Page 3 of Rick NL Travel Blog Posts

South America » Argentina » Santa Cruz » El Calafate November 8th 2007

Het Nationaal Park van de Gletsjers. Dit park bevindt zich op 47 km van el Calafate. Het is 600.000 hectaren groot en bestaat uit drie grote delen waarvan er twee (“Sector Glaciar Moreno” en “Sector Lago Roca” vanuit El Calafate bezocht worden. De Perito Moreno gletsjer verplaatst zich een meter per dag. De gletsjer stroomt zo’n 400 m per jaar en omdat de gletsjer hier tegen de ondiepte van het schiereiland op ‘botst” breken er geregeld enorme schotsen af. De Perito Moreno kan je via loopbruggen op het land recht tegenover de gletsjer van dicht bij zien. Wat een schouwspel. Een wand van 20 meter hoog waar met enorme knallen stukken ijs afbreken die dan met donderend geweld in het water vallen. De Perito Moreno is de enige gletsjer te wereld die stabiel is en niet ... read more
Ice 2
Upsala glacier
Upsala glacier 2

South America » Argentina » Chubut » Puerto Madryn November 6th 2007

In en rondom de voedselrijke wateren langs de kust van Peninsula Valdes bevindt zich een bijzonder gevarieerd dierenleven. De vorm van het schiereiland met zijn vele beschutte baaien en inhammen maakt, dat allerlei soorten walvissen en dolfijnen de kalme wateren uitkiezen als kraamkamer. De rijke visgronden zorgen er tevens voor dat grote kolonies zeehonden, pinguïns en zeeleeuwen de rotsachtige kust bevolken. November valt precies in het seizoen dat er walvissen te zien zijn, die zich dichtbij de kust ophouden, wanneer ze druk bezig zijn met het krijgen van nakomelingen. 5-11 bracht de tour bracht ons eerst naar een groep zeeolifanten. Wat een kolossen zijn dat, de mannetjes tenminsten. De vrouwtjes zijn een stuk kleiner. Veel jonge lagen lekker aan de waterlijn wat te slapen. De jongen zijn begin juli geboren en de meeste vrouwtjes gaan daarna ... read more
Wale
wale tail
Pinguin at Punta Tombo

South America » Argentina » Buenos Aires November 5th 2007

Wat een stad....enorm groot, 4 miljoen inwoners in het centrum, mooie oude gebouwen, fantastische parken, leuke oude straatjes, super deluxe shopping malls. Neem alleen al de grote weg door het centrum loopt heet Avenu 9 de Julio. Deze weg is 7 banen breed in één richting dus 14 totaal. Daar kunnen dan met de Argentijnse rijstijl minimaal 9 auto´s naast elkaar rijden. Probeer dan maar eens over te steken!! Oversteken?! Het is eerdere een sprint wedstrijd. De backpackers waar ik nu zit heet "The Clan". Een mooi zooitje mensen bij elkaar. Een grote koelkast met 650cl flessen bier staat in de hal. Zelf pakken en een streepje achter je naam zetten. s´avonds komen de mooie verhalen van iedereen los en worden reistips uitgewisseld. Martina, laat ik haar de receptioniste noemen, weet alle beste plekjes in de ... read more
Avenu 9 de Julio
Hostel The Clan
Grave off Evita Peron

South America » Argentina » Misiones » Iguazú National Park October 31st 2007

Iguazu falls vanuit de Argentijnse kant is echt een andere belevenis als de mooie vergezichten die Brazilie bied. Opnieuw erg indrukwekkend maar met enkele kilometers wandelpaden, veel trappen en meer dan 40 graden warmte met een extreem hoge luchtvochtigheid staat het volgens mij gelijk aan 5 spinninglessen achter elkaar. S'morgens om 8.30 uur vertrek vanuit het Braliaans hostel. De grens over met de nodige stempels en op naar het park. Uiteraard ging ik voor de bootride, erg toeristisch maar good fun. Met een speedboot vaar je zo dicht langs de watervallen dat je compleet gedouched wordt. De brandende zon zorgt ervoor dat alles snel weer droog is. De verschillende wandelpaden brachten me tot dicht heel dicht bij het vallende water. Het klimaat bij de watervallen trekt veel dieren, de mooiste vlinders, vogels en hagedissen zijn er ... read more
Boot ride
Wet you will be!!
Hostel Inn Iguazu Argentina

South America » Argentina » Misiones » Iguazú National Park October 30th 2007

Vandaag 30-10-2007 was echt een top-dag. Iedereen zegt het en het is waar, de watervallen zijn echt heel indrukwekken. Het geweld waarmee het water naar beneden valt in combinatie met het delicate van een regenboog maakt het echt een schitterend schouwspel. En dan te bedenken dat ik de Argentijnse kant nog niet gezien heb maar die staat voor morgen gepland. Aan de Argentijnse kant kan je veel dichter bij het water komen. In Rio was het al een gespreksonderwerp en ik kon het niet laten. Met een helikopter over de watervallen vliegen. Dat was nog eens een adrenaline rush. Ik vloog samen met 3 Spanjaarden die maar kruisjes bleven slaan. Maar ondanks enkele heftige duikvluchten zijn we na 10 minuten weer netjes geland. Wat een uitzicht en wat een spanning. Dat was zeker de 55 euro ... read more
Iguazú falls from the air
Helicopter vlucht
Foz do Iguacu bird santuary

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro October 29th 2007

De Capirinha's van vrijdag avond brachten het programma voor zaterdag terug tot een absoluut minimum. Veel water drinken en verse annanas zou helpen. Gewoon ergens zitten in de schaduw en mensen kijken werd de missie. Copacabana was daar een prima plek voor. En....ja het klopt de bikini's zijn echt heel klein en het strand is prachtig. Met Pete en Dave, 2 Engelse jongens, afgesproken om s'middags naar een voetbal wedstrijd in het Maracanâ stadium te gaan. Erg imposant om een stadium in te lopen waar bijna 100.000 mensen kunnen zitten. De wedstrijd wat tussen Fluminense, de thuis club, en Atletico nog wat.... geen idee meer. Ondanks dat er maar zo'n 20.000 mensen waren was het lawaai, zingen, vuurwerk er niet minder om. Eindstand werd 1-1 waar wij als supporters natuurlijk niet blij mee waren. Terug in ... read more
Maracanâ stadium 2
Santa Terasa tram
Ipanima girl?

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro » Lapa October 26th 2007

Eindelijk de zon. Rio ziet er gelijk heel anders uit met blauwe lucht en brandende zon. Vanmorgen naar de Favela Rocinha gegaan met Louïs van de company Be a local. Hij heeft een deal met de drugslord van Rocinnha veilig de Favela in te mogen. Hij zegt dat de Favela veiliger in als op straat in Rio. De simpele reden is dat de politie zich aan regels dient te houden en de drugslords niet. De drugslords willen geen problemen die de drughandel kunnen bedreigen dus houden ze hun eigen stoep schoon. De company "Be a local" ondersteund een project waar kinderen worden opgevangen en geeft dus ook terug aan de Favela. Het geeft wel een apart gevoeld om zo door een Favela te lopen. Is het aapjes kijken of oprechte belangstelling? Het geeft wel een goed ... read more
The rules of the Favela
Favela Rocinha 2
Favela Rocinha 3

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro October 25th 2007

Na een lange maar redelijk prettige vlucht, met "Die hard four" als tijdverdrijf, zetten in voet op een regenachtige warme Braziliaanse bodem. Het vliegveld bleek wat minder modern te zijn als ik verwachte bij een stad als Rio en tourist information was al gesloten. Ik moest dus zelf het antwoord vinden op de vraag waar naar toe en hoe. Ik had een printje gemaakt van een hostel Sambaville wat me wel leuk leek, dus dat werd. Op goed geluk in een bus gestapt waarvan de chauffeur knikte en een hoop Portugees brabbelde toen ik hem het printje van het hostel liet zien. De man die naast me kwam te zitten in de bus was zo aardig om het hostel te bellen en uit te vinden hoe ik er moest komen. Het klopt de Brazilianen zijn vaak ... read more
Lapa aquaduct
Local art

Europe » Netherlands » Gelderland » Arnhem October 18th 2007

Nog een paar dagen en dan zit ik in het vliegtuig naar Brazilië en Argentinië. Na een lange zomer werken is het nu dan eindelijk tijd voor vakantie. Voor deze trip is plan de volgende route te doen. De route is veel meer gepland dan ik wilde maar gezien de afstanden enorm zijn en de vluchten intern Arrgentinië beperkt zijn had ik weinig keus. Woensdag 24 oktober is de start in Rio de Janeiro, 1-11 vlucht naar Iguassu om de meest spectaculaire watervallen ter wereld te bewonderen dan door naar Buenos Aires. Tango, voetbal kijken in het stadium van Maradona, steak eten, drinken, shoppen, dansen, Evita Peron, clubbing en zo veel meer. Zo. 4-11 vlucht naar Trewel Peninsula valdés waar ik hopelijk walvissen, zeehonden, pinguïns en dolfijnen ga zien, Do. 8-11 vlucht naar El Calafate de ... read more

Tot: 0.109s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 83; dbt: 0.0452s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb