatste uurtjes in het 2 persoonsbed! Hierna heb ik het appartement verlaten en ben ik naar een hostel gelopen!
S'avonds nog lekker met een aantal mensen van het hostel op stap gegaan en de dag erna weer vertrokken met het vliegtuig naar Brisbane. Eenmaal aangekomen in het hostel vroegen de meiden van de kamer of ik mee wilde naar een BBQ en daarna naar karaoke! Weer een gezellige avond dus!! Op het eind van de avond werd er uitgekozen wie de karaoke wedstrijd had gewonnen ( en ook de 80 dollar barbill! ) En iedereen stemde op mij!! SUPER!!!
De ochtend erna opgestaan met een super grote kater ;-) en de bus genomen naar Noosa, Hier heb ik paul weer getroffen! Na noosa begonnen we een 14 daagse reis omhoog naar Cairns met diverse dingen wat we gaan doen! Hierover ga ik een nieuwe blog schrijven want ik vindt dat ik vandaag wel weer genoeg heb geschreven! We hebben ondertussen Fraser island al gedaan en morgen beginnen we met Cast Away ( een drop op een onbewoond eiland voor 24 uur!!! ) Maar zoals ik al zei; hierover komt een nieuwe blog!!

Alweer bedankt voor al jullie super leuke reacties op mijn blogs en op facebook, omdat goed internet hier redelijk schaars/duur is kan ik niet iedereen persoonlijk antwoorden mailen maar ik doe mijn best!

Groeten uit het (momenteel) heerlijk zonnige 1770! xxx








Additional photos below
Photos: 52, Displayed: 31


Advertisement



12th April 2011

Wow
Hey royke, Erg leuk om weer een bericht van je te lezen, al zien we ook vaak berichtjes van je op facebook haha. Een heerlijk verhaal weer. Fijn dat je je ouders ook ff gezien hebt. Geloof dat zij het ook erg naar hun zin hadden he? Ik wens je weer veel plezier en veel moois om te zien en zie weer uit naar je volgend stuk. Groetjes en unne dikke poen!
12th April 2011

Hey roy, leuke blog weer en sjieke foto's, vooral van de vis en karaoke haha, blij dat je eindelijk overstag bent gegaan :-) en is niet meer zo heel lang tot de 21 hè, keep me posted, ben toch wel nieuwsgierig zal jou ook snel weer mailen Dikke poen en amusé vous ;-)
12th April 2011

hola amigo
hola amigo,ik was gister nog aant denken wanneer krijg ik weer een mailtje van n blog van roy of paul, en toevallig vandaag haha,echt altijd weer zo leuk om het te lezen,echt relaxed he weg uit nederland zijn voor zo n hele tijd, mooie fotos ook,was ik ook maar daar haha,en ook echt super dat je ouders daar zijn geweest,nou ik ben weer benieuwd naar the next blog,veel plezier op het onbewoond eiland,echt vet xx becca
12th April 2011

gemis....
Wat un geweldig verhaol alweer! Waor der geere bijj gewees! Geneet vaan ut "Robinson" geveul de kaomende 24 oor!! Dikke poene! X
12th April 2011

He Roy, Super om weer eens iets van je te horen. Het was zeker fijn om je ouders weer te zien na zo een periode. Het is echt te gek wat jullie in zo een korte tijd allemaal meemaken. Hier in Nederland lijkt het net of het al zomer is. We hebben de laatste dagen alleen maar zon gehad. Afgelopen zondag hebben we zelfs al kunnen BBQen. Ik kijk nu al weer uit naar je volgende blog. Echt leuk om ze te lezen. Doe de groeten aan Paul en geniet maar lekker. Greetings Maurice
12th April 2011

Hoi Roy Wat heb je weer een mooi blog geschreven ik was er zelf bij maar geniet weer als ik jou verhaal lees ,ook hele leuke foto.s Jullie hebben er nu alweer een week op zitten van de volgende reis ook met leuke foto,s geniet er maar lekker van. en blijf gezond verder zodat wij straks als we het lezen ook genieten .nog heel veel plezier.dikke knuffels en poenen XXX de aidsjes
12th April 2011

Eindelik, t woort tied veur nne blog! ;-) Ammezeer diech X
12th April 2011

bofkont
Leve Roy, eindelik weer un sjoen verslaag vaan diech. Vaan pap en mam oondertösse ouch al 'tein en aander gehuurd, sjiek tot 't diech zoe good gèit en veer zien zeker nuijschierig naor 't vervolg vaan dien groete belefenisse. Noch väöl plezeer winse diech, noonk Tom en tant Gerda,dikke poen!!
12th April 2011

Hey Roy, fijn die 80 euro winst maar jammer dat je daar een kater voor terugkrijgt he... ik lees me bijna een kater na al die pilsjes gezien te hebben in je blog! Jullie hebben weer een hoop leuke/mooie dingen gedaan! Jullie zullen vast niets te missen hebben daar, terwijl wij langzaamaan aan het festival/feestjes seizoen gaan beginnen. Een groot feest daar voor jullie, al wil ik zelf wel eens horen welk feestje jij er zingend van kunt maken... Elvis gezongen zeker? Drink ik met de volgende winst een pilsje met je mee! Tot de volgende keer weer!x
13th April 2011

hey royke!!!!
Hoi roy, superrr leuk om weer over jullie avonturen te lezen,en mooie foto s !! liefs mela en will
14th April 2011

Ineabraas@hotmail.com
Hoi Roy, Heb net je blog gelezen,super leuk en interessant,mooie foto,s trouwens!! Jullie hebben samen een fijne tijd gehad,jammer dat het al weer voorbij is voor mam en pap! Duurt nog wel een poos voordat jullie ook weer huiswaarts komen,maar is wel een mooie tijd , waarin jullie spannende en leuke tijden mogen ervaren!! ik wens jullie veel plezier en tot je volgende blog,waarna ik nu al uitkijk..... hou je goed....XXX Ine!

Tot: 0.142s; Tpl: 0.02s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0751s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb