Trekking dag 5: berg op!

Nepal's flag
Asia » Nepal
October 16th 2014
Published: October 28th 2014

Van Tatopani naar Nagthali (3165 m)

Het was ongeveer 4 uur lopen, weer lekker veel stijgen en dalen. Met uitzicht op super mooie bergtoppen, door de neerslag van eergisteren zijn de toppen vol met sneeuw. Nu hebben we guesthouse met onwijs mooi uitzicht.

De Nepalezen hadden zin in stukje vlees vandaag. Voor onze ogen werd de kip ontleedt door een super vrolijke Nepalees. Naast veel kippen hebben ze ook veel koeien bij het guesthouse. De koeien zijn hier erg nieuwsgierig. Toen Jeanine ze bij de waterput wilde wegjagen, was ze iets te enthousiast. En met een mooie duikeling, lag ze zelf in de waterplaats. De koe stond nog steeds op dezelfde plaats. ;-)

Jeanine vond het lopen naar Nagthali genoeg hoogtemeters voor vandaag. Maar zoals gewoonlijk zat Jorn nog vol energie. Daarom rent hij nu samen met Urgen en Myianm nog even naar een zichtpunt, maar 1000 hoogtemeters omhoog. Hopelijk gaat hij nu alle toeristen inhalen, die ons vanmiddag voorbij liepen. Jeanine wandelt graag rustig een berg op. Alleen ingehaald worden, heeft een erg slechte invloed op Jorns mannelijksheid gevoel. En ook op zijn humeur trouwens. ;-)
Terug naar Jorns wandeling, vanaf de top kon hij heeeeeel ver in de verte een dorpje in Tibet zien liggen. En heeft hij onze twee reisgenootjes flink de longen uit hun lijf laten lopen. Urgen kon hem nog wel bij houden, maar praten ging niet zo goed meer. Leuk vonden ze het wel!

Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0261s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb