Siste dagen i Nagpur

Asia
February 6th 2014
Published: February 7th 2014

Vi startet morgenen i dag med en stor og god frokost på hotellet. Utvalget av mat her er helt enormt og servicen er alle tiders! Etter frokosten dro vi alle sammen til Iris for å møte den ene sjåføren vår der. Halvparten av oss dro rett til skolen, Nav Jeevan, mens andre halvparten dro til fruktmarkeder for å kjøpe frukt til barna. I bilen hadde vi fra før av med oss en del leker som vi skulle gi til barna sammen med masse frukt. Til sammen ble det kjøpt 4-5 fulle esker fulle av druer og appelsiner

Barna ble veldig glade for å få både frukt og leker. Vi kunne desverre ikke gi alle en leke hver, men lærerne på skolen tar seg av lekene og porsjonerer de ut til barna mens de er på skolen. Situasjonen her nede er at barna ikke er så vant til å ha leker så de vet kanskje ikke hvordan de skal ta vare på de, eller at de tar de med seg hjem og selger de. Så stort er behovet for penger. Det som er viktig for barna hjemme i Norge, er kanskje ikke så viktig for barna her i India. Man prioriterer helt forskjellige ting. Vi håper likevel at de kan få litt glede av lekene mens de er på skolen. I tillegg til frukt og leker trenger skolen også penger til å betale de flinke lærerne som jobber der. Det er ikke alltid de har alle pengene til dette, så i perioder har det skjedd at lærerne har måttet arbeide frivillig. Hvis noen kunne tenke seg å donere en femtilapp eller to er det bare å ta kontakt med meg. Pengene går til en veldig god sak; Mange fine mennesker som jobber kun for barnas beste og som sørger for at barna kan utdanne seg.

På ettermiddagen dro vi fra skolen og til Sadar, et område i Nagpur. Der har vi fått sydd både sarier og dresser, Vi dro for å hente disse, og deretter ble det en tidlig kveld på hotellet hvor vi avsluttet kvelden med litt kinamat og vin. Dette er den siste kvelden til meg og Maren, før vi reiser videre til Delhi.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb