Jan Hustoles

HonzaH

South America » Peru July 29th 2014

Jak jsem se vrátil do La Paz Probudil jsem se v neobvyklý čas na neobvyklém místě. První drozdovití ptáci ještě nezačali zpívat, ale jistě už si připravovali stojany na noty. Ačkoli to dělávám velice nerad, musel jsem vylézt ze spacáku a začít balit. Ještě méně rád to dělám při světle baterky, protože takto člověk často přijde o nějakou důležitou věc a naopak spoustu nechtěných si přibalí. Ale nedalo se nic dělat, spoj z tohoto místa zpátky do civilizace odjížděl v pět ráno. Málokdy si stavím stan v parku. V Millipaya, malé vesničce necelý výškový kilometr nad Soratou, kde jsem zakončil svůj osmidenní pochod kolem šestitisícovky Illampu, to jinak nešlo. Slovo hotel vyvolávalo na tvářích domorodců tázavé úsměvy. Chvíli jsem uvažoval o fotbalovém hřišti dole u řeky, pak jsem s údivem zjistil, že za ním někdo vybudoval ... read more
La Paz 205 let výročí nezávislosti
Sacsayhuamán, Cusco

Africa » Botswana May 24th 2012

Nejsou to škorpioni, pavouci, moskyti či termiti, hyeny, veverky, tříbarevná kočka z kempu Kwalope ani zimbabwský utečenec prodávající mosazné náramky v Maunu, koho bych se uchýlil označit za nejneodbytnější formu života na jihoafrickém subkontinentu. Prvenství v tomto ohledu drží všemi mastmi mazaná africká květena. Náš český lopuch se svými naivními knoflíky by mohl závidět vynalézavost, s jakou zdejší rostliny expedují své potomstvo na těla kolemjdoucích obětí. Některé ohleduplnější rostliny se obtěžují s lepítky a háčky, ale většina své semínko prostě zabodne do kůže jako špendlík. Člověk je degradován na přenašeče semínek. Dovolím si zde použít výstižný výrok slavného českého cestovatele - programátora: Když člověk překoná pár set metrů afrického křoví, je z něj křoví. (AČ) Zvláště lstivé rostlinstvo se nachází v nekonečných porostech Kalahari. Háčky, lepičky ... read more
Trans Kalahari, Botswana
Aleš Čapek
Chobe river, Botswana

Africa » Namibia May 14th 2012

Na západním pobřeží jižního afrického subkontinentu se zvolna přesýpají načervenalé písky nejsušší pouště na světě, pouště Namib. V této oblasti neprší. Veškerá voda je dodávána mlhou, stoupající z pobřežních vod Atlantického oceánu, kde studený Benguelský proud vyvěrá na hladinu a dodává celé oblasti antarktický chlad. V místě střetu živlů se táhne tisíc kilometrů dlouhá písečná pláž. Zatímco jižní polovina pobřeží, přiléhající k poušti Namib, je pro člověka takřka nepřístupná, v severní části byla vybudována silnice, kopírující celou její délku téměř až k angolské hranici. V této oblasti se nachází nejbizarnější národní park na světě. Vítejte na Skeleton Coast, pobřeží kostlivců. Bizarnost této oblasti spočívá v její monotvárnosti. Zatímco podmořský život zde exploduje pod přívalem živin z Antarktického oceánu, souš vypadá jako mrtvá pustina. Ve skutečnosti to není úplně pravda. Val... read more
Damara children, Sesfontein
Epupa Falls
Etosha NP

Africa » Namibia May 3rd 2012

10.11.2014: Ve vzpomínce na Afriku přikládám po dvou a půl roce pár videí z naší dobrodružně extrémní jízdy. Kromě tohoto jednoho výše naleznete několik dalších na konci textu a zbytek je zde chappi A Dobrodružství zacalo 27.4.2012 v 5:30 na letišti v Praze pri vážení mého kolosálního batohu, který nekolika rozmery presáhl stanovenou mez. Zavazadlo obdrželo nekolik drahých visacek navíc a odebralo se neznámo kam. Dobrodružství pokracovalo 27.4.2012 na letišti v Cape Town u zavazalového pásu, který jezdil beznadejne prázdný kolem dokola. Paní tmavé pleti za prepážkou reklamací me informovala, že muj batoh neopustil letište Ruzyne a pravdepodobne bude dorucen stejným letem príští den. Tak jsem stanul v pul jedenácté vecer uprostred afrického velkomesta bez spacáku, oblecení, vlastne... read more
Kolmanskop

Racek sedokridly (Larus glaucescens, Glaucous - Winged Gull), Homer
Kolonie racku, Seward

North America » United States » Alaska August 26th 2008

Ahoj pratele a kamaradi, po delsi prestavce se opet hlasim z Aljasky, abych poreferoval o svem putovani a stavu expedice Aljaska 2008. Tentokrat se nebudu pokouset o dalsi slohovou praci a prevypravovat sve posledni zazitky, popisovat detailne vsechny medvedy a slepice, jak jsem cinil doposud, to si necham na doma. Pokusim se jen ve strucnosti shrnout sve posledni dojmy. Kdyz jsem v Denali travil svuj druhy tyden dovolene, dal jsem se do reci s jednim dobrodruhem, ktery kempoval par desitek metru ode mne a jiz nekolik dni jsme sdileli stejne nevlidne povetrnostni podminky. Byl asi tak velky jako ja, podobneho veku, mel i stejny stan, jen o jeden mesic delsi vousy. Na Aljasku pricestoval v kvetnu a ted se chystal na svou posledni turu pred odjezdem domu. O cemkoli jsme se bavili, byli jsme za jedno. ... read more
Tabor 1: Pasco Pass
Paroh z losa

North America July 29th 2008

Ahoj lide, jsem tu opet a mohu se podelit o nove zazitky. Uvodem dekuji za vsechny prispevky, ktere mi posilate. Davaji mi motivaci k dalsimu cestovani. Vzhledem k nepretrzite tlakove nizi a neustalym proudum vody z oblohy jsem upadal v Anchorage do depresi, ktere me nakonec donutily zmenit plany. Zrusil jsem puvodne zamyslenou cestu do destnych pralesu pri jiznim pobrezi a rozhodl se odcestovat s predstihem na sever do vnitrozemi, kde jsem ocekaval rozumnejsi pocasi. Narodni park Denali, tahnouci v delce pres sto mil okolo Alaska range, nejvyssiho pohori Severni Ameriky, se zdal byt idealnim cilem. Alespon na obrazcich tak vypadal. Den 5. (24.7.2008) Rano v 7:neco me vlak povestne linky Alaska Railroad vyvazi z Anchorage smerem severnim. Cesta ubiha pod zatazenou oblohou a z oken je mozne jen tusit krasne vyhledy na Mount McKinley a ... read more
Poznate zvire?
Alaska Railroad
Reily Creek Campground

North America » United States » Alaska July 17th 2008

Ahoj, zdravim vsechny, kteri sleduji me kroky. Kdyby to nahodou nekdo nevedel, tak jsem se rozhodl toulat se sedm tydnu po aljasce s batohem na zadech. Ted jsem tu a podelim se s vami o prvni dojmy. Predem se omlouvam za chybejici diakritiku, ale mam jenom sedm tydnu casu. Den 0. (19.7.2008) Z Ruzyne pres Frankfurt a Cincinnetti me donesla postupne tri letadla do mesta Anchorage, ktere je pry nejvetsi na Aljasce. Let trval v souctu 19 hodin, s 4 hodinami cekani na letistich. Diky smeru letu na zapad jsem prozil nejdelsi den sveho zivota, jelikoz zacal probuzenim ve 3 rano v Praze a skoncil usnutim v 11 v noci v Anchorage. Mezi tim ubehlo 31 hodin pri neustalem svetle. Dramaticky jednohodinovy prestup, ktery se mel odehravat v Cincinnetti, dramaticky byl. Protoze jsem sedel skoro na ... read more
Dalsi los
Dalsi los 2
Lavka uprostred mesta

Tot: 0.141s; Tpl: 0.006s; cc: 11; qc: 41; dbt: 0.0604s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb