Danielle Bune

DanielleBune

I am currently on a six-month secondment in Shanghai.

Asia » China » Shanghai November 16th 2011

Lieve allemaal, Hierbij weer een update van mijn leven hier! Karaoke Een avondje karaoke is hier een hele ervaring! En heel wat anders dan karaoke in de Casablanca op de Zeedijk! Ik had een aantal van mijn Chinese kantoorgenoten overgehaald om mijn Engelse kantoorgenoot (Ed) en mij op touw te nemen voor een avondje karaoke-en. De locatie was een professionele, "luxe" karaoke keten waar je een kamer kan huren met je eigen groepje! Het zag er eigenlijk uit als een soort hotel. In de kamer staat vervolgens een bank, een aantal tafeltjes en je eigen karaoke set! Soort van je eigen huiskamer. Mijn kantoorgenoten waren trouwens erg verbaasd dat we dit niet ook in Nederland hebben. Velen van hen hebben namelijk regelmatig karaoke avondjes. Tijdens de karaoke wordt serieus gezongen! Er is totaal geen alcohol voor ... read more
Antiekmarkt 2
Antiekmarkt 4

Asia » China » Shanghai October 11th 2011

Lieve allemaal, Het is alweer enige tijd geleden dat ik mijn blog heb geupdate. Het wordt dan ook de hoogste tijd dat ik jullie even bijpraat over mijn avonturen hier! Ik zal jullie een volledig verslag van de afgelopen weken besparen en mij beperken tot de hoogtepunten. Street Food Tour Een paar weken geleden moest ik mij om 8uur s'ochtends op zondagochtend (was vrijwillig) melden voor een Street Food Tour. Tijdens deze tour werd ik samen met toevallig een advocate uit Nieuw Zeeland langs allerlei verschillende straatstalletjes geleid om lokale culinaire specialiteiten uit te proberen. Het was wel even vreemd om de ochtend te beginnen met noodles, Beijing pizza, een soort eier/deeg pannenkoek en een klein taartje, maar aangezien ik nog een beetje wankel was van twee avonden stappen, kon een goede maaltijd geen kwaad. De ... read more
waterkalligrafie @ park
dansen @ park

Asia » China » Shanghai » Huangpu September 12th 2011

Mijn eerste week in Shanghai zit erop! Afgelopen weekend was een extra lang weekend, aangezien gisteren een Chinese feestdag was, genaamd het Moon / Mid Autumn Festival. Het is een soort Chinese versie van het Amerikaanse Thanksgiving, waarbij iedereen met z'n familie gezellig gaat eten. Maar voor mij betekende het een extra dagje vrij! Prima! Daar was ik ook wel aan toe, want de eerste week was toch wel behoorlijk vermoeiend! Al die nieuwe mensen en indrukken en het wennen aan een enorm drukke stad! Aangezien ik in mijn eentje nieuw in Shanghai ben, ben ik bezig met het leren kennen van nieuwe mensen. Afgelopen donderdag ben ik naar een borrel van de Benelux kamer van koophandel geweest waar ik een aantal mensen heb leren kennen. Het is natuurlijk altijd een beetje ongemakkelijk om naar een ... read more
Appartement - woonkamer
Appartement - keuken

Asia » China » Shanghai » Huangpu September 6th 2011

Ni hao!, Hierbij mijn eerste berichtje vanuit Shanghai! Ik zal beginnen met een korte samenvatting van wat ik heb gedaan sinds ik vorige week dinsdag vanaf Schiphol ben vertrokken. Hong Kong Vorige week woensdagmiddag ben ik aangekomen in Hong Kong. Hier ben ik zo'n anderhalve dag geweest. Op donderdag heb ik een dag de toerist uitgehangen in HK! Ik ben naar de top van HK Island gegaan, de Peak. Het was een mistige dag, dus het uitzicht was niet heel goed maar een bezoek aan de Peak hoort er wel bij. Vervolgens een beetje rondgehobbeld door de stad. Je ziet voornamelijk heeeeeel veel mensen om je heen en heeeel veel shopping malls. Het is niet normaal hoeveel shopping malls er zijn. Aangezien ik net op het randje zat met het gewicht van mijn koffers, heb ik ... read more
Uitzicht vanaf de Peak

Tot: 0.095s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 48; dbt: 0.0539s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb