82.den - presun ternate


Advertisement
Asia
May 3rd 2019
Published: May 6th 2019
Edit Blog Post

V noci sa spustil riadny lejak ale rano uz slnecno.

Som cakal, ze mi chlapci daju aj ranajky ale vydrbali sa na mna.

Mladseho sa pytam, kolko som dlzny, 100k, tolko som aj mal v plane im dat.

Mozno keby tu bol ich sef, bolo by to gratis, ktovie.

Opustam ustav s tym, ze behnem na blizku plaz.

Plaz klasicky cierna ako vacsina v okoli. Na nej pasuce sa kozi v odpadkoch. Plaz siroka ale odpadky na zaciatku a hlavne mokry piesok ma odradzuju od pobudnutia tu.

Na hlavnej skusam stopnut prve auto, plne. Po chvili vsak oproti mne ide sofer zo vcera aj s jednym pasazierom. Podla mna mu dali echo chalani z ustavu.

Nuz nasadam a ide sa.

Cesta rovnaka ako vcera avsak ziadne zachadzky ci tankovanie.

V jednej dedine opat strom cez cestu. Domaci ho vsak upratali velmi rychlo. Ono tie stromy su neni nahoda, je tu cieleny vyrub pri ktorom na chvilu zastavia velmi riedku premavku.

Sli sme aj okolo vojenskeho stanovista, tu vsak oproti vychodnemu pobreziu ziadny vojaci s gulometom ale iba vojenske prilby na stole.

Nechavam sa vylozit v centre jailolo.

Soferovy davam o 20k, to som mu chcel dat uz vcera.

Padam na banany a plnene placky, k tomu vyborna verzia es.

Po jedle chvilku relaxu v parku pri mori. Tu zacatie susenia veci.

Este som rozmyslal, ze tu ostanem noc a pobeham okolie ale mraky a predpoved pocasia ma presvedcili o opaku.

V pristave opat predrazena lod, platili vsetci rovnako, tak zadny ojeb na turistov.

Po dlhom case som sa v dopravnom prostriedku viezol aj so zvieratom. Prepravovali sme sliepku v krabici.

Najskor som chcel zobrat z dufa dufa ojek az na ubytko ale nemal som net, tak som nevedel ci je volne.

Zastavka pri sultanovom palaci v jednom ubytku. Cena 205k.

Pesibusom prichadzam az do restiky ss. Tu vycapene free wifi, co vsak pravda nebola. Keby vim ani tam nejdem.

Dal som si cumi (chobotnicky). Boli ok ale nic extra. Avokadovy dzus s mliekom tez poslabsi. Dolezity bol vsak zachod. Konecne, bo uz som v meste rozmyslal kam zalezem a zahram sa indiu, kde som sral na ulici skovany za autom avsak z prilahlej pevnosti bol na mna idealny pohlad.

Zpred restiky nakonec berem ojek do kurnya homestay.

Tu klopem, nikto, zhavim wifi (nastasti nezmenili heslo), po chvili mi otvara domaca. Ostavam tu dve noci.

Cakam kym mi prichystaju izbu. Kyblova sprcha a nachystanie veci na pranie.

Trosku spanku a poobede vybehnutie do jedineho kina v sirokom okoli na avangers : endofgame.

Zvlastnost je, ze tento film tu mal premieru skorej nez v usa (aspon podla netu).

Po kupe listka, nazad na prizemie do supermarketu na nakup pozivne. Predsa len 180min je 180min.

V supermarkete strasne dlhe rady pri pokladniach, cakal som dobrych 15min.

Flasky a chipsy nebol problem prepasovat do kina.

Pred zaciatkom filmu do saly este nabehla v uniforme predajkyna popcornu a coly.

Klasicky najskor reklama, uputavky na filmy (indonezska kinematografia vyzera zaujimavo). Varovanie aby ludia nenatacali film, v kute su udajne skryti spiony s termokamerou.

Po filme zistene, ze to bola pravda. Ozaj v kute bol clovek s kamerou a snimal publikum.

Obcas chodili ludia hore dole, niektory prisli aj 15min po zaciatku filmu.

Co ma vsak uplne dorazilo, rodinky s malymi detmi (1-4rocne). Naco take male deti beru do kina a este na takyto dlhy film. Nepochopim.

Film sa mi lubil i ked tie feminsticke prvky pri zaverecnom boji si mohli odpustit. Taktiez predanie stafety novemu kapitanovy amerika, ktory je od teraz cernoch.

Na zamyslenie prisiel i uplny koniec ked kapitan amerika zmenil svoju buducnost.

Chcel som dockat az pokym neskoncia zaverecne titulky, reku ci tam este nieco nebude ale v sale uz nik nebol tak som sa pobral prec.

Po jedle este supermaket, nakup jedla na zajtrajsiu turu, kupa pasty a zubnej kefky. Rady opat velke, cul cakacka len 10min. Mojou kartou sa platit nedalo.

Na jedlo zapadnutie do dakej malej putiky.

Na ubytku opat vsetci zalezeny v izbach.

Co ma prekvapilo, pradlo nebolo vyvesane, vraj rano.

No prt, som si to vyvesal sam. Ozaj nepochopim zmyslanie tejto domacej. Zrejme keby bola mama fit, uz by to bolo vybavene.

Kupa letenky cez traveloka prebehla bez problemov. V nedelu opustam severne moluky, ktore vdaka nevydarenemu pocasiu sa radia na najhorsi region indonezie co som navstivil.

Jednotka je furt flores a dvojka sulawesi, medzi sumatrou a javou minimalny rozdiel.

Foto

Jailolo

https://photos.app.goo.gl/G9EPyEuQXhqziB5f7

Naklady :

Vyber 2mil r = 125.81€

Kijang zpod sopky - jailolo : 70k r
Ubytko vo vulk.ustave, vecera : 100k r
6xsnack, es : 14k r
Rychlolod jailolo - ternate : 100k r
Coca cola 0.25l plech : 6k r
Ryza, cumi, avokadovy mliecny dzus (ss restika) : 66k r
Ojek na ubytko : 15k r
Letenka lion air ternate - makasar : 64.81€ (revolut cez traveloka 1.033mil r)
Nakup : 25k r
Kino : 40k r
Nasi goreng, es jurak : 30k r
Coca cola 0.25l plech : 6k r



Advertisement



Tot: 0.568s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 43; dbt: 0.3204s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb