Trekking dag 7: Nepalees vlak

Asia
October 18th 2014
Published: October 28th 2014

Gelopen van Thuman naar Khanjim

Vandaag weer een lange dag voor de boeg, na het korte wandeldagje van gisteren. Een eindbestemming stond voor ons nog niet echt vast, we zien wel hoever we komen. Eerst stijl afgedaald naar LingLing en toen weer klimmen naar Briddim. Gelukkig weer prachtig weer, toch brandde de zon wel hard bij het bergop lopen. Maar we hadden gelukkig onze gids om ons moed in te praten. Of beter gezegd ons een wortel voor te houden. "Kijk, daar ligt Briddim al, zijn we zo!" Blijkt dat we eerst weer 400 m moeten afdalen naar brug om een stroompje over te steken en daarna weer 600 m klimmen. Haha, erg goed voor de moraal.

Na vermoeid een bordje noodles gegeten te hebben, dachten we, dorpje verder lukt ook nog wel. Was volgens de gidsen maar 45 min wandelen en net zo vlak als Nederland. Oke, dat bleek natuurlijk niet het geval. Ze bedoelden, Nepalees vlak! Vergelijkbaar met stevige wandeling door heuvelig limburg inclusief flinke trappen. En oja, drie kwartier bleek ruim anderhalf uur te zijn.

Na een welkom onthaal door de vrouw van Tashi, moesten we plaats bij het haardvuur in de keuken, gevuld met heerlijke geur van kruiden. Tot onze verrassing bleek de pan gevuld met kip! Onee, die kip is speciaal ter gelegenheid van ons bezoek geslacht. Toen viel bij ons het kwartje, de jongens had wel een eindbestemming vandaag.

Tot: 0.036s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0175s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb