Trekking dag 6: berg af & douchen!!!

Asia
October 17th 2014
Published: October 28th 2014

Van Nagthali naar Thuman

Vandaag weer veel hoogtemeters naar beneden gewandeld. Door bosgebied met oude bomen, waarvan de stam bedekt is met bruine varens. Veel mooie geluiden, krekels, vogels, geluid van het bos. Heerlijk om doorheen te wandelen. Bosgebied werd afgewisseld met kleine akkertjes en weides met koeien en schapen. Het boeren bestaan is hier totaal anders dan bij ons. Koeien, stuk of 10, worden door het grote gebied gedreven, naar open plaatsen om te grazen. En aan het eind van de dag weer terug naar het dorp. Hier zijn trouwens nog veel mensen gekleed in traditionele kleren. Erg mooi om te kunnen zien.

Na de afdaling deden de knieen van Jeanine eigenlijk al flink zeer. Daarom zijn we vandaag eerder gestopt dan gehoopt. Gelukkig waren we in een mooi oud dorpje, veel oude huisjes met rijkelijk versierd houtsnijwerk. En ook een fijn plus punt, dit dorp is eigenlijk niet toeristisch. Eindelijk even geen grote groepen duitsers of fransen. Oja, een bijna de hot shower vergeten! Eindelijk na bijna een week weer weer douchen, schoon haar! Haha, alleen Jorn dacht dat het warme water van de zonnecollector op was, dus is toen maar koud gaan douchen. Alleen bleek later, dat er gewoon een geizer was, die je even aan moest zetten. Jeanine ging dus wel genieten van een hete douche. Hihi

Tijdens het avondeten ging ons gast gezin een film kijken, van de viering van het Tibetaans nieuwjaar. Erg leuk om te zien, maar verschikkelijk om aan te horen. Na 1,5 uur konden we het hoge vrouwen gezang niet meer aan en zijn gaan slapen. ;-)

Tot: 0.034s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0146s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb