Page 3 of 2TallTravellers Travel Blog Posts

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney July 7th 2008

Hallo allemaal, Vandaag hadden we een redelijk rustig dagje. We zijn met Elaine naar Sydney gereden en hebben de auto geparkeerd vlakbij The Rocks. Wist je dat ze hier gewoon op de snelweg fietsen? Er is een fietspad direct naast de snelweg zonder vangrail ertussen, waarover mensen van en naar Sydney fietsen. Wie doet nou zoiets? Eenmaal aangekomen in Sydney bleek dat we niet met z'n drieen in de auto zaten, maar met z'n vieren. We hadden een verstekeling aan boord. Aan de zijkant van een van de portieren bleek een vrij grote "Huntsman Spider" te zitten. Hij had een spanwijdte van 10 cm, ARGH! Ik schrok me dood, maar ben toch met gevaar voor eigen leven dichterbij gekropen om een foto voor jullie te maken... ... ok, eerlijk, ik heb mijn telelens gebruikt en stond ... read more
Skyscraper
Lekker bakkie bij Starbucks
Mark en Sylvia voor Sydney Opera House

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney July 6th 2008

Hoi hoi! Vandaag hebben we lekker uitgeslapen, we werden pas om half 10 wakker! Lekker hoor! Het plan was dat we vandaag naar The Rocks gingen, een gebied in Sydney, omdat daar vandaag het Aroma Festival was. Dat is een festival met ontzettend veel koffie en thee en lekkere koekjes en je mag alles proeven. Vorig jaar zijn er meer dan 100.000 mensen afgekomen op dit festival! We kwamen door ons late uitslapen vrij laat aan in Sydney (Simon en Elaine wonen 45 minuten van het centrum). Jammergenoeg konden we de auto nergens meer parkeren, dus we zijn maar weer weggegaan uit Sydney, met Bondi Beach als alternatieve bestemming. Op de boulevard bij Bondi Beach hebben we een heerlijk bord "fish & chips" gegeten als lunch. Verder hebben we nog wat over het strand gewandeld en ... read more
Sylvia en Elaine
Mark en Sylvia @ Bondi Beach
Even gek doen

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney July 5th 2008

G'day mates! Onze eerste nacht in Australie zit er op! We hebben heerlijk geslapen, zelfs met de jetlag (het is hier 8 uur later dan in Nederland). Simon en Elaine hebben speciaal voor ons een nieuw bed gekocht voor in de logeerkamer en ik denk dat we wel kunnen stellen dat het bed heerlijk slaapt. We zijn de ochtend begonnen met twee heerlijke sneetjes geroosterd "fruit bread", een soort krentenbrood maar dan met meer soorten vruchtjes. Daarna zijn we met Elaine naar Featherdale Wildlife Park geweest. Featherdale is een dierentuin met voornamelijk australische dieren. Er lopen ontzettend veel dieren los rond en die laten zich makkelijk aaien. Overal in het park liepen wallabies (kleine kangoeroesoort), grotere kangoeroes, emoes en andere vogelsoorten. Verder waren er natuurlijk wombats, krokodillen, dingo's, reptielen en koala's, maar die liepen (gelukkig) niet ... read more
Sylvia aait een wallabie
Vogel met schitterende kleuren
Moeder en dochter/zoon?

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney July 3rd 2008

Hallo allemaal, Vandaag is onze (lange) reis naar Australie begonnen, yay! Het begon al goed, toen 's ochtends bleek dat de bus naar Weesp niet reed. Gelukkig waren we heel flexibel en zijn we maar op de bus naar Hilversum gestapt. In Hilversum konden we vrij snel op een trein stappen naar Schiphol, dus veel tijd hebben we niet verloren. Op Schiphol zijn we eerst naar het kantoor gegaan van Singapore Airlines, om onze toegewezen stoelen om te wisselen. We wilden dit eigenlijk al op internet doen maar de website van Singapore Airlines had wat problemen. Gelukkig was het omwisselen geen probleem, zodat we uiteindelijk een 2-seater (twee stoelen naast elkaar) hadden tijdens het eerste deel van de reis en stoelen aan het gangpad tijdens het tweede deel. We vlogen van Amsterdam naar Singapore in een ... read more
Mark klaar om op de bus te stappen
Sylvia belt met Latoyah
Het vliegtuig

Asia » Hong Kong » Hong Kong Island July 27th 2007

Vandaag was onze allerlaatste dag in China, en daarmee ook de laatste dag in Hong Kong. Op het programma stond dit keer niks cultureels, maar gewoon ordinair shoppen. Shoppen kan eigenlijk perfect in Hong Kong, neem alleen wel een grote zak geld mee. Zoals al eerder gezegd is Hong Kong wat prijzen betreft erg westers en dat geldt ook zeker voor het geld dat je betaalt voor mode. Er zijn een paar enorme warenhuizen waar bekende modeontwerpers vertegenwoordigd zijn. Zie het maar als een overdekte P.C. Hooftstraat (Amsterdam). Het is leuk om hier even doorheen te lopen, maar hier betaal je zo ontzettend veel geld voor kleding dat het voor maar weinig mensen is weggelegd om hier groot in te slaan. We zijn in twee grote warenhuizen geweest: IFC en Pacific Place. Eigenlijk waren ze vrij ... read more
De allerlaatste Slapende Chinees van de dag 13
Mark met een nieuw shirt plus zonnebril

Asia » Hong Kong » Hong Kong Island July 26th 2007

Vanochtend werd ik een stuk minder verkouden wakker dan dat ik gisteravond in slaap viel, dus de dag begon goed. Vandaag stond cultureel Hong Kong op de agenda, en Sylvia had al vroeg een leuk programma in gedachte. We zijn begonnen met een lekker Westers ontbijtje bij de Delifrance, waarna we te voet naar de Star Ferry-pier zijn gelopen. Daar hebben we de ferry gepakt naar Lantau Island. Lantau Island is net als Hong Kong Island een van de delen waaruit Hong Kong bestaat. Het was een mooie heldere dag dus konden we ontzettend ver om ons heen kijken. We hebben genoten van het stadsgezicht van Hong Kong. Na een rustige vaart van een uur kwamen we aan in Silverbay op Lantau Island. Hier hebben we de bus gepakt naar het Ngong Ping plateau in de ... read more
Hong Kong Island overdag, genomen vanaf de ferry
Sylvia op weg naar Big Buddha
Mark en Sylvia

Asia » Hong Kong » Hong Kong Island July 25th 2007

We zijn in Hong Kong! En eigenlijk kunnen we wel stellen dat daarmee aan onze reis door traditioneel China een einde is gekomen. Hong Kong is namelijk in geen enkel opzicht te vergelijken met de rest van China. Nou ja, er lopen hier ook Chinezen, maar dat is dan ook de enige overeenkomst. Vanochtend kwamen we eerst met de nachttrein aan in Guangzhou. Daar werden we opgepikt voor een transfer naar een ander treinstation in Guangzhou, waar we een dagtrein namen naar Hong Kong. Na een korte transfer van Hong Kong trainstation naar ons hotel deden we rond een uur of twee de deur open van onze hotelkamer. Ik had slecht geslapen in de trein, voornamelijk omdat ik plotseling ontzettend verkouden ben geworden. Misschien heeft het iets te maken met de airco in de taxi gisteren, ... read more
Nog maar een wolkenkrabber
Veel wolkenkrabbers hier
Eindelijk een plek waar ze mij kunnen helpen

Asia » China » Guangxi » Yangshuo July 24th 2007

Het is nu 22:55 en ik lig in op het middelste bed van een drie-persoonsstapelbed. Ja het is weer feest, we reizen met de nachttrein. Dit keer rijden we van Yangshuo richting Hong Kong, onze eindbestemming van de reis. Omdat we de afgelopen dagen weinig tijd hadden om het blog bij te werken moet ik nu voor vier dagen inhalen en diep in mijn geheugen graven. Laat ik maar beginnen met vandaag, dat ligt nog het verst in het geheugen. Jullie beginnen trouwens gewoon op de 21e, wat ik tegen de tijd dat jullie dit lezen dus ook al geschreven heb. Ik hoop voor jullie dat ik nog iets interessants van die dag kon herinneren. Vandaag was een ontzettend leuke dag, laat ik daar mee beginnen. We hebben weer, net als gisteren, fietsen gehuurd. Dit keer ... read more
Mark helemaal boven op Moon Hill
Mark beklimt het laatste stuk Moon Hill
Slapende Chinees van de dag 11

Asia » China » Guangxi » Yangshuo July 23rd 2007

Vandaag stonden we extra vroeg op omdat we er een action-packed dag van wilden maken. We waren het gehang en geluier beu en omdat het weer beter weer was konden we lekker de deur uit. We zijn begonnen met het huren van een fiets, Sylvia een "ladybike" (gewoon een damesfiets dus) en ik een stoere mountainbike. Na een heerlijk ontbijt gingen we op pad naar Xingping, een klein dorpje dat net als Yangshuo aan Li River ligt. Hemelsbreed was de afstand ongeveer 25 kilometer, maar rekening houdend met de bergen verwachtten we ongeveer een uur of twee onderweg te zijn. Viereneenhalf uur later kwamen we bebloed, bezweet en betraand aan in Xingping. We bleken te hebben gekozen voor de zwarte piste van het mountainbiketerrein en daar waren we totaal niet op voorbereid. Ok, ik had een ... read more
Even water bijvullen
Uitzicht vanuit onze hotelkamer
Oude vischinees

Asia » China » Guangxi » Yangshuo July 22nd 2007

Vanochtend stond ons een vet ontbijt te wachten in de homestay. We kregen gefrituurde broodjes, gefrituurde eieren en warme melk. Typisch een ontbijtje voor Sylvia, die houdt namelijk enorm van vet en warm eten op de nuchtere maag (niet dus). Na het eten zijn we een beetje door de buurt gaan wandelen, maar er was weinig tot niets te beleven. We zaten dan ook kort erna weer op het terrasje bij de homestay te lezen en te puzzelen. Het is ons een beetje een raadsel wat nou precies de bedoeling is van de homestays in onze reis. We hadden er in elk geval veel meer van verwacht. Gezellig een dagje bij mensen thuis zijn en dan kijken hoe ze leven, en misschien zelfs meehelpen met iets. In werkelijkheid worden we gewoon in een gastenverblijf gestopt in ... read more
Niks te doen hier in het dorpje rond de homestay
Bloempje
Een typische chinese voordeur

Tot: 0.111s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 58; dbt: 0.0655s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb