188.den - tokio (mt takao, futbal)


Advertisement
Asia
August 4th 2018
Published: August 10th 2018
Edit Blog Post

Rano sa rozhudujem, ze idem na turistiku na mount. Takao a odial sa zastavim na druhej futbalovej lige.

Chuj som mal zmenit ubytko, bo vsetky veci co mam v plane su opacnyn smerom. Od ubytka cca 40min metrom k stanici shinjuku, ta je moj dopravny uzol.

Cesta teda rovnaka ako vcera a opat mensie bludenie na tejto velkej stanici.

Tentoraz berem keio linku az na konecnu. Na jazdu som pouzil pasmo kartu.

Opat hadam aj hodinova cesta a opat dopisovanie dennika.

Suprava poloprazdna.

Po vystupeni ma prekvapilo dost turistov v plnej polnej.

Dokonca pri stanici boli dve umyvacie linky na topanky. A ludia to hojne vyuzivali a ja len v slapkach.

Idem uzkou ulickou lemovanou tur.obchodikmy.

Za lanovkou sa napajam na trial c.6.

Vsetci okolo turisticke topanky, palicky, bundy, klobuky,batohy a dlhe nohavice.

Ja slapky, klobuk, tielkove tricko, kratase a v ruke igelitka s vodou.

Asfaltka konci a nastupuje les s prirodnym chodnikom.

V pohodicke sa to da v slapkach.

Kopa ludi ide zhora dole. Lenivci co sa dali vyviest lanovkou (resp zubackou)

Cesticka prijemna, stupanie pozvolne, kopa stromov tak chladok.

Cestou jeden chram a v nom spievajuci ludia, pri chrame mini vodopad.

Predbieha ma jedna japonska deva, chvilami uteka, chvilami ide v klude.

Prichadza najtazsi usek (lebo mam slapky). Asi 50m po kamenoch a mini potoku.

Za tymto usekom dobieham dievcinu a davame sa do rozhovoru.

Pracuje v oblasti IT, kazde rano beha a ked moze ide vzdy na turu. Ah najlepse clovek stretne nakonec. Buduci tyzden ide na fuji. To som mal aj ja v plane ale nakonec som to vypustil. Nabuduce to dam, bo mam takeho tusaka, ze sa do japonska este niekedy vratim.

Nuz nakonec idem s babou az na vrchol takao.

Tam od lanovky uz normalna asfaltka pre zhyckanych turistov.

Vyhlad fajn ale fuji nevidim, neni az tak jasno.

Este mam cas. Tak sa pridavam k turistke. Ta ide az na vrchol shirouyama.

Miestami so mnou nedrzi krok a to uteka dole schodami.

Ano na tomto useku su prirodne schody a fakt dost.

Nesmu chybat altanky a lavicky.

Dost ludi.

Po pol hodine sa odpajam na peknom vyhlade.

Bohuzial baba ma na nedelu uz plan a v pondelok pracuje.

Ah tito japonci sa bez planu nepohnu. Vsetko pekne naplanovane v diary.

Co som si vsimal tak vacsina ma diar vo formate a5. Vacsina = baby , bo chalanov si nevsimam.

Nazad nejdem cez turisticky vrchol ale pod vrcholom sa napajam na cesticku c.5.

Pekne v chladecku medzi stromami.

Obcas stretnem ludi, divno na mna kukaju asi kvoli mojej beach vybave ako nazvala moje oblecenie baba co som s nou turistikoval.

Cesta v pohode az po jeden vacsi altanok odkial uchadzajuci vyhlad na dedinku a v dialke tokio.

Tu zacina klesania a dost strme. Neodporucam ist touto trasou hore, radsej miernou c.6

Pri stanici zhavim free wifi (na kazdej vacsej stanici zatial bolo).

Sup a uz sedim vo vlaku smer Ajinomoto Stadium.

Najskor idem semiexpresom (nestoji vsade), neskor ho vsak musim vymenit za lokal.

Na stanici uz kopa ludi, vlajky oboch futbalovych klubov co tu hraju (verdi a fc tokio), usmernovaci.

Idem s davom ludi. V lawsone kupujem daco pod zub a pivo.

Fakt dost ludi ide na stadion, neskor ale zistene, ze asi ¾ do blizkeho obchodaku.

V pokladni kupujem listok. Pokladnicky v soku, ze koho to len moze zaujimat druha liga.

Revolut karta nefunguje, tak na radu prichadza visa od mbank.

S listkom v ruke navstevujem kfc.

Na moje prekvapenie sa nedalo platit kartou.

S plechovkou piva v pohode prechadzam cez kvazi kontrolu.

Keby vim nakupim vacej piv.

Co som si ale vsimol, skoro vsetci plechovky dopili pred stadionom, tak mozna som mal len stastie.

0.5l flase sa dnu mohli zobrat v pohode.

Este tu boli pripravene politrove papierove pohare na preliate tekutin z plechoviek, s tym sa dalo ist v pohode.

Trhaju mi listok a uz som v areali velkeho moderneho stadionu.

Nesmie chybat prenosny fanshop, neake tie jedla a pijatika.

Predavali tu male plechovky piva. No co som si vsimol pivo tu tusim nik nepil.

Hned za trhacmi tiketov staly chalani z ultras grupy s putacmi.

Na nich boli vyzvy aby ludia v kotli nesedeli ale staly a povzbudzovali.

Po jednom spytani nachadzam svoj sektor.

Je to v zelenom kotli.

Usadzam sa na vrchu, pcham do seba kfc, ktore zapijam pivkom.

Tasticku s peniazmi aj dokladmi nechavam na stolicke. A odchadzam si pofotit kopu vlajok povesanych po stadione.

Nazvy ako torcida, curva a ine zname z europy.

Cca hodinu pred vykopom oziva kotol a slape prakticky az polhodinu po konci zapasu.

Hosti odhadujem tak 1000ks, na druhu ligu velmi pekny pocet. Domaci kotol zhruba rovnako.

Ak som to spravne pochopil na zapase bolo cca 6000ludi.

Domaci a hostia si navzajom tlieskali. Nepostrehol som daku nevrazivost. Ono prakticky hostia aj domaci sli cez jeden vstup spolocne.

Pred vykopom este pred kotol nabiehaju roztlieskavacky. Oooo japonky ooo.

Futbal dobry, fandenie velmi dobre i ked mi chybali emocie.

Ked prestal rozkrikovat megafon boy nastalo hrobove ticho. Ludia ani nepiskali ani nepokrikovali. Potom zrazu udal toninu kapo a vsetci zborovo zacali spievat.

Pobavili chalani z ultras co stali po bokoch kotla. Mali v rukach texty choralov, tie drzali nad hlavami a japoncici citali a nasledne spievali jak divy.

Na stadione bolo dokonca pyro v sektore hosti. Ok, boli to len svietiace trubice ale vyzeralo to ako pyro z dialky.

Cez prestavku prekvapili fans. Na tabuli ukazovali sponzorov klubu a kazdemu jednemu zatlieskali.

Po zapase este dakovacka a smer ubytko.

Tentoraz bol vypraveny expres vlak, ktory stal len na dvoch staniciach.

V tokiu este skusam cs appku. Ozyva sa mi daka grupa. Ale nie su schopny dat cas ani miesto tak to balim a ubytko.

Vecera kupena v lawsone spolu s pivom.

Zajtra len relax na ubytku (planovanie korei) a vecer opat futbal, tentoraz prva liga a vypredany cca 50 000 stadion.

Naklady :

Kfc : 650j
Dobitie karty : 1000j (?)
Nakup : 3.08€ (394j karta )
Nakup : 3.19€ (408j karta)
Nakup : 6.56€ (840j karta )
Listok na futbal verdi tokio vs ? : 20.63€ (2600j mbank)


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.021s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb