Jut & Jul in de bergen

jutenjulindebergen

Asia » Nepal » Kathmandu October 28th 2014

Zo daar zijn we weer! Terug in Kathmandu, weer stroom en wifi. Onderweg hoorden we over het grote ongeluk op de Annapurna. Wij hebben de tweede dag wel veel regen gehad, maar verder niets. Komende dagen proberen we onze verhalen online te zetten, als de wifi mee werkt. ;-) Hopelijk werkt deze blogsite beter dan de vorige. Sorry voor het switchen, onze trouwe volgers kunnen zich opnieuw aanmelden voor de mailinglist. ;-)... read more

Asia October 18th 2014

Gelopen van Thuman naar Khanjim Vandaag weer een lange dag voor de boeg, na het korte wandeldagje van gisteren. Een eindbestemming stond voor ons nog niet echt vast, we zien wel hoever we komen. Eerst stijl afgedaald naar LingLing en toen weer klimmen naar Briddim. Gelukkig weer prachtig weer, toch brandde de zon wel hard bij het bergop lopen. Maar we hadden gelukkig onze gids om ons moed in te praten. Of beter gezegd ons een wortel voor te houden. "Kijk, daar ligt Briddim al, zijn we zo!" Blijkt dat we eerst weer 400 m moeten afdalen naar brug om een stroompje over te steken en daarna weer 600 m klimmen. Haha, erg goed voor de moraal. Na vermoeid een bordje noodles gegeten te hebben, dachten we, dorpje verder lukt ook nog wel. Was volgens de ... read more
Jorn zit lekker vermoeid op zijn bed, maar zo blij als een kind met zijn donsjas voor 18 euro

Asia October 17th 2014

Van Nagthali naar Thuman Vandaag weer veel hoogtemeters naar beneden gewandeld. Door bosgebied met oude bomen, waarvan de stam bedekt is met bruine varens. Veel mooie geluiden, krekels, vogels, geluid van het bos. Heerlijk om doorheen te wandelen. Bosgebied werd afgewisseld met kleine akkertjes en weides met koeien en schapen. Het boeren bestaan is hier totaal anders dan bij ons. Koeien, stuk of 10, worden door het grote gebied gedreven, naar open plaatsen om te grazen. En aan het eind van de dag weer terug naar het dorp. Hier zijn trouwens nog veel mensen gekleed in traditionele kleren. Erg mooi om te kunnen zien. Na de afdaling deden de knieen van Jeanine eigenlijk al flink zeer. Daarom zijn we vandaag eerder gestopt dan gehoopt. Gelukkig waren we in een mooi oud dorpje, veel oude huisjes met ... read more
Uitzicht vanuit ons guesthouse Potola in Thuman

Asia » Nepal October 16th 2014

Van Tatopani naar Nagthali (3165 m) Het was ongeveer 4 uur lopen, weer lekker veel stijgen en dalen. Met uitzicht op super mooie bergtoppen, door de neerslag van eergisteren zijn de toppen vol met sneeuw. Nu hebben we guesthouse met onwijs mooi uitzicht. De Nepalezen hadden zin in stukje vlees vandaag. Voor onze ogen werd de kip ontleedt door een super vrolijke Nepalees. Naast veel kippen hebben ze ook veel koeien bij het guesthouse. De koeien zijn hier erg nieuwsgierig. Toen Jeanine ze bij de waterput wilde wegjagen, was ze iets te enthousiast. En met een mooie duikeling, lag ze zelf in de waterplaats. De koe stond nog steeds op dezelfde plaats. ;-) Jeanine vond het lopen naar Nagthali genoeg hoogtemeters voor vandaag. Maar zoals gewoonlijk zat Jorn nog vol energie. Daarom rent hij nu samen ... read more

Asia » Nepal » Langtang October 15th 2014

Van Chilime naar Tatopani (tato=heet, pani= water) Wakker worden zonder het geluid van regen. Zou de regen na 1,5 dag nonstop huisgehouden te hebben nu eindelijk afgelopen zijn? Uit het raam zagen we een super blauwe lucht met besneeuwde bergtoppen, yes!! Tijdens het lopen had Jeanine last van de velle zon, maar alles beter dan de regen van gisteren. We kwamen vandaag mensen tegen die gisteren wel verder waren gelopen, zij zaten onder de bloedzuigers, daar hebben wij gelukkig nog niet mee te maken gehad. We kwamen vermoeid aan in Tatopani, een plekje met alleen maar houten huisjes. Stiekem was het wel een beetje toeristisch door de warm water bron. De natural hotspring zat alleen wel vol met Duitsers. De lokale bevolking mooie bedekkende kledij. Toeristen helaas in oma onderbroeken(bruin van de modder), met flubberbenen en ... read more

Asia » Nepal » Langtang October 14th 2014

Regen. Regen. Regen. Ons plan was om door te lopen naar Tatopani, waar je kan genieten van een natuurlijke heet water bron. En daar zagen we wel naar uit na het verblijf in de Home stay. Alleen de regen gooide roet in het eten. Volgens Jorn had het de hele nacht hard geregend, hij had namelijk geen oog dicht gedaan. Terwijl Jeanine door alle onweer heen geslapen is. Meestal is dit andersom. ;-) Na het ontbijt waagden we ons toch door de regen, als ons echte Nederlanders betaamd. Onze gids kreeg nog snel een plastic zijl mee om onder te lopen, want hij had geen regenkleding mee. Hij zei immers aan het begin van de trekking 'het regent nooit in oktober'. Nu dus wel.. De orkaan in India heeft het weer hier ook omgegooid. Het bleef ... read more

Asia » Nepal » Langtang October 13th 2014

Jaaa! Vandaag eindelijk begonnen met onze trekking! Eerst twee uur flink steil omhoog, dat ging natuurlijk nog niet helemaal soepel. Na de klim konden we even opkrachten komen met lekker bakje thee. Samen met ons klom ook een zwitsers echtpaar omhoog, echt super toffe mensen. (Die we in het vervolg van de trekking nog vaker zijn tegengekomen) Hopelijk kunnen wij op die leeftijd ook nog zo soepel omhoog wandelen. Na de thee volgende een lange en mooie wandeling door afwisselend landschap, vooral de gele korenbloem velden waren prachtig. Vermoeid en voldaan kwamen we aan in Gotlang. Een klein Tamang dorpje met alleen huisjes van steen met houten daken. Om goed de cultuur te kunnen beleven had onze gids een Homestay geregeld, om zo echt deel uit te maken van het leven in Gotlang. Klinkt natuurlijk super ... read more
selfie
lachen...!
nog een selfie

Tot: 0.105s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 73; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb