Page 2 of MiekEsteban Travel Blog Posts

Asia » China » Anhui » Huangshan July 24th 2012

We komen aan in Tangkou, aan de voet van de Huang Shan berg. Snel onze bacpacks droppen in een hostel en vandaag nog de berg opklimmen...! Hier op het busstation spreekt niemand een woord Engels. We proberen te vragen welke kant we opmoeten voor de hoofdstraat en negeren de vrouwelijke taxichauffeur die ons voor veel teveel yen wel wil brengen. Na een genante discussie met handen en voeten ontdekken we dat Tangkou 70 kilometer verderop ligt en accepteren we alsnog het scherpe taxi aanbod. Mr Hu spreekt als enige Engels in Tangkou, dus bij hem kom je vroeg of laat terecht. Inmiddels te laat om de berg te beklimmen overnachten we in zijn hotelletje. Een Frans meisje hier is helemaal kapot van de afdaling en gaat die berg nooit van haar leven meer op, en de ... read more
Huangshan mountain

Asia » China » Shanghai » Huangpu July 20th 2012

Highrise, high on smog en onze volgende highlight...geschreven in de bus van Shanghai naar Huang Shan op 20 juli. Naast ons is de zee flatgebouwen opgedroogd en getransformeerd in heuvels vol bamboe en theestruiken. 's Ochtends 18 juli op het treinstation van Shanghai merken we meteen het verschil, iets cooler en veel meer smog, de stad hangt in een constante nevel. Met de metro zijn we zo in het Phoenix hostel in het centrum dat we via hostelworld hebben geboekt. Meer een hotel met druipende airco's en koude douche, maar wel met gave rooftop bar waar we ontbijten. Daarna naar het Shanghai museum dat een highlight zou moeten worden. Van onschatbare waarde is de verzameling bronswerk, jade, schetsen, caligrafie, beelden, meubels, kleding, munten en porcelein ongetwijfeld - maar ook behoorlijk saai! Langs skycrapers, over voetgangersbruggen door ... read more
07. Marktje naast oprukkende flatwijken
08. Kwaaak!
09. Canal Town Zhujiajiao

Asia » China » Beijing » Forbidden City July 18th 2012

Vuur vuur! De avond voordat we vertrekken hebben de hete lucht geluksballon die ik van mijn oud collega's heb gekregen opgelaten. Heel mooi maar wel een beetje dom want er stond veel te veel wind. Maar goed onze geluksballon waait niet op het nieuwe rieten dak van de buren maar in een hoge boom waar de vlam gelukkig langzaam uitbrandt... Onze Lufthansa vlucht gaat volgens plan en vrijdagochtend 13 juli staan we op het mooie, moderne en vooral gigantische vliegveld van Peking. En gigantisch is wel het keywoord van deze stad, of het nu om metroafstanden, paleizen, tempels, pleinen, mensenmassa's of muren gaat!We slapen in een sfeervol hostel vol planten in een hutong in het centrum. Een hutong is een sfeervol buurtje met allemaal steegjes en gelijkvloerse huisjes die helaas in rap tempo worden vervangen door ... read more
Bakjes yoghurt in 30 graden
Badminton@Drum&Bell  tower
Hotpot

Europe » Netherlands » North Holland » Badhoevedorp July 10th 2012

Nog twee nachtjes slapen... Na twee maanden voorbereidingstijd verwacht je dat je de hele reis al drie keer gepland hebt, alle reisgidsen al uit je hoofd kent en nu achterover op de bank zit te wachten tot het dan eindelijk zo ver is...donderdag vliegen we om 13:30 naar Peking. Maar niets is minder waar! Verhuizen ging minder soepel dan verwacht omdat we beiden vorige week ziek waren. En de rest is net als een tentamen waar je de laatste paar dagen pas echt voor gaat knallen. Onze planning? Het enige hostel dat we geboekt hebben ligt in een hutong in Peking, het groene Peking Yard Hostel. Maandag willen we op een niet toeristisch stukje Chinese muur staan, die aflopen en een klein dorpje vinden waar we kunnen slapen. En daarna - met de trein richting Shanghai? ... read more
Bekomen van de schrik
Mijn schreeuw terugkijken..
BBQ op dakterras

Tot: 0.279s; Tpl: 0.005s; cc: 10; qc: 56; dbt: 0.2313s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb