Blogs from Nepal, Asia

Asia » Nepal » Bhaktapur October 14th 2019

Dag 6: Namobuddha en Panauti We stonden vandaag om 5u30 op om naar de prachtige zonsopgang te kijken. Het was vermoedelijk een enorm prachtige zonsopgang, maar helaas konden we ze niet zien omdat het te mistig was. Ach ja, nog een kans verder deze reis in Bandipur. :) Gelukkig konden we wel buiten ontbijten met zicht op een (halve) prachtige vallei! We moesten al vroeg vertrekken. Het was namelijk enkele uren rijden tot onze volgende stop. Karen en ik deden ons dutje gewoon verder in de auto. we gingen weer verder de bergen in en de mist trok geleidelijk aan weg. Toen ik mijn ogen opende na een toch wel lang dutje, zag ik de besneeuwde toppen van de Himalaya. Prachtig om te zien! We stopten dan ook even om enkele foto's te nemen. Onze auto ... read more

Asia » Nepal » Nagarkot October 12th 2019

Deze ochtend zwaaiden we ons eerste hotel vaarwel. Het was een enorm goed hotel, dus de toon is gezet! Hopelijk is de rest even goed. Onze eerste stop was Bouddhanath, een witte bol met vlaggeskes volgens één van de grootouders. :) En eigenlijk hebben ze geen ongelijk. We kunnen er maar mee lachen, maar op zich was het heel indrukwekkend. We namen hier dan ook enkele foto's en gingen een klooster binnen waar een gigantisch beeld van Boeddha stond. helemaal in goud gecoat. Ook stond er een gigantische gebedsmolen, waar we rond gingen en eraan draaiden. Onze gids had deze stoepa al genoeg gezien, dus gaf ze ons even vrij om erop te gaan wandelen en de winkeltjes daarrond te verkennen. Volgende stop: Pashupatinath! Onderweg naar daar kwamen we zowat elke Nepalese militair in het land ... read more

Asia » Nepal » Patan October 11th 2019

Vanochtend werden we aan de ontbijttafel omvergeblazen door zowat alle stereotypes. Een Nederlander die zijn toast met kaas door de grill stuurde terwijl er overduidelijk opstaat dat het niet mag. Chinezen die heel de tijd aan het bellen waren aan tafel, En Engelsen die hun eigen thee bij hadden. Het was de moeite. Also: 2 soorten Pannenkoeken!!! na het overheerlijke ontbijt stond onze gids ons weer op te wachten in de lobby. Ze vertelde de dagplanning en we stapten in de auto en reden naar de eerste stop: Swayambunath (de Monkey Temple) Onderweg vertelde ze het verhaal van Buddha en hoe Kathmandu tot stand kwam. eigenlijk best een mooi verhaal. Normaal doe je 365 trappen om tot boven te geraken, maar onze gids wil deze natuurlijk niet elke tour doen, dus glipten we binnen langs achter. ... read more

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel October 10th 2019

helemaal uitgerust (of toch al voor een groot deel), gingen we ontbijten. Als één van de laatsten, want vandaag konden we uitslapen. Het ontbijt is hier ook geweldig. Veel keuze en vooral: pannenkoeken! Kan een dag nu nog beter beginnen? om 11u hadden we afgesproken met onze gids in de lobby om vlak daarna te vertrekken naar het Royal Palace, alé, het nieuwe en morgen bezoeken we het oude. Ah ja, en de dagen erna bezoeken we nog een royal palace ... :) En dat sinds er vanaf 2006 geen koning meer is in Nepal. Dus momenteel zijn het voornamelijk musea. De laatste koning woont nu gewoon in Kathmandu, tussen de gewone mensen. En eigenlijk zag het paleis er (ondanks de grootte en de vele kamers) er helemaal niet zo chique uit als je van een ... read more
DJI_0025
DJI_0029

Asia » Nepal » Kathmandu October 9th 2019

Alles thuis opgeruimd, ingepakt, dus klaar om te vertrekken! We vertrokken goed op tijd (uiteraard, we gingen met de Beyensen 😊) en kwamen dus goed op tijd aan. Nog genoeg tijd voor een drankje en uit te zoeken waar we moesten opstappen. Uiteidelijk gevonden, namen we afscheid van mijn schoonouders (nu kan ik het ECHT zeggen) en gingen we wachten. We waren als eerste aan de incheckbalie en ik speelde er wat op mijn Nintendo Switch en Karen las op haar splinternieuwe e-reader. Verder ging alles hier vlot en was het vooral wachten. Aan de gate speelden we nog enkele spelletjes Clever. We vlogen met Etihad Airways en niet met KLM zoals gedacht. Gelukkig hadden ze even goede films en kon ik detective Pikachu nog zien en nog een comedy. Weliswaar een gecensureerde versie want 'duck' ... read more
7B5D54FC-CDB0-4B97-A6AB-930A47570C3E.
B0687F52-BB28-4980-AA72-926E33BD920D.
295659E7-9539-445E-BDD1-0C46395EEF52.

Asia » Nepal » Kathmandu April 29th 2019

We all met for breakfast at 07:00 and Rusha met us. I thought she was going to sort out finances for our trip. We owed money for the bungee jumps but she owed us for the cheaper day tour and for the lunches and dinner at Pokhara. I aked her about it but she said she was going to just leave it. I also figured that it would work out about even so we were happy to leave it as well. Nick’s pick-up was due at 07:00 but was a little late so we had a chance to say goodbye. After breakfast we finished packing and were ready on time fore our 08:30 pick-up. It was also a little late but traffic was fine and we got to the airport with plenty of time to spare. ... read more

Asia » Nepal » Kathmandu Valley April 28th 2019

As usual, woke early at 06:00, we all met for breakfast at 07:30 in The Beatles room as usual and got a call from our guide at 08:30, but when we got down we couldn’t see him but could see our van so we went out but no guide. We asked the driver, who was the same driver we had on our early city tour, and he said the guide was in the hotel lobby so we got him to go back with us and point him out. Finally found him sitting in a low chair near the travel desk and off we went. His name is Som and he was a little hard to understand but he tried hard. It seemed like he had set spiels for certain places and he would rattle them off ... read more
_DSC5397
_DSC5403
_DSC5406

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel April 27th 2019

Woke up at 05:45 to pack the duffel bags for our 06:30 pick-up. A bit of confusion on check-out which I had half expected in regards to the lunch and dinners on the first day. Rusha had confirmed the company would pay for the first day’s meals, but the hotel did not know about it, so Mitch paid for them and will deduct the costs from the money owed for the bungee jumps. The same guy who picked us up from the airport took us to the bus station and had our tickets and seats organized. It was just a 15 minute drive to the bus station which was near the airport so we had a 30 minute wait before the bus left on time at 07:30. It was pretty hairy ride with only a 2 ... read more
_DSC5327
_DSC5352
_DSC5380

Asia » Nepal » Pokhara April 26th 2019

I woke up early at 06:00 and did some blogging until the arranged breakfast time of 08:00. Nice buffet breakfast before stating our tour at 09:00. It turns out that the un-named guide from yesterday was not our guide for this day tour and in fact, there was no guide. It was just a driver taking us around to designated sites, very similar in fashion to when we hired a driver or taxi for a day in Bolivia and Ecuador last year. He limited English and it was quite amusing at times as we tried to make him understand what we wanted. Overall the Pokhara highlights tour was pretty underwhelming compared with what we had seen during our trek. The first stop was Devis Falls which didn’t even compare that well with no name falls we ... read more
_DSC5031
_DSC5035
_DSC5049

Asia » Nepal » Pokhara April 25th 2019

Woke up very early this morning at 05:00 by a group of guests who must have been leaving for the first flight out of omsom. Couldn’t get back to sleep so got up and did some work on photos. We all met for breakfast just before 08:00 and left for the airport 08:45. It was just a 5 minute walk to the airport and the porters also came with us and carried the big duffel bags. We then waited for a while before Sudarshan got our boarding tickets and we had to put all our luggage on a scale. We mentally added up our group weight and thought we were under the 15kgs each we were allotted but to our surprise they said we were 5 kgs over for the group. Considering that’s just 1 kg ... read more
_DSC4872
_DSC4898
_DSC4909

Tot: 1.579s; Tpl: 0.033s; cc: 12; qc: 71; dbt: 0.0393s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.5mb