83.den - ternate (sopka gamalama)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate
May 4th 2019
Published: May 6th 2019
Edit Blog Post

Budicke okolo 7.00.

Ranajky ziadne, bo vsetci spali.

Vonku sa na prvom stanovisti snazim odchytit ojek, nikto.

Tak kusok dalej na druhe stanoviste, tam sa dari ale zadraho.

Prudke stupanie, vodic ma vyhadzuje na zaciatku treku.

Su dva zaciatky, ja som isiel s tym co je blizsie a je kratsi (na mape ten vlavo)

Najskor zacina pohodove stupanie po sirokej polnej cesticke.

Neskor stupanie pritvrdzuje.

Obieham rodinku (?). Ti v dakom posvätnom obleceni, planuju hore prespat.

Odbocka, no tu som ignoroval. Po par metroch vsak radsej kukam do mapy. Mal som odbocit. Tak nazad. To uz ide oproti mne najmladsi clen rodinky, ten tez neodbocil.

Za odbocku domcek, odtialto uz vedie len klasicka tur.trasa. stupanie je dost velke.

Podlozie mokre, dole to bude teda zaujimave.

Obcas na zemi odpadky.

Po dlhej dobe prichadzam do stanoveho tabora kde je rozlozena omladina.

Je tu kopa odpadkou, dokonca velka kopa co tleje. Iq azia skoda reci.

Nastava nekonecne fotenie.

Pri stanovom tabore sa spajaJu obe trasy. Miestny guide mi vravi, ze i druha trasa je schodna ale je dlhsia.

Pokracujem v stupani.

Oproti mne klesaju dalsi mladici.

Opustam les (?) a dostavam sa do pasma vysokej trstiny. Obcas idem tunelmi.

Tada a som na dohlad sopky.

Posledne mierne stupanie cez trstinu kde je strasne vela cesticiek ale vacsina vedie na upatie sopky.

Tu armada.

Hned ma odchytavaju a opat zacina nekonecne fotenie.

Po spolocnych fotkach si uz konecne obzeram sopku.

Na samy vrchol asi nevylezem.

Vyhlad fajn.

Nasledujem par vojakov a idem vyssie do trstiny.

Chodili sa tam modlit.

V obluku vytvoreneho z kamenov boli polozene zelene nastrihane listy uzkej palmy (?).

Isol som dalej do trstiny ale cesta nikde neviedla.

Na upati sopky vidim guida co sem doviedol skupinku vojakov.

Klesam k nemu po kamenistom povrchu.

Davam mu trochu vody.

Nabada ma aby som siel s nim hore na sopku. Ked vidim, ze ide aj par vojakov pridavam sa.

Stupame ku kadiacemu kominu, dym dost smrdi a stipu ma oci.

Bol som v tom, ze ideme az na samy vrchol, no guide ma ohlasuje nech idem nazad, bo je to vraj nebezpecne.

Ok, tak idem nazad. Ono ako som stale stupal tak dym siel so mnou a fakt dychanie bolo nahovno.

Z okraja sledujeme stupajuci dym, zas fotky.

Neskor klesanie a relax.

Prava topanka je na tom zas horsie.

Tato sopka sa mi lubila, pekne pocasie, stiplavy dym, fajn vyhlady a dobre stretko s vojakmi.

Cestou lepim nalepku. Neskor ma dobiehaju dvaja vojaci, come back a som v pici, uz som myslel, ze ma dosli zobrat aby som nalepku odlepil.

Nastastie nie.

Neskor sa obcas na trase predbiehame.

Dole to ide svizne, len tri mensie pady.

Stretavam aj skupinku v posvatnom obleceni, ti su neni este ani v polke stupania.

Pauza pri domceku kde do seba tlacim tuniakovu konzervu. Opat ma dobiehaju dvaja vojaci aj s guidom, tomu zas davam trochu vody.

Zaverecne klesanie po prirodnom chodniku a napojenie sa na asfaltku.

Tu opat kopa zdraviacich ludi.

Dost ludi bolo prekvapenych, ze som siel na sopku sam.

Zacina moja mania pitia sladkych napojov. Tolko som za den nevypil ani nepamatam.

Cim som klesal nizsie aj ceny klesali.

Na ubytku sprcha a mensi spanok.

Na vecer som chcel vybehnut na grilovanu rybu kde som bol minule ale jaksi som to nenasol.

To ale nevadi bo som nasol rm new majsa, oproti mesite.

Regularne kusy kurata, hned som si dal dva kusy.

Dosli sem aj soplaci co prave dohrali futbal. Tak rusno.

Odtialto idem este kuknut odporucanu artcoffe.

Objednava sa a plati sa hned pri vstupe co je dost debilita ked si chce clovek doobjednat musi ist zas k vstupu do kaviarne.

Ta pekne zariadena, wifi moc nefungovalo a chybala muzika.

Obcas tu byvaju aj zive koncerty, no dnes nic.

Ceny dobre nadhodnotene ale miesto utulne.

Kedze wifi nic moc a ziadna hudba, stacilo uplne radio, pobral som sa na ubytko.

Este k obsluhe, ta super ale sklamalo ma pri plateny, ze ceny boli uvedene bez dph (10perc) a pokladnicka si sama dala tringelt (2k).

Na ubytku domace v izbach.

Ja som si po tme zvesil pradlo, porelaxoval na terase, zbalil sa a zalahol spat.

Dnesna 14km tura za 7.5hod hrubeho casu bola velmi pekna.

S molukami sa teda lucim s usmevom.

Foto

Ternate

https://photos.app.goo.gl/h9XYkBSGubMCP4HN7

Naklady :

Coca cola plech 0.25l : 7k r
Coca cola plast 0.39l : 7k r
Pepsi plech 0.33l : 7k r
2xkura, ryza, es jeruk : 33k r
Ice capucino : 30k r
Fanta jahod, plech 0.25l : 7k r
Voda 1.5l : 8k r


Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0554s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb