Funfacts


Advertisement
India's flag
Asia » India
February 7th 2014
Published: February 7th 2014
Edit Blog Post

Funfacts





Kuene



Kuene går rundt i gatene her, som kattene gjør hjemme i Norge. De vandrer rundt omkring og spiser, drikker og ligger hvor hen det måtte passe seg. Men det viser seg at disse kuene faktisk har et sted å bo. De har et hjem som de går hjem til hver kveld, for så å vende tilbake til gatene neste dag.



Det samme gjelder vannbøflene og løshundene. Hundene har faste områder de holder seg til.





 





Tut tut sier onkels bil



Man kan skrive en hel avhandling om de forskjellige tutene kjøretøyene bruker. Etter flere dager i traffikken har vi ikke kunne unngå å legge merke til disse forskjellige måtene å tute på. Det er den samme regelen som gjelder for alle ; DET ER INGEL REGLER, man skal bare unngå å kollidere.



Få korte tut på rad - Her kommer jeg!!



Høyest tut - Forkjørsrett!



Et langt tur før du kjører ut i et kryss - her kommer jeg, du ser meg ikke, men jeg befinner meg rett rundt hjørnet!



En lang tut - Jeg ser deg, bli hvor du er, så kjører jeg forbi deg!



Det skal sies, at antall ulykker i trafikken i Nagpur er svært få, til tross ingen regler!









Fortauet



Fortauene i Nagpur er oppskrytt; Her går man ikke på fortauet! Det er breie, fine og rene fortau de fleste steder, men tydligvis ikke brukbare. Helst skal man gå mellom fortauet og kjørebanen. Et ca 15 cm bredt område. Vi forstod etterhvert hvorfor; Forstauene er så høye, og de blir avbrutt de fleste steder pga innkjøringer og boder osv .. Man sparer både tid og irritasjon på å bare la være, og heller risikere livet ved å gå i veien.









Hoderisting



Indere rister på hodet/beveger hode sidelengs når de snakker. Vi kunne ikke skjønne hva dette egentlig betydde. var det et tegn på at de forstod oss? var det et tegn for ordet, nei? et tegn på ja? eller et tegn på "jeg hører hva du sier, men jeg er likegyldig?" Vi Kunne ikke skjønne hva dette fenomenet var og vi har vel fortsatt ikke blitt helt kloke på hva de ønsker å si med denne bevegelsen.

Advertisement



Tot: 0.143s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 48; dbt: 0.081s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb