Page 5 of 2TallTravellers Travel Blog Posts

Asia » China » Beijing » Xuanwu District July 11th 2007

Hoi! Vandaag maar een kort berichtje, omdat we niet veel bijzonders hebben gedaan.. We waren van plan het Zomerpaleis te bezoeken, maar omdat we weer het busstation niet konden vinden zijn we uiteindelijk maar naar een klein parkje gegaan. Daar hebben we lekker op een bankje aan het water zitten luieren. Het was trouwens wel ontzettend frustrerend om dat busstation niet te kunnen vinden. We hebben een uur rondgelopen en de goede bus vijf keer langs zien rijden. Hij stopte alleen nergens! Verdorie... Nou ja, niet alles kan meezitten. Om vijf uur zijn we van het hotel opgehaald door dezelfde man die ons ook van het vliegtuig naar het hotel had gebracht. Dit keer bracht hij ons naar het treinstation. Alles verliep weer perfect, leve Koning Aap! Om half zes stonden we in de wachtruimte ... read more

Asia » China » Beijing » Xuanwu District July 10th 2007

Ni hao! En maar weer een berichtje van ons. Vandaag zijn we naar de Chinese Muur, ofwel de Great Wall geweest! Woooow! Dat was echt geweldig. En we zijn er helemaal op eigen gelegenheid naartoe gegaan. Hoe zelfstandig! We leken vandaag net backpackers. Het begon vanochtend, toen Sylvia extreem vroeg voorstelde om al op pad te gaan, zodat we niet te laat zouden zijn voor de bus. Schoorvoetend ben ik het bed uit gekomen en ben ik me gaan aankleden. De route naar Mutianyu, een niet al te toeristisch gedeelte van de muur, hebben we uit de Lonely Planet gids gehaald. Het eerste deel van de reis naar de muur was eenvoudig. We moesten de metro nemen naar Dongzhimen. Daar zouden we dan vanaf het Long Distance Bus Station de bus naar Huairou nemen. Alleen, ... read more
Sylvia met een parasolletje op De Muur
Genieten van het schitterende uitzicht
Zo'n karretje bracht ons omhoog naar De Muur

Asia » China » Beijing » Xuanwu District July 9th 2007

Hoi! Laat ik beginnen met een enthousiaste boodschap: Het is hier geweldig fantastisch! Tot nu toe gaat alles super en alles is leuk. Vandaag zijn we zoals gepland naar de Verboden Stad geweest. Wat is dat ontzettend groot en indrukwekkend zeg! Jammer dat een redelijk groot deel in de stijgers stond. Dat deed wel een beetje afbreuk aan de schoonheid van het terrein. Overal in de stad staan paleizen en andere luxe vertrekken, en in zo'n hoeveelheid dat je je afvraagt wat 1 keizer daar mee moest. Veel paleizen zijn trouwens welliswaar voor hem gebouwd, maar nooit daadwerkelijk door hem gebruikt. Na het bezoek aan de Verboden Stad hebben we dumplings gegeten in een Chinees restaurantje. Ze spraken geen woord Engels, en aangezien wij ook geen woord Chinees spreken, moesten we ons met handen en ... read more
Schitterende beelden in de Verboden Stad
De achterkant van de ingang van de Verboden Stad
Jammergenoeg stond een deel van de Verboden Stad in de steigers.

Asia » China » Beijing » Xuanwu District July 8th 2007

Hallo allemaal, We zijn er hoor! Na een niet zo comfortabele, doch voorspoedige vlucht van 9 uur zijn we hier vanochtend om 8:44 lokale tijd (2:44 in Nederland) geland. Wat is het voor mensen met lange benen toch een drama om zo lang opgevouwen te moeten zitten. Maar goed, we hebben het weer overleefd. Het eten was trouwens goed en er was gratis drank (Baileys mmmm...). Onderweg hebben we allebei nog wat slaap gepakt. Na aankomst op het vliegveld verliep alles perfect. We hadden ontzettend snel de tassen, er stond iemand te wachten met een bordje "SLA Vos M Dijk" en 10 minuten later zaten we in een autobusje op weg naar het hotel. In dat busje zaten ook twee andere Nederlanders die via Koning Aap reizen, maar die gingen naar een ander hotel. Toen ... read more
Mark, klaar voor de reis
Ons vervoer naar China staat klaar
Sylvia bij een groen dakornament

Tot: 0.086s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 61; dbt: 0.0568s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb