81.den - sopka gamkonora


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku
May 2nd 2019
Published: May 6th 2019
Edit Blog Post

Noc totalne nahovno, vdaka trtkajucim opilcom co behali hore dole.

Nadranom vypadok prudu, bez fan dost teplo.

To mam este aj topanky stale vlhke.

Vyplacam ubytko, na radu domaceho idem do pristavu (10min pesi) odkial chodia kijang smer sever.

Do pristavu sa vsak nedostavam, jeden ma nabera pred peknou mesitou.

Kijang sa spozna lahko, trubi na ludi, ked maju zaujem zamavaju a on ich nabere.

Zistujem zakolko k zaciatku trialu na sopku gamkonora. Recepcny vravel 60k, sofer 50k.

Ang nevi, volaco mi naznacoval, pochopil som, ze asi chce najst este pasazierov.

V aute handrova hlava.

Sedim v predu, tak pohodicka.

Sofer hned prepina indonezsku muziku na bon joviho.

Playlist na usb kluci, radio tu nefrci.

Vsetko vyzera ok az pokym sa nezacneme vracat nazad do mesta.

Ideme do neakej zapadnutej diery.

Tu uplne uzke ulicky, ludia velmi jednoduchy.

Po telefonatoch nachadzame spravny dom, kde vykladame naklad.

Tak reku uz konecne smer moja destinacia. Nie.

Treba natankovat. Pumpa ako je na takychto odlahlych miestach zvykom plna cakajucich aut. Sme 10 v poradi.

Cez cestu kupujem ranajky (plnena velka buchta) snacky na turu.

Sofer obsluhuje auta. Sa asi chce ukazat, ze vezie buleho.

Nadrz plna a uz si to konecne valime.

Cesta kvalitna az na dve diery.

Okolie pekne hornate resp sopkovite. Sopiek je tu fakt kopa.

Pozitivum, konecne neprsi a je slnecno.

Krizom cez celu vozovku strom, ten orezavali domaci. Rychla akcia tak nie moc velke zdrzanie.

Sofer je tu dost popularny.

Prichadzame do dedinky tesne pred zaciatkom treku. Nazov neviem, ale i tak by bol na dve veci, bo ani jedna mapa neukazuje nazov dediny.

Tu vykladame handrovu hlavu.

Sofer mi dava ponuku za 500k, guide na sopku, noclah s jedlom a dovoz nazad do jailalo.

Prichadzame do statnej budovy vulkanickej organizacie.

Tu dvaja mladici, sef je v ternate.

Odtialto monitoruju sopku. V kancli grafostroj na otrasy, fotky sopky pri vybuchu.

Beriem papier a soferovy vravim, nech mi ponuku napise.

Ha v cene 500k, uz neni guide. Tak nist.

V statnej budove mozem prespat, vraj kolko dam tolko dam, len problem s vecerou. Bude len ryza.

Prichadza guide, mlady chalan. Pyta 200k, udajne guide stoji 100k/osoba ale treba byt viacery.

Tak to prijimam, i tak nemam inu moznost. Sam hore nechcem ist, bo nepoznam cestu a v mapach neni zakreslena.

Co ma dostava je poziadavka guida, ze nech mu este kupim cigarery a vodu. No picu, dostanes 200k, kup si sam.

10.30 startujeme, zaciatok je hned oproti budove.

Prve razcestie treba ist dolava a druhe doprava, inak sa ide po dobre preslapanej cesticke.

Vediet to resp mat mapu ani guideho neberem. Nikto nekontroluje ci ide clovek s alebo bez. Ono ani cez tyzdEn sa nikto hore nesplha.

Guide nasadzuje vrazedne tempo. Podla sofera ale aj chalanov z ustavu hore trva cesta 2hod.

Miname par oberacov a spracovatelov kokosu.

Zacina stupanie, moje tempo je okamzite pomalsie.

Guide vsak ide svoje. Musim ho az ohlasit.

Par pauz. Na jednej guide ostava, ja idem hodnu chvilu sam.

Neskor ma dobieha a ide furt za mnu.

Ang nevi ani pipnut.

Opustame kokosvy haj, v lese cesticka v pohode, obcas vsak neaka ta haluz resp list palmy co zavadza.

Po lese prichadza vysoka trstina a po trstine uz len nizka trava so skalami.

Na zemi kopa cucoriedok (?). No sladke moc neboli ale osviezili.

Dlhy oddych na betonovej sachte kde je meraci pristroj na otrasy sopky..

Este mensie stupanie a uz sme pri kratery, pri najnizsom bode.

Vyhlad na more, dedinku obcas zakrili mracna ale pocasie ok.

V krateri jazero.

Klesame k nemu. Je dost studene.

Popri nom prechadzame ku kominu odkial unikaju sopecne splodiny.

Dalsia aktivna sopka teda navstivena.

Guide sa ma pyta ci chcem ist aj na najvyssi bod krateru. No veru nechcem, som dost ko. Po prvych 500 vyskovych metroch som myslel, ze to zabalim. Nevyspaty, ranajky miniaturne.

Na moje prekvapenie nazad ideme krizom cez jazero. Guide ukazuje, ze ok, voda len po podrazky.

Houby, v strede voda tesne pod kolena. Takze topanky opat premocujem. V nemecku budem muset kupit nove.

Voda dost studena, no noham to prospelo.

Na najnizsom bode krateru obed. Susienky. Ten kokot guide mal len vodu. A aj tu si docapoval z pramena kusok pod kraterom.

Po odpocinku klesanie. Hore sme sli 3hod, dole o polovicu menej.

Prakticky sme dole bezali. Nastastie sa to nesmykalo.

Obcas sa mi vsak noha zachytila o lianu ale ustal som to.

To sa neda povedat o guidovy, ten si narazil pri jednom pade koleno.

Na niektorych usekoch boli kopky penez (mince) ako obete bohom.

Co si tak matne spominam v ternate ked som mal dlhy rozhovor s lokalom mi vravel, ze tu boli japonci hladat hrob svojho predka. Ten nenasli ale obete v lese nechali (jedlo, peniaze). Po ich odchode prisli domaci a vsetko zobrali.

Ako osviezenie dostavam kokos. Ten som do seba luskol na tri glgi.

Niektore stromy oznackovane macetou, praca guideho ked sa vliekol za mnu pri stupani.

Prichod do ustavu po cca 6hod a 15km.

Sprcha, vonku nadrz s vodou. V kybloch si naberam osviezujucu tekutinu a idem do domu do sprchy. Tu kyblovacka.

Po sprche vyplacam guida, ktory onicom (aldhin).

V suhrne potom hodim gpx trasu, nech si ju nahodny pouzivatelia mozu stiahnut a nemusia zbytocne platit guida, ktory je dobry akurat tak na otvaranie kokosu. Trasa je bezpecna.

Vyvalenie sa na gauc a kukanie national geographic.

Vecera o 1900. Kopa ryze, nudle, vajco a susene rybicky. Mal som co robit aby som to do seba natlacil.

Po jedle najmladsi skace po cigy, chlast a tie ostatne veci.

Guide bez chrbtovej kosti si myslel, ze mu zaplatim pivo. Nasrat.

Mladik prichadza s dvoma flasami pre mna, s teplymi. Keby vim serem na cele pivo.

Guidemu prinasa flasu piva a dva sacky s arakom (miestny slaby alkohol).

Pivo a sacky miesa dokopy. Testujem to, tepla kysla mocka fuj.

Postupne prichadza viac a viac ludi.

Jedno moje pivo davam do placu, bo je to hnusna tepla gebuzina. Im sa teplota lubila.

Zacina hra na gitare, spev.

Kopa srandy i ked ang hovori (skor nehovori) jeden chalan.

Ludia pribudaju ale je to rozdelene na skupinky. Nasa je za domom, dalsia vedla a pred domom.

Pocul som aj baby, handrove hlavy.

Ja ko idem spat okolo 2130 ostatok este klebeti vonku.

V izbe su dve postele ale neni tu fan. No nevadi.

Tura dobra s fajn kadiaco sopkou na konci doplnenou jazerom. Vyhlad len na more, na hory nie, bo sa mi nechcelo stverat vyssie.

Pocasie zvacsa ok, i ked obcas oblaky ale tie rychlo pominuli.

Zapad slnka zo sopky musi byt super.

Foto

Sopka gamkonora

https://photos.app.goo.gl/yHPwtZ7jXDjkYYwf9

Naklady :

Losmen nusantara, double, fan, mandi kupelka : 150k r
Kijang jailolo - pod sopku gamkonora : 50k r
Nakup : 22k r
Guide na sopky gamkonora : 200k r
2x pivo bintang flaska : 100k r


Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb