Miek&Esteban

MiekEsteban

We, Annemiek (29) and Steven (31) live together in Amsterdam Westerpark. Our passion is to travel around the World to experience other cultures and meet new people. After backpacking trips in previous years to Australia, Africa and Latino-America we both decided it is time for our big Asia trip. We both quit our jobs and will arrive in Beijing the 13th of July. The plan is to travel over land and sea through China, Tibet (if possible in August), Nepal, India, Myanmar, Laos, Cambodia, Thailand, Malaysia, Indonesia and be back home in Amsterdam right before Christmas!

Asia » Indonesia December 24th 2012

24 november 2012 Onze laatste dertig dagen in Indonesië zijn aangebroken - dat is veel te kort om zo'n enorm eilandenrijk te zien. Dus we kiezen voor de highlights van Sumatra en Java en gaan als toetje naar de stranden en gastvrijheid van Bali. De grootste afstanden overbruggen we met drie binnenlandse vluchten die we online boeken, bij de invulbox is het nog even zoeken naar Nederland dat we terugvinden als Belanda. Indonesië is een feest der herkenning! Bioscoop, apotheek, knalpot, doorsmeer, kantine, handdoek, kantor pos, afdeling, halte, gordijn en nog veel meer woorden zijn opgenomen in het Indonesisch, oftewel Bahasa Indonesia. Dagelijks ontdekken we nieuwe woorden. En elke Nederlander kent al die lekkere (Chinees) Indonesische gerechten en ingrediënten zoals: nasi/bami goreng, gado gado, babi pangang, foe jong hai, tjap tjoi, sambal, kroepoek, ketjap, katjang pe ... read more
Tuktuk op het Tobameer
Erf met Batak huizen
Vogelverschrikkers op de rijstvelden

Asia » Thailand » South-West Thailand November 24th 2012

We hebben van 2 tot 24 november om vanuit het Thaise Bangkok naar het Maleisische Georgetown te reizen. Wat een luxe! Daarvandaan steken we over naar Sumatra om de volle 30 dagen te benutten van ons Indonesische visum. Dit deel van onze reis gaat vrijwel helemaal over de Andaman zee ten westen van Thailand. Aan de oostkust is de monsoen losgebroken dus die laten we rechts liggen. En drie weken later weten we dat als je de goede eilanden uitzoekt, deze nog steeds paradijselijk zijn. Je kunt de hordes toeristen en feestdorpen makkelijk ontwijken en genieten van je eigen witte droomstrand! Op die twee uur regen per dag na dan... In Maleisië zijn de mensen erg aardig en het eten gevarieerd, maar overall vinden wij het iets te modern en missen we de authentieke Aziatische sfeer. ... read more
One night in Bangkok

Asia » Burma November 22nd 2012

Bezoek Myanmar: zoveel mooie, vreemde, authentieke en buddhistische indrukken, en bovenal de aardigste mensen ter wereld! Tradities die in andere landen vooral voor toeristen worden uitgevoerd zijn hier nog springlevend. Hier wordt harder gebouwd aan nieuwe pagodes dan snelwegen. Mensen zijn oprecht blij om je te ontmoeten en je te helpen. Je bent hier veiliger dan waar dan ook en reizen met de bus gaat ontzettend makkelijk. Ondanks de relatief dure hotels hebben we samen maar 70 dollar per dag uitgegeven. Wij komen hier zeker terug zodra de nu nog afgesloten gebieden toegankelijk worden. Kortom, dit verhaal is weer veel te lang geworden... Zondag 14 oktober, Don Muang Airport. Money, money, money! Uitdaging: 2000 dollar op de kop tikken, en dat in nieuwe, ongevouwen, onbevlekte biljetten. In Myanmar zelf kun je geen geld opnemen, je moet ... read more
White cheeks anti zonnebrand
Bij the Golden Rock
Tempels van Bagan

Asia » Nepal » Annapurna November 22nd 2012

Nepal, ma 1 t/m za 13 oktober. We komen hier nog eens terug. En dan gaan we twee volle weken trekken in de Himalaya, want er is maar weinig dat zoveel inspanning, indrukken en ontspanning geeft! Na een kleine twee weken in dit mooie land hebben de smaak te pakken van de jungle in het laagland, het chaotische Kathmandu en vooral het Annapurnamassief met pieken boven de 8000 meter. Als we deze update beginnen te schrijven hobbelen we in een gloednieuwe bus, onze teletijdmachine, door Myanmar van Bagan over de 'road to Mandalay'. Een zandweg langs dorpjes met zwaaiende kindjes en palmbomen, ossenkarren die de velden ploegen en vrouwen met manden op hun hoofd. Naast deze update lezen we George Orwell's 'Burmese Days', kijken we naar buiten en naar afleveringen 'Lost' op de iPad... Maar eerste ... read more
Landruk
Elephant shower
Durbar Square Kathmandu

Asia » India » Rajasthan October 15th 2012

16 t/m 30 september. Wij reizen met sneltreinvaart via de palmstranden van Goa naar Bollywood in Bombay, langs de paleizen en forten in Rajastan, een pitstop bij de Taj Mahal in Agra en eindigen toepasselijk bij de heilige Ganges in Varanasi. Gegeven de snelheid waarmee we zeven ver uit elkaar gelegen plaatsen bezoeken in twee weken was 'Jalliwalli' een goede titel geweest. Dit schelt constant uit de stationsspeakers en we vermoeden dat het 'vertrek' of 'aankomst' betekent.Maar dít is het India dat al je verwachtingen overtreft en waar eeuwenoude tradities vloeiend overlopen in de eenentwintigste eeuw! In Rajastan wordt onze uitgesproken bewondering door locals en onze gids steevast lachend bevestigd met: "Oh my God!". En zo is het maar net. Goa provincie, een voormalige Portugese kolonie. In het donker rijdt de riksjachauffeur ons van het treinstation ... read more

Asia » India » Goa September 16th 2012

... thuis beter bekend als Dimitry, Miek en Steven! Na acht heel gezellige, indrukwekkende en volle dagen met z'n drieën is Dimitry klaar voor zijn nieuwe baan en wij voor het nog veel confronterender noorden. Als we dit beginnen te schrijven is Dimitry net op Schiphol geland en hebben wij de zuid Indiase provincies Tamil Nadu en Kerala alweer ver achter ons gelaten. De trein rijdt zo de provincie Goa in en wij kijken uit naar een dagje strand op doorreis naar het verre noorden! (Inmiddels zijn we bijna uit India, maar die avonturen houden jullie te goed ; ) Maar eerst ons verslag van Cambodja. Omdat we zolang in Laos zijn gebleven gaan we alleen naar het leuke stadje Siem Reap voor een bezoek aan het achtste wereldwonder Angkor Wat. 's Nachts op het busstation ... read more

Asia » Laos » South » Don Det September 1st 2012

Op enkele uren rijafstand van Laos en missen we dit authentieke land al. In Laos hebben we alles op, in, om en onder het water gedaan: lange tochten in de slowboat, tuben, kayakken, watervallen, en de dagelijkse monsoon buien. Met als bruine draad de Mekong die nooit ver van ons verwijderd is. Om het water is alles groen van de jungle en rijstvelden, dun bezaaid met dorpjes vol vriendelijke mensen, spelende kinderen, alle boerderijdieren en veelkleurige tempels. Anderhalve week geleden kwamen we aan in het beruchte Vang Vieng, na de full moon party waarschijnlijk de meest populaire feestbestemming in Zuid-Oost Azië. Het ding hier is tuben over de snelstromende Nam Song rivier: met een binnenband van een tractor word je zes kilometer stroomopwaarts gedropt in de jungle. In de eerste paar honderd meter bevinden zich alle ... read more

Asia » Laos » West » Vientiane August 22nd 2012

Vriendelijk lachen tegen douanier1, vriendelijk lachen naar douanier2. Oh oh d2 wenkt d1 en ze bestuderen ons paspoort. d2: "Your visa has expired!" en na onze excuses en smoesen te hebben aangehoord "You have a problem". Miek voorzichtig met trillend lipje: "A big problem?". d2 "No, but let this never happen again!" Die les hebben we geleerd, onze medereizigers zijn blij voor ons en zo verlaten we China...even verderop worden we met glimlachen en Sabaidee verwelkomt in Laos! Onvoorstelbaar: de hoofdweg van China door Laos is een hobbelweg door eindeloze beboste bergen, af en toe een dorpje met houten en rieten huisjes en spelende kinderen. Deze tocht kan ons niet lang genoeg duren en we worden op onze wenken bediend want we komen vier uur later dan gepland aan in het donkere busstation van Luang Prabang. ... read more

Asia » China » Yunnan » Kunming August 13th 2012

Na precies een maand verlaten we China weer. Ons 30- dagen visum verloopt deze zondag - dus hopen dat de douane niet flauw doet dat we pas na middernacht de grens passeren. Na het veelzijdige China met enerzijds indrukwekkende cultuur, lekkere eten, enorme steden, bergen, rijstvelden, rivieren, vele olympische medailles en anderzijds gerochel, het moeilijke communicereen, de enorme aantallen binnenlandse toeristen, de lange afstanden, smog en de ontelbare bouwplaatsen hebben we zin om door te gaan. Volgende bestemming is Luang Prabang, de voormalige hoofdstad van Laos met slechts 50.000 inwoners - een verademing dus! Kunming, maandagochtend zes augustus. Zogezegd regeldag. Bus naar prima Kunming Cloudland hostel. De kakkerlak die in een hoek van onze kamer kruipt negeren we maar, voor een euro draaien we een was en de kleren hangen we uit in onze... read more

Asia » China » Guangxi » Guilin August 5th 2012

Zondagmorgen 5 augustus. Op reis lijkt een eeuw een week en Hángzhōu ligt alweer ver achter ons, zeker na onze korte 'vakantie' in Yángshuò. We zijn net vertrokken in de trein naar Kunming waar we morgenochtend aankomen. We zijn dan ruim 3000 treinkilometers verwijderd van Peking. Terug naar dinsdagavond 24 juli. Langs eindeloze nieuwe flatwijken komt de bus aan in Hangzhou. We pakken de taxi naar het prima West Lake Youth Hostel, dat aan de beboste zuidkant van het grote West Lake ligt, vlakbij een hoge pagode. De volgende ochtend gaan we gelijk treintickets naar Xi'an of Guìlín boeken. Omdat veel Chinezen ook vrij zijn zit alles vol en kunnen we geen soft of hard sleepers krijgen, noch soft seats: alleen hard seats zijn er nog... We balen enorm en besluiten ons een treinreis te besparen ... read more

Tot: 0.233s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 86; dbt: 0.1468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb