199.den - andong (hahoe village)


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea
August 15th 2018
Published: August 16th 2018
Edit Blog Post

Na izbe som mal nakonec jedneho cloveka.

Ranajky len toast, maslo a dzem. T.j. nic moc.

Nabieham do info stanku pri zel.stanici.

Zistene odchody vlakov do gyeojungu, 11.18 a 17.26

Tmoney kartu si mozem dobit gratis v 711. Rovnaky system ako na taiwane.

Tak teda oproti kyobo building v 711 dobijam kartu, kupujem par snackov na dnesny vylet do skanzemu hahoe a cakam na zastavke na bus c.246.

Tu caka aj jeden anglan.

Pipam kartu a uz sa veziem okolo bus terminalu az na konecnu.

Bus ide o 6.20, 7.30, 10.00, 12.30, 13.20, 15.20 a potom este 3 spoje.

Vsetci vyskakujeme a smer predajna listkov.

Tu sa hned nasiram, domaci za 1000, turisti za 5000. Kurvy sikmooke.

S listkom pochodujem k druhej budke, tu mi ujko listok trha, nasadam do busu a ide sa asi 5min uz konecne do dedinky.

Vonku opat mega teplo a spalujuce slnko.

Daju sa tu pozicat golfove auticka (jedna osoba, dve, 4 alebo 6)

To hojne vyuzivaju domaci.

Clovek si musi davat pozor aby ho nespresovali.

Ja volim pesiu turu, ono dedinka neni az taka velka a hlavne mam kopu casu, bo o 14.00 je mask dance.

Skanzem fajn, pekne domy v starodavnom style. Len tazko povedat ci povodne, bo na niektorych miestach sa stavaju nove.

Strechy domov bud zo slamy a steny z hliny alebo klasicky korejsky drevenny styl vsetko obohnane asi 1.5m murom.

V uzkych ulickach prakticky stale stretavam rovnakych ludi.

Po kuknuti centra a schladenia sa v muzeu (len dake listiny) pokracujem k rieke.

Tam pekna sceneria so skalou v pozadi.

Relax v chladku a presun po hradzi nazad do vychodzieho bodu.

Este zastavka na fajn velkej hupacke. Dochodci na autickach mali zo mna velku srandu.

Mala by tu byt aj ferry na druhu stranu rieky, lodku som nasiel ale nik ju nevyuzival.

V ihlicnatom lesiku pri rieke s fajn vyhladom na skalu som zacal kompletizovat suhrn taiwanu. Takto s odstupom casu si uz dost veci nepamatam resp hodnotim uplne inak ako ked som to kazdy den spisoval.

Na lavicku si ku mne prisadli dochodci. Fotim ich.

Na moje prekvapenie vedia trochu ang a dokonca poznaju svk.

Navsteva fajn styloveho kostolika, pofotenie roznych policok.

Ludia tu pestuju rozne plodiny, samozrejme dominuje ryza a chili papricky.

Tie susili skoro vsade pri hradzi.

Prichadzam do amfiku kde bude maska dance.

Tetula mi nieco vravi ale je to zmes angkorejciny. Nuz sa len usadzam spolu s dalsimi ludmi okolo podia.

To je spravene na styl rimskej areny.

Po chvili vsak tetula zas nieco vravi a vsetci domaci odchadzaju. Tak ich nasledujem.

Ideme do podzemia, tu sa treba vyzut a uz sme v klimatizovanej sale.

Usporiadatel mi kaze si dat batuzek k stene a vraj no camera.

Okolo mna par francuzov a ostatok domaci.

Zacina sou. Po bokoch podia su dve obrazovky, kde je ang a korejsky text dialogov.

Prichadzaj dvaja chlapici v maskach. Len recnia a divno tancuju na zivu hudbu.

Po nich prichadza rolnik a krava. Rolnik vyprava, divno gestikuluje, zabija kravu. No nebola to krava ale byk, bo mu odnal prirodzenie.

To ponuka obcenstvu.

Vymena. Prichadza stara zena (chlap v maske). Narieka, divno sa vrti.

Potom prichadza do hladiska a zobre peniaze. Jedny jej davaju 1000w u mna nepochodila.

Ako uplne som mal sto chuti odist, totalne sklamanie. Som cakal fajn tanec v maskach. No toto je stupidna divadelna hra, ktoru chape len par korejcov.

Fra a asi polovica osadenstva len nemo pozeraju na tento ako to len nazvat, no proste totalna kravina.

Prichadza neaka zenska, len sa vrti, prichadza mnich, chce s nu tancovat, ta ho odmieta.

Zenska je akoze na zachode, mnich potom bere jej hovno a je cely happy.

Konecne posledna debilna scenka a moje utrpenie a aj vacsiny konci.

Vobec toto neodporucam, totalna hovadina. Mozno by to vyznelo lepsie vonku ale pochybujem.

Free busom idem k predajni listkov.

Mam este cca 40.min do odchodu busu.

Ten ide 7.20, 8.50, 11.05, 13.40, 14.40, 15.50, 16.30, 17.15, 18.20 a 19.10.

Kusok je fajn muzeum masiek z roznych koncin sveta. Je free.

Zaujali masky z papui novej guinei. Z europy tu malo zastupenie taliansko, benatsky karneval.

Bus riadne napratany. Vonku na tabuli svietilo 36.2c o 15.45.

Cesta ubehla rychlo, i ked sme mali skoro havariu. Jedno auto nam nedalo prednost, lizli sme sa na neakeho pol metra.

Vyskakujem na konecnej, v 711 kupujem neskory obed.

Na recepcii mi davaju rovnaku cenu za noc ako mam. Agoda je drahsia. Ostavam tu jednu noc navyse.

Ubytko fajn, osadenstvo tez v pohode (videl som zatal len fra babu a mojho spolunoclaznika).

V pohode tu dopisem taiwan aj japonsko (suhrny) a zacnem rozmyslat co dalej, doteraz vsetko bolo len v teorii ale cul uz treba fakt realny plan.

Zacina check in, prichadzaju novy ludia. Velmi ale velmi fesne korejky a bez neakeho vyrazneho mejkapu.

Na vecer vyrazam opat do blizkeho parku ako vcera.

Na podiu je sou. Kopa ludi. Pocasie vsak nevesti nic dobreho, takticky idem pod strechu chramu a odtial sledujem predstavenie.

Najskor tancuju skolkarky, potom prichadzaju na rad karatisty, bubnistky a nakonec daky popularny spevak.

Zacalo prsat ale mne to nevadilo bol som pod strechou.

Skolkarky tancovali moderne tance. Ich mami boli z toho vo vytrzeni.

Maly Karatisti predvadzali rozne ukazky bojov v doprovode muziky, rozkopavali desky. Niektore desky mali dost vysoko. Fakt genialne vyskoky.

Bubnistky bubnovalo do rytmu muziky a pritom tancovali. Len skoda, ze muzika obcas prehlusila bubne.

No a znamy spevak strhol cele obecenstvo. To bolo opat zlozene zvacsa z rodin a dochodcov.

Po predstaveni, ktore bolo omnoho lepsie ako debilne maska dance, parkujem na veceru v 711.

Davam instantne nudle, jem ich vonku bo dnu to prave umyvali.

Na podiu startuje opat dalsie predstavenie ale je to rovnake ako vcera.

V 711 blizko ubytka davam pivo. Ono by som ho vypil na ubytku ale tam je zakaz alkonapojov.

V lobby zacinam robit suhrn japonska. 19dni ma vyslo cca 950€ a ono by to bolo viac nebyt ruri.

Pri stole lovim na kukuricne lupienky 26rocnu korejku.

Ono je vzdy velmi lahke zacat rozhovor ked clovek ponukne druhe cloveka.

Je tu s kamoskou len na jednu noc. Dnes boli tiez v hahoe dedine a potom na neakej lodke.

Zajtra sa presuvaju do gyengju. Vraj je to uplne super mesto. Odporuca mi navstivit miestny zabavny park, oni tam idu pozajtra, tak ju neskor skusim nakontaktovat ci pojdeme spolu.

Vodicak na manual auto tu stoji okolo 400€. Skusku nespravila bo isla na cervenu.

Ma presilene nohy, bo furt v autoskole musela pouzivat spojku a brzdu. Toto je prvy krat co pocujem, ze ma niekto svalovicu zo soferovania.

Skolu skoncila nezvycajne vo februari ale v koreii je to normalne, konci sa bud v auguste abo februari.

Vystrasila ma, ze pozajtrajsi vlak moze byt vypredany, bo vacsina ludi si listok kupuje online.

Odporuca mi navstivit v koreii bejzbol, vraj super atmosfera.

Pise si klasicky dennik do maleho zositu aj s vydajmi.

Na izbe mini pokec s dvoma chalanmi. Ti ma najskor prekvapili, ze mali na tvari skraslovacie masky. Vysvetlili mi, ze to je pre zdravie, bo vonku je strasne teplo a maska zvlhci pokozku.

No a druhe prekvapko, slovakia, martin skrtel.

Tak ako z korejskych ludi som pozitivne prekvapeny, dost ich pozna slovensko, dokonca i jeho polohu.

Naklady :

Dobitie tmoney card : 5k w
Nakup : 3.27€ (4.2k w karta)
Nakup : 1.25€ (1.6k w karta)
Nakup : 3.52€ (4.5k w karta)
Nakup : 1.88€ (2.4k w karta)
Vstup hahoe dedina : 3.9€ (5k w karta)
gotaya gh, 4dorm, ac, share sprcha, ranajky : 10.61€ (13.6k w karta)


Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb