Page 4 of 2TallTravellers Travel Blog Posts

Asia » China » Yunnan » Lijiang July 21st 2007

Vandaag wilden we wat leuke dingen gaan bekijken in Lijiang, maar omdat het de ganze dag rotweer was zijn we uiteindelijk maar neergestreken in een cafetje. We hebben eerst nog wel ontbeten in een restaurantje, maar omdat het daar niet echt gezellig was zijn we na het ontbijt snel op zoek gegaan naar een andere horecagelegenheid. Die vonden we snel in het Prague Cafe (lekker Chinees weer), waar we vervolgens een paar uur hebben zitten chillen op een bank met een boekje en een lekker drankje. Om 17:00 u. werden we opgehaald bij het hotel voor een ritje naar onze tweede "homestay". Ook deze keer was onze slaapplek weer een gastverblijf. De gastvrouw sprak geen woord engels en omdat ze sowieso niet zo spraakzaam was hebben er het maar bij een vriendelijke groet gelaten. 's Avonds ... read more
Lief oud vrouwtje
Oude mannetjes lachen om de regen
Mark geniet van de chinese keuken

Asia » China » Yunnan » Lijiang July 20th 2007

We zijn onze dag vandaag begonnen met een wandelingetje naar het oude stadsgedeelte van Lijiang. Dit gedeelte van Lijiang is alleen toegankelijk voor voetgangers, en je kunt er eindeloos verdwalen in de wirwar van straatjes en grachten. Langs de grachten zitten voornamelijk restaurantjes en als je een tafeltje kunt bemachtigen aan de kant van het water kun je lekker gluren naar de voorbij lopende mensen. Het ontbijt vandaag bestond voornamelijk uit snacks die we langs de kant van de weg hebben gekocht. Ik ben begonnen met een maiskolfje, Sylvia met een vette, naar oliebol smakende, deegstok. Daarna hebben we een deeg/ei pannenkoekje gedeeld, wederom erg vet maar ook erg lekker. Kort daarna hebben we nog een typische lokale snack gedeeld, mamelijk een aardappelkoek. Het is een wonder dat al die Chinezen zo slank blijven... Een ... read more
Aardappelkoek
Uitzicht over Old Town, Lijiang
Sylvia is gek op traplopen

Asia » China » Yunnan » Lijiang July 19th 2007

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel meegemaakt. Althans, niet in de zin van het bekijken van mooie dingen of wandelen door leuke straatjes. We zouden namelijk vandaag vertrekken van Dali naar Lijiang. We werden vanochtend om 11:45 opgehaald bij onze homestay en afgeleverd bij het guesthouse in Dali, waar we de twee nachten ervoor hadden geslapen. Hier moesten we wachten tot we opgepikt werden voor de transfer naar het busstation. We hadden verwacht om 13:30 u. opgehaald te worden, maar uiteindelijk werd het 15:00 u. Het transferbusje zette ons en twee Chineze dames die ook naar Lijiang moesten af ergens langs de kant van de weg. Hier stond een vrouwtje die op ons leek te wachten. Nadat we een halfuur hadden staan wachten met de rugzakken op en verscheidene bussen voorbij hadden zien gaan, werden we ... read more
Heftig ontbijtje bij onze homestay
Hoop rijstvelden hier
Rode libelle

Asia » China » Yunnan » Dali July 18th 2007

Dajia Hao! (Gegroet allen) Vanochtend werden we weer wakker in ons guesthouse in Dali. In Dali hebben we lekker ontbeten en daarna een beetje rondgezwalkt in het stadje op zoek naar souvenirs. Om 17:00 werden we weer terug verwacht in het guesthouse omdat we weggebracht zouden worden naar ons nieuwe slaapadres. Dit keer zouden we niet slapen in een hotel of guesthouse, maar bij mensen thuis! Een zogenaamde "homestay". We wisten totaal niet wat we moesten verwachten van deze homestay. Waar zouden we terecht komen? Misschien wel in de hu-tong (sloppenwijk), in een vies klein huisje waar we op de grond moeten slapen tussen de etensresten en kakkerlakken. Of op een boerderijtje, waar we 's ochtends om 5 uur moeten opstaan om de koeien te melken en rijst te plukken. Uiteindelijk belandden we in een klein ... read more
Sylvia op souvenirtjesjacht
Mark eet een raar opgerold ding
Slapende Chinees van de dag 7

Asia » China » Yunnan » Dali July 17th 2007

Vandaag waren we de hele dag in Dali en hadden dus alle tijd, daarom hebben we eerst maar even lekker uitgeslapen. Daarna hebben we een fiets gehuurd bij ons guesthouse. Het duurde even voor we eindelijk op weg konden, want van de zes beschikbare fietsen waren er maar twee fatsoenlijk genoeg om je mee in het verkeer te bewegen. Kapotte zadels, kromme velgen, remmen die aanliepen, versnellingen die niet werkten, wat een krotten hebben ze hier! Met de fiets zijn we eerst naar het Yunnan Cafe gereden om lekker te ontbijten. Sylvia heeft ontzettend genoten van een kaasomelet, en ik van een Tibetaanse omelet (dubbelgevouwen met van alles ertussen). Vandaag stond een bezoek aan de Drie Pagodes op het programma, en daar zijn we na het ontbijt naartoe gefietst. Het gebied waar de drie pagodes ... read more
Let op puntje 3. Geen psychopaten hier zonder begeleiding!
Sylvia voor de fontein
Tijd voor een verhaaltje

Asia » China » Yunnan » Dali July 16th 2007

Hallo luitjes! We hebben er een lange busrit opzitten vandaag. Vanochtend werden we afgezet bij het busstation en daar begon de rit van 5 uur naar Lijiang. We hadden wonderbaarlijk genoeg ontzettend veel beenruimte! Wat een verademing is dat. Tijdens de rit hebben we gekeken naar de film "Curse of the Golden Flower", die ik al een keer eerder gezien had maar voor een tweede keer ook leuk vond. Het verhaal van deze film speelt zich af in de Verboden Stad, en laten we daar nou vorige week geweest zijn! Halverwege de rit zijn we nog ergens gestopt waar we konden lunchen. We hebben daar genoten van worstjes op stokjes met chili-paprikapoeder en een maiskolf en ijsjes met bonen erin en chips met komkommersmaak. In Lijiang werden we opgewacht door een jongen die ons vervolgens ... read more
Diner?
Ieks!
Mark kijkt serieus

Asia » China » Yunnan » Kunming July 15th 2007

Haai, Vanochtend om 10:55 u. vertrok onze binnenlandse vlucht van Xi'an naar Kunming, in zuid China. Om 14:00 u. waren we in ons hotel in Kunming. Omdat er in Kunming niet zoveel te doen is, zijn we eerst maar even op bed gaan liggen. 's Middags hebben we weer een fiets gehuurd, zodat we ons vrij door Kunming konden bewegen. Kunming is best groot, en te voet kom je dan nergens. Op de kaart hadden we gezien dat er een groot park in de stad was, daar zijn we dus naar op weg gegaan. Onderweg fietsten we nog over een marktje waar naast de gebruikelijke artikelen ook dieren te koop waren. Konijntjes, schildpadjes, eekhoorntjes en vreemde kuikentjes (zie foto). Beetje zielig omdat ze niet zoveel ruimte hadden, maar zo gaat dat hier. Eenmaal in het park ... read more
Paaskuikentjes?
Slapende Chinees van de dag 4
Sylvia voor een bamboebosje

Asia » China » Shaanxi » Xi'an July 14th 2007

Ni Hao vanuit Xi'an! Vandaag een berichtje vanuit Xi'an, waar we (helaas) maar één dagje waren. Vanochtend vroeg kwamen we aan met de trein, en wederom werden we opgewacht op het station. In een halfuurtje werden we naar ons hotel gebracht. Ik denk dat ons backpackersimago nu definitief met de grond gelijk gemaakt is, want we zitten weer in een schitterend hotel. Volgens de Lonely Planet, onze reisbijbel, een van de twee beste hotels van Xi'an. We waren nog redelijk moe van de treinreis, vooral Sylvia want die heeft nauwelijks een oog dicht gedaan. Omdat we hier maar een dag zijn, zijn we toch maar snel op pad gegaan. Een van de meest bekende attracties van Xi'an (of eigenlijk in de buurt van Xi'an) is het Leger van Terracotta Krijgers. In 1974 vonden boeren tijdens het ... read more
Veel zijn niet helemaal compleet
Er moet nog heel wat worden afgegraven hier
Honderden terracotta krijgers

Asia » China » Shanxi » Pingyao July 13th 2007

Hallo allemaal, Het was alweer onze tweede en laatste dag in Pingyao. Omdat we Pingyao zelf eigenlijk al wel gezien hadden, hebben we weer een fiets gehuurd en zijn we 7 kilometer naar het zuiden gefietst, naar de Shuanglin tempel. Voor deze tempel bleek hetzelfde te gelden als voor heel Pingyao: Haal er een stofdoek overheen en het ziet er tien keer mooier uit. We liepen echt met jeukende handen door de tempel en rondliggende gebouwtjes. Geef ons maar een sopje, we gaan graag aan de slag! Alles moet er echt geweldig uitgezien hebben maar op dit moment zie je alleen de vormen van de beelden met een enorme laag kleurloze stoffige troep erover heen. Omdat we wat problemen hadden met het internet in het hotel, daar konden we namelijk onze reisverslagwebsite niet bereiken, zijn ... read more
Mooi bloempje
Stoffige krijgers in Pingyao
Hoop stof hier in Pingyao

Asia » China » Shanxi » Pingyao July 12th 2007

Hallo allemaal, Vanochtend vroeg was er even sprake van commotie, toen bleek dat we niet vanmiddag om 5 uur pas in Pingyao aan zouden komen, maar al om 7 uur 's ochtends! Hadden wij het even mooi verkeerd begrepen! Gelukkig was de conductricemevrouw zo vriendelijk om aan mijn teen te trekken en heel hard "Pingyao, Pingyao, Pingyao!" te roepen, waardoor we nog vijf minuten hadden om wakker te worden, ons aan te kleden en onze tassen te pakken. Op het treinstation werden we weer opgewacht door iemand die ons snel naar het hotel bracht. Dit keer geen groot zestien-verdiepingen-tellend hotel, maar een leuk authentiek pension met een binnentuin en aangrenzende kamers. Nadat we eerst nog even wat hebben geslapen zijn we het dorpje ingegaan, en wel te fiets! Voor 1 euro huur je hier voor een ... read more
Sylvia en haar nieuwe jurk 2
Sylvia en haar nieuwe jurk 3
Sylvia en haar nieuwe jurk 4

Tot: 0.097s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0576s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb