Maleisie en Thailand

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Pha-Ngan
August 14th 2011
Published: August 18th 2011

Beste Mensen,

De vorige keer heb ik beschreven dat we naar het eiland Langkawi gingen. Dit is het enige taxfree eiland in Maleisie, hierdoor was alles op Langkawi ietsjes goedkoper. Omdat we van het mooie Perhentian eiland kwamen, viel Langkawi in eerste instantie een beetje tegen. De stranden waren wel mooi maar niet wat we gewend waren! Nadat we het stadje waar we sliepen hadden verkend , hebben we de dag erna voor 2 dagen motorscooters gehuurd om het hele eiland te gaan verkennen. Er was in het Noordoosten van het eiland een Oriental village wat we wel wilden zien en er waren onderweg ook een paar mooie watervallen te bezichtigen. Na de dag met de motorscooter te hebben rondgetoerd zijn we naar de grote plaats op het eiland gegaan en hebben we onszelf getrakteerd op een heuse Mc Donalds maaltijd! S'avonds zijn we naar het strand gegaan om de zonsondergang te bewonderen. De tweede dag hebben we het Zuidoosten van het eiland verkend en zijn we s'middags naar de nieuwste film van Harry Potter gegaan! Lekker een beetje chillen! S'avonds zijn we onze tickets gaan boeken om naar Kuala Lumpur te gaan. Om vanuit Langkawi naar Kuala lumpur te gaan moesten we eerst een taxi nemen vanuit het hostel naar de pier, dan de boot naar het vaste land van Maleisie en daarna de Bus naar Kuala Lumpur. Een hele tocht dus. We zijn de ochtend erna om 5 uur begonnen en we waren om 19:30 aangekomen in Kuala Lumpur. Wat een drukte na al die "stille"" eilanden! Nu nog een hostel vinden. Gelukkig heb je altijd mensen die een extra centje willen verdienen en die je naar een hostel willen brengen! Dus na 20 minuten hadden we al een hostel! S'avonds hebben we nog even rondgelopen en wat gegeten en zijn we op tijd naar bed gegaan om de dag erna lekker fit het centrum te kunnen verkennen. Hetgene waaraan je meteen denk als je aan kuala lumpur denkt zijn de Petronas Twin towers, dit was voor ons dus ook een punt om de eerste dag te bezoeken. Ook hebben we een aantal tempels bezocht. In totaal zijn we 5 dagen hier gebleven. Wat me erg opviel hier was dat ze je overal merkspullen aanbieden...NEP merkspullen!! Van Rolex horloges, tot calvin Klein kleding tot Fake Iphone 5's!! Soms beweren ze zelfs dat het echt is en proberen ze het je te verkopen voor de echte prijs en soms zeggen ze gewoon dat het een "replica" is en kan je bijvoorbeeld de Iphone kopen voor 70 euro! De laatste dag dat we in Kuala Lumpur waren zijn we naar de Batu Cave tempel gegaan. Dit is een tempel die 20 km ten noorden van Kuala Lumpur ligt. We hebben voor de afwisseling een stadsbus genomen.. Dit was echt weer een ervaring op zich, we hebben over deze afstand 1,5 uur gedaan! Bushaltes hebben ze bijna niet, je houdt gewoon de bus aan en stapt in, ookal is het midden op een druk kruispunt! Aangekomen bij de tempel zagen we een reusachtige Hindu naast een hele hoge trap! Dit schijnt de grootste buddha te zijn in Azie. Ook de trap was erg hoog. En je raadt het al! Deze moesten we omhoog! Bovenaan de trap kon je de grot in en kon je de "tempel" bezichtigen. We waren ook al via onze reisgids ( lonely planet ) al gewaarschuwd voor de apen, deze pikken je zelfs je oorbellen uit je oren als je niet op let! Nadat we de tempel bezichtigd hadden zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we een Hindu gebedsritueel gevolgd. Ze offeren dan voedsel en bidden en lopen naar de diverse "offertafels " in een groot gebouw. Nadat we terug aangekomen waren in het hostel waren we lui en hebben we ons een lekkere domino's pizza besteld! De dag erna was weer een drukke dag, eerst hadden we de trein en de bus naar het "budget" vliegveld (80 km van het centrum vandaan ) om vervolgens het vliegtuig naar Phuket te nemen. In Phuket hebben we de taxi genomen voor een uur om naar Patong te gaan. Aangekomen in Patong zagen we al waar het allemaal om draaide! Sextourisme! Overal waren barretjes te vinden met een hele hoop thaise dames om de klanten te veraken! Ook waren er om de 10 meter massageshops met dames die wel erg uitdagende kleding aanhadden voor alleen te masseren!! Gelukkig hadden we ons hostel al gereserveerd en hoefden we hier niet naar te zoeken! Aangekomen bij het "hostel" zagen we dat het appartementen waren en deze waren voor onze maatstaven super luxieus!! We hadden airconditioning, een televisie, ijskast, WARM WATER, en een hele grote luxe kamer met een heel groot zacht bed!! We voelden ons de koning te rijk en hadden al voor onzelf besloten dat we wel meer dagen zouden blijven als 2!! S'avonds nog een lekker pilsje gedronken om erna heerlijk te gaan slapen. De dag erna zijn we Phuket gaan verkennen. Overal in Phuket zijn kledingmarkten waar ze je als een hond achterna lopen om iets te kopen!! Ook word je om de 2 meter een tuktuk aangeboden, en natuurlijk heb je om de 5 meter een aantal vrouwen de je als langgerekte kouwgom het woord MASAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGE toeschreeuwen! ( als je te moe bent om te antwoorden is hier natuurlijk ook een oplossing voor, zie foto van T-shirt!! ) Phuket is erg touristisch opgebouwd, denk aan een lloret de mar achtig iets. S'avonds heb je grote straten met honderden barretjes waar ze je drank, pingpongshows, en vrouwelijk vermaak aanbieden! Natuurlijk heb je ook nog eens de Ladyboys die vaak nog mooier uitzien als de echte dames! We hebben in Phuket ook nog motors gehuurd voor 2 dagen om het eiland mee rond te toeren ( dit kost natuurlijk allemaal niets, een 125 cc scooter kost je 3,5 euro per dag en een echte motor kost rond de 12,50!!!!! ) Het eiland heeft een aantal mooie stranden en een aantal zeer mooie tempels die we hebben bezichtigd. Ook hebben we natuurlijk rondgelopen op een aantal kledingsmarkten maar we zijn niet veel verder gekomen als een aantal boxershorts en bikini's. Tijdens het rijden kom je ook veel verkeersborden tegen die je normaal niet zo snel ziet: Olifanten, apen , buffels etc!!! Wel grappig als je ineens een olifant de weg over ziet steken of langs de weg ziet staan!! Na Phuket zijn we met de boot naar het eiland Koh Phi Phi gegaan. Hier hebben we een dag een wandeltocht gedaan naar een uitzichtpunt op de top van een berg en we hebben ook een dag een boottocht gedaan naar de diverse eilanden die om het eiland heen liggen. We hebben ook het eiland bezocht waar de film THE BEACH is opgenomen met leonardo di caprio.Voor te snorkelen/duiken hoef je hier niet te zijn, het duiken was erg duur en met het snorkelen was niet veel bijzonders te zien. Je had hier wel een aantal leuke barretjes aan het strand waar je s'avonds eentje kon drinken. Na Koh Phi Phi zijn we weer naar het vasteland gegaan naar het plaatsje Krabbi. Hier moesten we zowieso heen om de bustocht van het westen van Thailand naar het oosten te maken. We zijn hier 2 nachten gebleven. Hier hebben we ook de tigertemple bezocht! Dit is een tempel bovenop een hele hoge berg voor Budhisten. En je kan het zo al raden... Om deze berg op te komen moet je een hoge trap op...een trap van 1237 grote treden!!! PFFFFFFFFF!! Ik kan deze trap aanraden voor de mensen die een slechte conditie hebben en denken aan zelfmoord!! Hartaanval gegarandeerd!! Eenmaal boven aangekomen maakt het uitzicht wel weer alles de moeite waard! Na de tigertempel nog even naar de lokale voedselmarkten geweest en daarna een lekker pilsje gedronken onder het "genot" van een aziatische karaoke!! De dag erna hebben we de bus genomen naar het Oosten van thailand, hier hadden we de nachtboot naar het eiland Koh Tao. De nachtboot was wel grappig, rijen matrasjes naast elkaar en je kon heerlijk slapen tijdens je reis! Het enige waar je wel voor moest opletten was je bagage! SLotje erop en bij je houden! S'ochtends aangekomen in Koh Tao waren er een hoop mensen die je hostels aanboden, ook waren er hostels in combinatie met duikcursussen ( als je een duikcursus nam kreeg je het hostel gratis! ) Na een beetje reken kwamen we tot de conclusie dat het erg goedkoop was om deze combinatie te nemen en hebben we ons ingeschreven voor de ADVANCED duikcursus. Dit is een cursus welke bestaat uit een beetje theorie en uit 5 duiken; de eerste duik was een duik voor perfect boilancy, dit betekend dat je perfect in het water kan "zweven" zonder ook maar iets te doen, ook moesten we opdrachten doen door ondersteboven door een hoepel te gaan en salto's te maken door de hoepel. De tweede duik was een navigatie duik met behulp van een compas, we moesten vierkanten en driehoeken zwemmen van circa 20 meter. Ook moesten we de boot kunnen terugvinden. De derde duik was om bekend te raken met dieptes. Dit was meer een fundive dan een opleiding want deze was naar een wrak dat 30 meter diep lag. Dit was een groot marineschip met enorme kanonnen op het dek! Super indrukwekkend! De vierde duik was een duik om je duikcomputer te leren bedienen en te snappen. DIt was niet zo lastig omdat we in het great barrier reef in Australie ook met deze computer hadden gedoken. De laatste duik was een nachtduik. Dit was weer een nieuwe ervaring! S'nachts de zee in met een zaklamp, dit kan je vergelijken met s'nachts een bos ingaan...alles is een beetje meer spannend!! Ook zijn alle kleuren van de vissen natuurgetrouw s'nachts. Na deze duiken hebben we ons diploma behaald voor advanced!! Yess!! De dag erna hebben we nog een motorscooter gehuurd om het eiland mee rond te touren en wat mooie plekken te verkennen. Na Koh Tao zijn we met de boot vertrokken naar Koh phangan, hier zijn we momenteel. We hebben hier weer een motorscooter gehuurd om het eiland te verkennen en over een paar dagen hebben we het beroemde Full moon festival hier. Maar dit ga ik jullie allemaal weer in de volgende blog vertellen!! genoeg voor nu!! Geniet van de foto's en laat vooral veel commentaar achter op de blog!!

Vanuit een warm Koh Phangan, Groeten Roy

sjoen sjoen
Thailand, een totaal ander land met ook hun eigen gewoontes. Wat n ervaring en wat zal t een onbeschrijfelijk gevoel geven. Trouwens, staat jullie goed die gewaden :p Royke en ouch veur paul maak dr nog gèt groets vaan. T is nog mèr eve en daan mouche veer uuch weer verwelkoume... Kortom geneet! Dikke punekes xxxx

groete oet mestreech
hoi Roy, Met väöl plezeer weer dien blog geleze en uuch foto's bekeke.G'r zeet d'r good oet en 't plezeer is vaan uuch geziech aof te leze.Geneet ouch de leste 2maond met volle teuge !! Unne dikke poen van tant Gerda. Let good op elkaar!!!

mooie mail leuke foto,s
hoi roy weer een leuke mail en mooie foto,s. groetjes mam x

hola
hey amigo,wat hebben jullie het toch relaxed daar he,heerlijk,mooie pictures,nog 3maanden ongeveer he,geniet r nog maar lekker van,en als julllie er zijn wil ik jullie verhalen live horen haha,echt vet dat die ladyboys vaak mooier dan de echte vrouwen zijn,heb me kapot gelachen,maar indd ik heb dat wel eens op tv gezien en zijn indd guapas of guapos hoe wil je t noemen wuahah bahbah,amigo tot the next blog en tot over 3 maanden he ongeveer ;-) xx

Waaaauuuuuwww
Wauw Roy, wat un superruige foto's weer! Es iech deenk vaan "ut kin neet sjieker" daan kump der weer unne sjoenere en sjiekere foto/blog. Wat een onvergetelikke en ongeleufelikke resi zeet geer toch aon ut make! En daan toch nog aon dien zuster deenke! ;-) Iech vin diech super! Love you! Dikke poenen, Iris PS: Iech tel de daog!

Tot: 0.101s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb