Rick

Rick NL

Travelling is great!! To enjoy the freedom, to let the unexpected happen, meeting beautiful people, drinking and to eating together, learning about different cultures, seeing the most beautiful places on the globe and to enjoy coming home to family and friends.

South America » Colombia » Bogota April 21st 2012

Wandeling door downtown Bogota. Het zijn vaak de kleine dingen die het leven in een stad het beste weer geven. Onderstaande foto's heb ik genomen op een wanderling door een klein deel van down town Bogota en mijn bezoek aan Monsarate, een kerk hoog op een berg boven Bogota.... read more
Schaken op straat
Down town Bogotá
Mucha lluvia

South America » Colombia » Bogota April 21st 2012

De rit van Manizales naar Bogota was weer een waar avontuur. Omdat het goede vrijdag was had ik uitgezocht of en zo ja wanneer er een bus ging. Tien uur in de ochtend was de beste optie. Toen ik rondt negen uur op het busstation aan kwam liep er gelijk een man op mij af en riep "Bogota direct". Het bleek om een taxibusje te gaan wat op het punt van vertrekken stond. Slechts 5.000 cop (ca 2 euro) duurder dan de grote bus. Ik redeneerden dat dit busje sneller zou rijden als de grote bus en ook nog eens ca één uur eerder vertrekken. Het leek mij een prima deal. Waarom werken die prima deals van mij vaak niet erg goed uit? Deze chauffeur kan zo de formule 1 in. De bus rit was prima ... read more
Andres de carne de res
The Cranky croc  helpful staff
Lunch with Judith

South America » Colombia April 12th 2012

De url=https://www.google.nl/search?hl=nl&sugexp=frgbld&pq=taxi+colombia+hyundai&cp=13&gs_id=o&xhr=t&q=taxi+colombia&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1024&bih=475&bs=1&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=C0CGT6SONYKm8gTZ48yqCAtaxi's zijn hier kleine gele Hyundai Atos of Chevrolet Matiz. Er zijn er heeeel veel en ze zijn goedkoop voor de korte afstanden in de stad. Met een start tarrief van ca 0,75 euro kom je voor een paar euro een heel eind. Van Candalaria naar de airport kost 22.000 cop wat nog geen 10 euro is. Maar daar zit je dan wel zeker 45 minuten voor in zo'n gele kanarie. Er is veel graffiti in Bogota. Sommige schilderingen zijn echte kunstwerken. Er is zelfs een tour die je langs de mooiste kunstwerken leidt. Jammer genoeg valt er ook veel graffiti onder de noemer "alleen gekk... read more
Creatief ondernemerschap
Creatief ondernemerschap 3
Aardige mensen

South America » Colombia » Manizales April 5th 2012

Van Santa Elena besluit ik in een keer door te gaan naar Manizales. Manizales ligt in de regio waar koffie verbouwd wordt. Ik heb de tip gekregen om de koffie boerderij Hacienda Venecia te bezoeken. Daar wordt uitleg gegeven over het verbouwen van koffie en je kan er ook overnachten. Mathias legt uit dat van Santa Elena er en bus rechtstreeks naar de bus terminal zuid gaat. Ik moet de bus hebben waar Rio Negro op staat. Van de bus terminal is het vier uur in een bus naar Manziles. Ik neem een taxi naar de hoofdweg en ga bij de bus stop staan. Voor de voorruit van de bussen die langskomen hangt een bordje met waar ze naar toe gaan. Ik moet dus wachten op een bus met Rio Negro. De ene naar de andere ... read more
Hacienda Venecia koffie
Koffie plukken
Koffie vrucht

South America » Colombia » Medellin March 28th 2012

Op naar Medellin, de tweede stad van Colombia. De busreis met Expreso Brasilia(ik dacht dat ik in Colombia was) naar Medellin nam 14 uur in beslag waarvan ik toch een groot deel heb kunnen slapen. Gelukkig maar want 14 uur lang naar een horror movie kijken is niet leuk....ik bedoel niet de film die vertoond werd, maar de film die door de voorruit van de bus zichtbaar was. Een slingerweg door de bergen heen met afgronden van zeker 100 meter diep. De buschauffeur reed de bus alsof het een formule 1 wagen was. Hij gooide de bus door de bochten en had er geen probleem mee vlak voor een bocht waar geen zicht is in te halen. Gelukkig is dit niet uitzonderlijk en verwacht het tegemoet komende verkeer het min of meer. Uiteraard veel de claxon ... read more
Maria van de koplampen
Medellin metro
Uitzicht van het hostel

South America » Colombia March 24th 2012

De strijd in Colombia. 21-3 kijk ik ff op NU.NL- om te lezen wat er in NL gebeurt, staat er een artikel over Colombia. Het leger dood 33 FARC strijders als vergelding op een aanslag van de FARC waarbij 11 militairen gedood werden. Een vreemd gevoel om even verder op van een ice coffee in het zonnetje te genieten. Afgezien van zeer veel politie op straat heb ik nog niks gemerkt van enige onrust. De politie agenten zijn over het algemeen jonge jongens. In Taganga waren op een doordeweekse avond toch zeker 10 politie agenten op de boulevard aanwezig. In Cartagena komt er toch zeker elke 10 minuten een patrouille voorbij. Gisteren zag ik voor het eerst een politie truck met 8 agenten achterin bewapend met machine geweren. Tja, geeft dit je nu een veilig gevoel ... read more

South America » Colombia » Cartagena March 22nd 2012

Op naar Cartagena- ofwel Cartagena de Indias ofwel Cartagena of the West Indies. De naam verraad al dat het een oude havenstad is gesticht door de Spanjaarden. Het is verbazingwekkend wat nog overeind staat van de verdedigings werken die door de Spanjaarden gebouwd werden. Die verdediging was dringend nodig want vanuit Cartagena vertrok de Spaanse vloot met al het goud wat ze in Zuid Amerika van de verschillende volkeren geroofd had naar Spanje. In enkele musea's worden de verschillende belegeringen van de stad en de zeeslagen toegelicht. Een van de museums is gevestigd in de ruimtes in de oude vestigingsmuur. Een doolhof aan gangen, dikke muren en koele ruimtes met een hoge luchtvochtigheid. Met een beetje inbeeldingsvermogen komt die tijd van de Spaanse heersers, de zeerovers, indianen, kanonnen, kruitdampen, de katholiek... read more
Mixed races in Colombia
Mud volcano 2
Cartagena Zorba Whiskeria

South America » Colombia » Santa Marta » Taganga March 16th 2012

Het is zo'n beetje vaste prik in Taganga, tegen 16 uur richting strand. Nog ff zwemmen en even lekker in de zon liggen, die dan niet zo heet meer is. En dan is daar de onvermijdelijke sunset die iedere avond weer een geweldig schouwspel geeft. De zon zakt hier in de zee in het midden van de baai. De kleuren zijn nauwelijk met woorden te beschrijven is. Dus hier zijn de foto's.... read more
Taganga sunset

South America » Colombia » Santa Marta » Taganga March 15th 2012

Vrijdag 9-3 weer eens op een moutain bike gezeten. Een downhillrit van 1300 meter hoogte naar sea level. Door de jungle bij een temperatuur van 35 graden en een hoge lucht vochtigheid. Over dirt roads en zeer slechten paden die vol met kuilen zaten en overal lagen grote stenen / rotsblokken. Samen met Marijn, een andere NL jongen, een gids en iemand die ook engels sprak denderde we de berg af. We hebben zo'n twee en half uur echt op de pedalen gestaan. En dat is best lang zal ik je zeggen. Dan voel je je rug en boven benen best wel. Sommige stukken gaan zo stijl naar beneden dat zelfs met beide banden geblokkeerd je toch nog door gleed over het zand. Het grootste deel was over je zadel heen boven je achter wiel hangen. ... read more
Downhill view
Downhill lunchbreak
Bahia Christal

South America » Colombia » Santa Marta » Taganga March 14th 2012

Eerst zon, zee en strand was het idee, dus ging ik maandag morgen naar het vliegveld voor een vlucht naar Santa Marta en vanuit daar door naar Taganga. Via internet waren de ticket de normale prijs. Het advies wat ik al van enkele gehad had was gewoon naar het vliegveld te gaan en daar een ticket te kopen. Dit heb ik gedaan en uiteindelijk vloog ik met Avianca op 27-2 om 11.25 voor 125,- US dollar Santa Marta. Taganga is een klein vissersdorpje aan de Caribische kust in een baai met de vorm van een hoefijzer. Het 6.500 inwoners tellende dorpje is een backpackers paradijs geworden is. Taganga betekend in de taal van de oorspronkelijke indiaanse bewoners "de deur naar de hemel". Ik begrijp waarom ze het die naam gaven. Na de eerste twee nachten in ... read more
Tayrona
Tayrona laughing monkey
El Pueblito

Tot: 0.195s; Tpl: 0.007s; cc: 15; qc: 95; dbt: 0.0991s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb