Page 2 of Rick NL Travel Blog Posts

South America » Colombia » Bogota March 13th 2012

Nu nog een goedkoop vliegticket naar Colombia zien te vinden. Ik ga ervoor om eerst maar eens de Caribische kust te verkennen. Stand, palmbomen, zee en zo nu en dan een glaasje rum spreekt me wel aan. Na wat reisbureau's bezocht te hebben in Miraflores en het internet gecheckt te hebben kon in via tix.nl een ticket kopen bij TACA naar Medellin voor 260,- euro met overstappen in Bogota. Een ticket Lima Bogota koste ruim 500,- euro. Dit leek me dus een prima deal, alleen ik vieg in Bogota niet verder naar Medellin. Blijft toch vreemd hoe die airlines werken. Vrijdag avond in een goed restaurant in Barranco, de böhemische wijk met mooie oude panden, met Patricia genoten van lekkere tapas en een goede fles wijn. Het was de laatste moment voor deze ontmoeting dat we ... read more
De Bogota city bike tour
Ciclovia
De Bogota city bike tour 1

South America » Peru » Cajamarca » Cajamarca March 12th 2012

Het verkeer in Lima is crazy. Op de piektijden staat er overal file en is het in krioelende hoop auto's. Alles rijdt kris kras door elkaar. Je moet hier niet gek op kijken als de auto die op een vierbaansweg op de rechterbaan voor het stoplicht staat links af slaat. Het resulteert in flink wat claxonneren maar het werkt. Naar Pachacamac reden we over de Pan-American Highwaydie op sommige stukken in één richtig 5 banen breed is. Benzine is hier een stuk goedkoper als in NL. Toen we gingen tanken betaalde Patricia 12 solles voor 1 gallon. 1 gallon is 3,78541178 liter. 1 liter benzine kost in Peru 0,90 euro. Het openbaar vervoer zijn hier allemaal busjes die een bepaalde route rijden, daarnaast rijden er heel veel taxi's. Ik verplaatste me dus hoofdzakelijk met taxi's. Voor ... read more
Cumbe mayo
Verfgooier 5
Cajamarca carnaval 1

South America » Peru » Lima March 11th 2012

Supermarkten in Lima, in tegenstelling tot in de meeste delen van de wereld, zijn vaak duurder dan kleinere winkels. Ze brengen een premie in rekening voor een aangename winkelomgeving. Maar ze zijn ook de meest handige plek om te gaan winkelen en de kwaliteit is uitmuntend. Het bezoekje aan de Vivanda, aan het eind van de straat, was dan ook een bijna dagelijks patroon. Een lekker fruitsalade voor het ontbijt of heerlijk gebraden kippetje. Ik wist er wel raad mee. Zoals Gaston het omschreef, wat voetbal is voor de Brazilië en muziek voor Colombia, is eten voor Peru. Eten is het meest belangrijke voor de Peruaan. Het werd dan ook bijna een sport om de beste kleine zaakjes te ontdekken die ergens heeeel goed in zijn. De broodjeszaak "La Lucha" was niet zo moeilijk te ontdekken ... read more
Coy
vivanda 2
vivanda 3

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores March 10th 2012

In Lima is het heerlijk warm. Tussen de 20 en de 30 graden. Vooral als de zon echt doorbreekt dan loopt de temperatuur flink op. Toch doet zich ook een vreemd natuurlijk verschijnsel voor. Een koude oceaan stroming vanaf de zuidpool genaamd de "Humboldt stroming" komt hier voorbij de kust. Dit heeft een effect s'morgens vroeg de zon opkomt en de temperatuur snel oploopt naar ergens tussen de 25 en 29 graden. Na een uurtje komt er een damp vanuit zee de stad in drijven. Je ziet echt een deken zich uitrollen de stad in. Deze damp blijft als een soort mist over de stad hangen en lost pas om een uur of vijf in de middag weer op. Het is even wennen maar ook wel lekker wat de temperatuur blijft met de mist ergens rond ... read more
BBQ at HitchHickers
Grimanesa's anticuchos
 Pachacamac

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores March 9th 2012

31-1-2012 om 10.55 trek ik de deur dicht van de mijn huis in Arnhem. De CV geprogrammeerd op het vakantie programma, alle apparatuur uit en ik heb zelf de koelkast maar uitgezet. Als er toch bijna niks in staat is het zinloos om het ding 10 weken aan te laten staan. Best lang 10 weken, maar oooo zo fijn. Nog ff langs de ING want wat was ook al weer de PIN code van mijn creditkaart. Slecht 1x gokken en bingo...dus dat ook geregeld. Nog ff een lekker koffie halen bij starbucks en op naar perron 7 voor de trein naar Roosendaal. Eindelijk tijd om alle "goede reis" sms-je te beantwoorden. Het zal zeker een goede reis worden en ja ik ga zoveel mogelijk genieten, maar toch is het ook weer spannend. Het onbekende te gemoet, ... read more
Starbucks airport film
Patricia + Patrick
Iberia

South America » Argentina November 23rd 2007

Dit is mijn laatste blog want de vakantie zit er op. Het was een geweldige ervaring. Veel mooie dingen gezien, leuke mensen ontmoet waarvan ik er enkele zeker nog ga zien, heerlijk gegeten en gedronken, kortom een geslaagde vakantie waar ik nog vaak met veel plezier aan terug zal denken. Wat valt er nog te vertellen over BsAs en Argentinië. Onderstaand een geheel willekeurige verzameling van opmerkingen die me nog te binnen schoot: Van mijn plannen om vol het nachtleven van BsAs in te gaan is niet veel terecht te komen. In Maar twee nachten de clubs in was niet wat er op mijn wensenlijstje stond. Maar de tijden om te gaan stappen verschillen een beetje van die van mij. Als je om 8u opstaat en de hele dag in de weer bent met het bekijken ... read more
Music in the street
One of the many big parks
Champagne

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires November 22nd 2007

Terug in Buenos Aires (BsAs) heb ik geboekt in het V&S hostel wat echt goed is vergeleken met de veel van de andere hostels. Het is gevestigd in een oud pand waar je via de marmeren hal en een zo´n mooie oude lift omhoog gaat. Op de 3e verdieping is een ruime woon/eet kamer en de receptie. Op het dakterras treft iedereen elkaar na een dag BsAs en worden de plannen gesmeed voor de avond. Ik had genoeg van de dorms dus heb maar een eigen kamer geboekt die zeker niet onder doet voor een 3 sterren hotelkamer. Wel ff lekker hoor!! Via de site VirtualTourist.com ben ik in contact gekomen met Silvina Coria. De Argentijnse dame woont in BsAs en gaf antwoord op een vraag die ik stelde op het forum van VirtualTourist. Sil heeft ... read more
La esquina de Carlos Gardel show
Party time at Club 69
Dinner at Millión

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza November 19th 2007

Mendoza is prachtig gelegen aan de voet van de Andes met de Aconcagua, de hoogste berg van Zuid-Amerika, als indrukwekkend decor. Het is een levendige stad met grote pleinen en vele terrasjes op de straat onder een dik dek van bladeren van de bomen die veelvuldig in de straten staan. Komend vanuit de koudere gebieden was het wel weer even wennen aan de warmte die ook s´avonds blijft hangen. De eerste dag in een nieuwe plaats is het toch weer even oriënteren waar alles zit en wat er te doen is. Keuze maken welke tours te doen en weer nieuwe mensen ontmoeten in het hostel. Wincas is het hostel waar in nu zit. Tijdens het bespreken van de mogelijkheden stond er ook een Canadees stel Hans en Caroline. Met Hans als voornaam en komend uit Canada ... read more
Paragliding 1
Paragliding 2
Paragliding 3

Eens even rustig aandoen was het motto voor Bariloche. Trekking, toeren, vliegtuig in en uit, het is toch vakantie?!! Hostel 1004 is volgens ingewijden de plaats om even uit te rusten. Het geweldige uitzicht van het balkon dat zich op de tiende verdieping van het hoogste gebouw van Bariloche bevindt, de grote woonkamer met lekkere banken, lounge muziek en wierrook zouden rustgevend werken. En inderdaad het is een erg prettig hostel met leuke mensen. Met enkele mensen op het balkon raakte ik aan de praat. Flesje wijn erbij en genieten van het uitzicht. Eerst de standaard vragen af werken. Where have you been? How long are you traveling for? Van één dame kon ik het accent niet helemaal plaatsen. Dus: Where do you come from? Hollanda!!! OK dan kunnen we in het nederlands verder. Waar woon ... read more
chocolate overdose
Downhill horse riding
View over Bariloche from the balconie

South America » Argentina » Santa Cruz » El Calafate November 9th 2007

In Patagonie zijn er twee dingen in overvloed en dat zijn uitgestrekte ruimte en wind. Als ik hier in de bus zit doet het mij denken aan de Stuard highway in Australië daar komt ook geen eind aan. Maar in Australië is er nog meer begroeiing als hier. Dan lijkt het nog meer op weg door de Sahara. Een bijna kale uitgestrekte vlakte waar geen eind aan lijkt te komen. En dan die wind. Hard, harder, hardst zijn de smaken die ze hebben. Zo nu en dan wordt je echt omvergeblazen. In dit woeste landschap in de Andes ligt het plaatsje El Calafate. De stepstone om de grote gletsjers te zien en te gaan de bergen in te gaan. Het is een echte toeristen stad waar alleen maar tour operators, shops met trekking spullen, restaurants en ... read more
Mount Fitz Roy
Different level lakes
What a view

Tot: 0.213s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 92; dbt: 0.0884s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 5; ; mem: 1.3mb