Lise

360travel

Denne bloggen ble opprettet pga en tur til India, men kommer nok også til å bli brukt som en scrapbook for senere reiser.

Asia » India February 10th 2014

I dag gikk turen først til Old Delhi. Vi fikset oss en guide og en sjåfør som fulgte oss rundt omkring i både New Delhi og Old Delhi. Turen gikk aller først til en av Indias største moskeer. Her ble vi sendt ut av bilen med et par morgenkåper tøfler og 500 rs opp en trapp og inn i en "utendørs" moske. i det vi betalte inngang, ble vi kledd i et par fine blomstrete tynne morgenkåper og inn bar det. En kjempestor moske med fin utsikt ut mot det Red Fort. (Vakre bilder av oss i badekåpe og tøfler kommer om ikke så lenge). Deretter gikk turen til et kryddermarked. Her fikk vi smake og lukte på mange forskjellige krydder, og ikke minst; selveste Erna Solberg hadde vært her!! Fyren i krydderbutikken viste stolt fram ... read more

Asia » India February 9th 2014

Lørdag dro vi først til et sikh tempel i nærheten av hotellet, for så å gå litt på markedet ved siden av. På vei til markedet går man forbi et område hvor man kan se familier som bor under svært dårlige forhold. Det er hus i dårlig fatninger, henger klær overalt til tørk og det er mye søppel. Kontrastene er store. Før man kommer til selve markedet går man også gjennom et område med mye tiggig. Her sitter det mennesker på rekke og rad med bandasjer her og der for å tigge penger. Har lest at det meste av tiggigen i India er organisert, dvs at det finnes en bakmann, men usikker i hvor stor grad og om det gjelder alle. I dette området var det også to stasjoner som delte ut suppe. Mens vi er ... read more
Sacred Heart Cathedral

Asia » India February 7th 2014

Funfacts Kuene Kuene går rundt i gatene her, som kattene gjør hjemme i Norge. De vandrer rundt omkring og spiser, drikker og ligger hvor hen det måtte passe seg. Men det viser seg at disse kuene faktisk har et sted å bo. De har et hjem som de går hjem til hver kveld, for så å vende tilbake til gatene neste dag. Det samme gjelder vannbøflene og løshundene. Hundene har faste områder de holder seg til.   Tut tut sier onkels bil Man kan skrive en hel avhandling om de forskjellige tutene kjøretøyene bruker. Etter flere dager i traffikken har vi ikke kunne unngå å legge merke til disse forskjellige måtene å tute på. Det er den samme regelen som gjelder for alle ; DET ER INGEL REGLER, man skal bare unngå å kollidere. Få korte ... read more

Asia February 6th 2014

Vi startet morgenen i dag med en stor og god frokost på hotellet. Utvalget av mat her er helt enormt og servicen er alle tiders! Etter frokosten dro vi alle sammen til Iris for å møte den ene sjåføren vår der. Halvparten av oss dro rett til skolen, Nav Jeevan, mens andre halvparten dro til fruktmarkeder for å kjøpe frukt til barna. I bilen hadde vi fra før av med oss en del leker som vi skulle gi til barna sammen med masse frukt. Til sammen ble det kjøpt 4-5 fulle esker fulle av druer og appelsiner Barna ble veldig glade for å få både frukt og leker. Vi kunne desverre ikke gi alle en leke hver, men lærerne på skolen tar seg av lekene og porsjonerer de ut til barna mens de er på skolen. ... read more
1658710_10153827390010055_545483427_o
1891049_10153827371475055_218266228_n
1795584_10153827375735055_2057827477_n

Asia » India February 3rd 2014

Endelig kom vi oss fram til Nagpur. Vi kom fram til en liten flyplass med barnetv traktorer kjørende rundt og hvor kontrolltårnet rakte kanskje 10 meter over bakken. Vi har fått smake litt på luksuslivet og ble hentet av to sjåfører og kjørt tilbake til hotellet vårt. Noe som viste seg å være et meget fint hotell med store rom, uvirkelig stor frokost/middag og med svømmebasseng og fitness room. Hver kveld kommer det en og banker på døren vår og spør om vi har lyst på sjokolade. Slik liker vi!!! :) Da vi hadde ankommet hotellet tidlig på morgenen søndag, var det rett på frokost, og deretter rett til sengs for et par timer søvn. Hadde en god del å ta igjen etter en natt venting på flyplassen i Mumbai. På ettermidagen reiste vi til Aneeta ... read more

Asia » India December 16th 2013

For de som ikke kjenner meg, er jeg 28 år gammel og adoptert fra India. Jeg ble adoptert når jeg var 13 måneder gammel fra byen Nagpur. Jeg er oppvokst på et lite sted på østlandet i Norge, hvor jeg har hatt en fantastisk oppvekst sammen med familie og gode venner. Vi er en gjeng som snart reiser nedover til hjembyen vår i India for å oppleve, byen, menneskene og alt hva Mother India har å tilby. Det hele startet med en kort mail til kontakten min i adopsjonsforum, hvor jeg spurte om navnet på barnehjemmet og hvem som hadde drevet barnehjemmet jeg bodde på som baby. Og med stikkordene Mrs Wilkinson og navnet på barnehjemmet, var det bare å sette i gang å google. På dette tidspunktet visste jeg at barnehjemmet var blitt nedlagt, så ... read more

Tot: 0.117s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 60; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb