Taiwan - suhrn, naklady


Advertisement
Asia
August 15th 2018
Published: August 15th 2018
Edit Blog Post

Pred priletom som si tlkol hlavu, co budem robit na tomto ostrove 45dni, no teraz ako som ho opustil musim povedat, ze v klude by som si tu vedel predstavit dalsich 45dni.

Zatial moja top krajina na tripe a myslim, ze aj celkovo co som precestoval.

Jedlo super, priroda fajnova, mesta ciste, ludia uplne famozny a samozrejme nesmiem opomenut kvanta peknych sikmaciek.

Doprava bez problemova, stop fungoval na sto percent, zvacsa cakacka do 10.min.

No sice jeden zadrhel v doprave bol, ak sa chcel dostat clovek na fajn miesta potrebuje skuter (hlavne vychodna a stredna cast) ale to je prakticky vsade tak.

Ubytka drahsie ale dobry standart. Hlavne potesili bufetove ranajky na zapadnom pobrezi.

Nasrali len povinne permity na niektore fajn tury.

Odporucam kupit easy card. Funguje na vsetku dopravu a je tam zlava na kazdu cestu.

Na vlaky si netreba kupovat listok, staci pipnut a ide sa. Samozrejme na rychlovlak treba.

TAIPEI

V tomto meste som stravil najviac casu. Doprava je tu uplne bezproblemova, daju sa robit rozne celodenne tripy takze clovek tu moze vpohode skysnut aj dva tyzdne.

Mal som stastie na super cs (pekna ariel, kamardska pin a mudra yu) az na jednu staru picu.

Top veci co sa mi tu lubili :

Hiking Maokong (start od zoo),
Hiking Jiantanshan Trail
National Chiang Kai-shek Memorial Hall v noci
Elephant hill v noci
Trek na Qixing
Trek na mt.datun
Vylet do mestecka tamsui
Nanjichang night market menej turisticky market

Ubytko

Best hostel - 6dorm, tv v posteli, share kupelka, uplne top hostel pre mna v taipei, fajn recepcna, velmi prijemne prostredie, cisto. Cena 250td (ono ale zalezi podla akcie) . odporucam

happy taipei - 6dorm, ac, share sprcha, ranajky len toast a ovocie. Lobby s velkym platnom ale inak nic extra, dobra poloha pri nocnom trhu shilin zvlastny pristup pri check ine, ked im treba zavolat a oni daju viac info cena 250td (ono ale zalezi podla akcie)

angles hostel taipei ximen - 18 dorm, share sprcha. Najlacnejsi co som nasol, staff ok, lobby ok ale bacha postele su trojposchodove. Wc je mimo hostela na chodbe.cena 250td (ono ale zalezi podla akcie)

JUIFEN

Pohodovy daytrip z taipei. Mega turisticka dedinka v kopci. Ulicky posiate obchodikmi a kvantom ludi. Sklamanie ale k tomu dopomohlo aj zle pocasie. V plane som sa sem mal vratit a dat si turistiku v blizkych famoznych kopcoch ale bohuzial nevidalo.

TAICHUNG

Opat len mesto kde potesila gratis doprava pri urcitom pocte km (treba mat easy card)

Genialna cs rabit.

Mal som tu jednu turu,dakeng trail no.10. , nic moc, bo skurvene schody.

Tura k 99.peak tez nic moc ale paradny vyhlad a dobra spolocnost cs.

Vylet k gaomei wetland, bol super. Sem sa oplati ist, odporucam na zapad slnka, mne nevyslo pocasie.

tunghai university odporucam na okukavanie sikmacek 😊

Nocny trh Taiyuan night market je plny len lokalov, odporucam.

Ubytko

kiwi hotel - 4dorm, ac, share sprcha, ranajky formou bufeta, vzdy som odchadzal napratany.staff ok, lokalita tiez. Cena 300td. Odporucam.

JIJI

Toto bola moja zakladna na trip na sun moon lake a do np xitou.

Mestecko nic moc, jedna ulica a to je vsetko. Ale kopa turistov.

Sun moon lake fajnove, hlavne trip na bicykli okolo jazera. Ono by stalo za to tu dat aj daku turu ale neprialo mi pocasie a hlavne ubytka mega drahe

Xitou uplne perfektny park. Kopa roznych trialov i ked zvacsa vsetko chodniky. Bohuzial ani tu mi nevyslo pocasie. Plati sa vstup

Ubytko

Jiji Art Backpackers Hostel - 4dorm, ranajky, share sprcha. Dost divne ubytko zriadene v atelelieri. Majitel vsak fajn. Ranajky v pohode. Cena 435td

XINGYING

Uplne onicom mesto. Zastavil som sa tu len kvoli prenadhernej cs v gumakoch

TAINAN

Zas len mesto, kde mi totalne nevyslo pocasie ale za to som tu nasol na par dni lasku. Skoda jej veku, inak by som vazne prehodnotil cely trip a siel s nou do hong kongu a zrejme nazad na taiwan.

Treba zobrat bicykel a ist do casti anping, tam to musi byt fajn ak neprsi. Bojova lod tiez stoji za navstevu.

Odporucam aj kludny ostrovcek Yuguangdao.

muzeum chimei je pekna stavba ale daleko a
Blueprint Culture & Creative Park v noci tez pekna cast

Ubytko

Tainan First Hotel - 8dorm, ranajky .fajn dorm, free pranie, mega velke bufetove ranajky. cena 250td (ono ale zalezi podla akcie). Odporucam

KAOSIUNG

Fajn mesto s velmi fajn art castou v pier2 casti a dobrym ostrovcekom na relax, cijin.

Dal som aj fajn turu na 少女峰 ale neodporucam nasledovat moje kroky, isol som cez vojenske uzemie, proste po dosiahnuti vrchola treba ist rovnakou cestou nazad. Vyhlad skveli.

Velmi fajn vyhliadka je na Shoushan LOVE Lookout, samozrejme v noci.

Cs boli tiez fajn. Len jedna fakt nevim ci bola baba (asi hej) abo chalan.

Ubytko

Casual Way Hostel - 10dorm, ac, share sprcha. V pohode hostel ale majitel nie moc privetivy. cena 280td

TAITUNG

Mestecko nic extra i ked sa da vecer relaxovat pri mori.

Mal som stastie, ze tu bol daky festival tak fajn sprijemnenie tripu.

Odporucam si pozicat bicykel a obist cele mesto po dobrej cyklotrase.

seaside park je tez v pohode.

Prijemne prekvapil aj moonlight festival na ktory som sa dostal vdaka jessy, ktora kontaktovala kamosa a ten kamosku. Ta ang nevedele ale bola kopa srandy. Na festivale velmi dobra muzika a uvolnena atmosfera.

Ubytko

enjoy sleep - 12dorm, ranajky, ac, share sprcha. Ranajky slabe ale fajn majitelia, bar, vyborne lobby. cena 350td. Odporucam

HENGCHUN (KENTING)

Tu sa clovek bez skutra nepohne. Busi chodia ale dost nahovno.

Plaze plne a bez tiena, more fajn.

Dobra bola white beach ale ziadny tien

South Bay Recreation Area uplny humus.

Jednoznacne odporucam si pozicat skuter. Tato pozicovna poziciava aj bez vodicaku :

Car Rental
Taiwan, No. 45, Shengbei Rd, Hengchun Township, Pingtung County, Taiwan 946



Okolie je nadherne, paradne kopce, krasne utesy. Hlavne vychod okolo Longpan park.

Ubytko

Wave Elephant - 8dorm, share sprcha. Uplne nahovno ubytko. Dnu psi a macky, majitelov som ani nevidel. Cena 200td. Neodporucam.

GREEN ISLAND

Ostrov na max 2noci. Keby som nesiel potapat stacila by aj jedna noc.

Bacha na listky na lod, odporucam kupit s predstihom a spiatocne, hlavne v obdobi prazdnin.

Rano dojst, pozicat si elektroskuter a dalsi den poobede ist prec.

Potapanie asi najhorsie ake som mal. Guide nula bodov. Podmorsky svet slaby. Centra vsetky drbnute s cenou pre jedneho cloveka, k grupe ma pridat moc nechceli.

Neodporucam G full diving.

Bacha na elektorskuter, vydrzi max 25km. Nastastie sa da gratis menit baterka. Vymenny obchod je pri letisku.

Inak ostrov famozny, paradne hory, nadherne vyhlady. Plaz nic moc.

Fajn vaznica, ktora je gratis.

Ubytko

70hostel - 4dorm,share kupelka, ranajky su v inej budove.Fajn ubytko v kludnej casti ostrova, prijemna majitelka. Cena 800td. Odporucam

DULAN

Uplne super relaxacna dedinka. Len tak sa zobrat na plaz a tam nic nerobit. Pri troche stastia tam clovek narazi na fajn ludi a spravi si na plazi vatru.

More na plavanie nie je, ale na surf idealne.

Opat odporucam si pozicat skuter a pobehat okolie. Cesty su velmi kvalitne a same serpentiny (i ked asi 20km od dulanu).

Dal som aj fajn trek. Vyhlad je vsak len zo zaciatku 都蘭山登山步道入口停車場 potom len cista turistika. Ale dobre to bolo.

Ubytko

dulan liho house - 6dorm, share kupelka, ac, turecky zachod . fajn ubyko s ok majitelom. Terasa z ktorej je mensi vyhlad na more. cena 350td. Odporucam

HUALIEN

Len dalsie mesto. Nic extra. Fajn park pri mori a to je asi vsetko.

Opat som mal stastie na cs co dosla za mnu z taipei.

Boli sme na fajn festivale, ocean festival. Ten odporucam. Dobra hudba, uvolnena atmosfera.

Np taroko

Uplne genialny kanon, da sa to spravit aj busom ale na skutry ma clovek viac slobody a hlavne ta cesta. Jedna basen.

Dali sme len dva treky (prechadzka po chodniku) Baiyang a Xiaozhuilu Na tie top bol treba permit. Ale i tieto boli fajn.

Ubytko

Colorful taiwan hostel - 6dorm, share kupelka. Velmi fajn ubytko aj vdaka super brigadnikom len je dost daleko od centra.cena 309td.odporucam

SKUTER TRIP

Vyrazil som z hualien smerom na juh po vnutrozemi smer fuli a dulan. Stacilo odbocit z hlavneho tahu a cesta bola paradna, hlavne posledny usek ked som siel cez hory.

Nazad z dulan som si to valil po pobreznej ceste. Bolo by to genialne keby neprsalo, super vyhlady na more.

Odporucam zastavit sa na Sanxiantai . Velmi fajn ostrovcek a paradnym mostom.

NAKLADY

Taiwan ( let kk - taipei 51.59€) - 45dni

1€ = 34,651 td (td = taiwansky dolar) spraveny priemer z vyberov

Doprava : 3620td
Jedlo : 13910td + 37.95€
Ubytko : 234.41€ + 4689td
Vstupy : 250td
Ostatne : 13.37€ + 6783td (potapanie, motorka, suveniry…)

Spolu : 29252td + 285.73€ + 51.59€ = cca 1260€

Vysledna suma je nakoniec spravena z vyberov/zamienania


Advertisement



Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 21; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb